خبرگزاری کار ایران

تیم منتخب هفته چهارم لیگ برتر

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۶۴۳۷

هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال هم به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا،‌ در دو روز گذشته با انجام هشت دیدار از هفته چهارم لیگ برتر این هفته از مسابقات هم به پایان رسید و مطابق هر هفته برخی بازیکنان که در ترکیب تیم‌های خودشان خوش درخشیدند و در نتیجه بازی تاثیر گذار ظاهر شدند در تیم منتخب هفته قرار گرفتند. 

 

دروازه‌بان: حسین حسینی (استقلال)

آبی‌های پایتخت روز خوبی مقابل نفت در مسجد سلیمان پشت سر نگذاشتند و بیشتر از آنکه در تلاش برای بردن بازی دیده شوند، تلاششان برای حفظ نتیجه بود و تیم میزبان فرصت‌های بیشتری خلق کرد که چند فرصت آنها با واکنش‌های به موقع حسینی، کاپیتان با تجربه استقلال راهی دروازه نشد. حسینی در این بازی سه سیو داشت که یکی از آنها فاصله چندانی تا گل شدن نداشت و شاید اگر درخشش حسینی نبود استقلال بازنده به تهران بر می‌گشت. 

 

مدافع کناری: پوریا آریا‌کیا (تراکتور)

مدافع راست تراکتور که در پست غیر تخصصی در ترکیب این تیم به کار گرفته شد توانست در دیدار این هفته مقابل هوادار عملکرد قابل قبولی از خودش به نمایش بگذارد. او علاوه بر کم اشتباه بودن در فاز دفاعی توانست نفوذهای خوبی هم داشته باشد و دو فرصت خوب هم در طول بازی ایجاد کرد که مورد استفاده مهاجمان تراکتور قرار نگرفت ولی در کل می‌توان او را بهترین بازیکن تراکتور مقابل هوادار و یکی از برترین‌های هفته چهارم در نظر گرفت. 

 

مدافع میانی: مرتضی پور علی‌گنجی (پرسپولیس)

مدافع میانی و ملی پوش پرسپولیس در اولین بازی خود برای این تیم عملکرد قابل قبولی داشت و برخلاف زوج خودش گولسیانی که اشتباه بدی در طول بازی مرتکب شده بود و نزدیک بود اولین گل خورده پرسپولیس‌ را در بازی این هفته شاهد باشیم، او کم اشتباه و مطمئن ظاهر شد و هم روی توپ های هوایی و هم در موقعیت گیری روی زمین از حریف خوب عمل کرد و با جایگیری مناسب مانع شکل گیری خطر روی دروازه سرخپوشان شد تا خیال گل‌محمدی از دفاع میانی تیمش راحت شود. 

 

مدافع میانی: آرمان قاسمی (ذوب آهن)

شاگردان مهدی تارتار در هفته چهارم هم نتیجه‌ای بهتر از تساوی عایدشان نشد تا با چهار تساوی تنها تیم بدون برد و بدون شکست لیگ باشد. ملوان در انزلی فشار زیادی به ذوب آهن آورد ولی نمایش خوب خط دفاعی این تیم و در رأس آن آرمان قاسمی مانع از حملات بی امان انزلی‌چی‌ها شد و به جز یک موقعیت روی غفلت که دروازه‌شان باز شد اشتباه دیگری نداشتند  قاسمی در این بازی با ضربه پنالتی تک گل تیمش را هم به ثمر رساند تا در شکست ناپذیری تیمش بار دیگر نقش ایفا کند. 

 

مدافع چپ: پدرام قاضی‌پور  (ملوان انزلی)

ملوان در دیدار خانگی این هفته مقابل ذوب آهن با وجود تلاش زیاد برای کسب پیروزی و سه امتیاز، نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدست نیاورد. بهترین بازیکن ملوان در این دیدار پدرام قاضی‌پور بود که راه نفوذ ذوبی‌ها را از جناح خودش بسته بود و در یک نفوذ خوب و به موقع هم پاس تک گل تیمش در این دیدار را داد تا بدین شکل در بازی تاثیرگذار باشد. او علاوه بر یک پاس گل، چهار قطع پاس، سه دفع توپ و ۱۴ بازیابی توپ داشت تا در امور دفاعی هم کم نقص ظاهر شده باشد. 

 

هافبک دفاعی: نیما انتظاری (هوادار)

هوادار با هدایت ساکت الهامی این فصل تبدیل به یکی از تیم‌های خوب لیگ برتر شده که می‌تواند یقه مدعیان پر مهره را بگیرد و این را مقابل تراکتور بار دیگر به نمایش گذاشت. ستاره هوادار در روز تساوی با تراکتور که می‌توانست با برتری هم همراه باشد، نیما انتظاری، هافبک دفاعی این تیم بود. انتظاری توانست خط هافبک قدرتمند تراکتور را از کا‌ر بیاندازد و اجازه شکل گیری موقعیت ندهد. دو قطع پاس، دو دفع توپ، شش نبرد موفق و ۱۵ باز پس گیری توپ بخشی از آمار موفق انتظاری در این دیدار بود. 

 

هافبک هجومی: آیاندا پاتوسی (فولاد خوزستان)

پاتوسی نشان داده گلزنی به سپاهان در وقت‌های اضافه را خوب بلد است و بعد از گلی که در زمان حضورش در استقلال به سپاهان زده بود این دومین باری است که او مقابل این تیم در دقایق پایانی توانست دروازه را باز کند. 

پاتوسی به عنوان یار تعویضی وارد زمین شد و تعویض طلایی جواد نکونام در این بازی بود که گره بازی را باز کرد و گل سه امتیازی به ثمر رساند تا تنها در چهار دقیقه حضورش در زمین ستاره بازی لقب بگیرد و تفاوت میان دو تیم را رقم بزند. 

 

وینگر چپ: عارف رستمی (مس کرمان)

هافبک هجومی سمت چپ تیم مس کرمان در دیدار این هفته مقابل گل گهر عملکرد خوبی از خودش به نمایش گذاشت. او با استفاده از سرعت و تکنیک خودش بارها خط دفاعی سیرجانی‌ها را آزار داد و اوج کار او گلی بود که وارد دروازه محسن فروزان کرد و تیمش را در دربی کرمان پیش انداخت و پس از آن پاس گلی که به شروین بزرگ داد وی را تبدیل به ستاره بازی کرد تا روی هر دو گل تیمش تاثیر گذار باشد. هرچند گلزنی و پاس گل او با برتری تیم همراه نبود و گل به خودی ثانیه‌های پایانی برتری را از کرمانی‌ها گرفت. 

 

وینگر راست: مرتضی تبریزی (گل گهر)

مهاجم گل گهر که این فصل به عنوان وینگر راست در ترکیب سیرجانی ها بازی می‌کند عملکرد خوبی تا اینجای فصل داشته و در دربی کرمان با گلی که وارد دروازه میزبان کرد توانست در نتیجه بازی و جلوگیری از شکست تیمش نقش مهمی ایفا کند. تبریزی در خلق موقعیت هم برای هم تیمی‌های خودش عملکرد خوبی داشت و دو پاس کلیدی در این بازی داد که یکی از آنها با بی‌دقتی سایر مهاجمان تیم راهی به دروازه پیدا نکرد. 

 

مهاجم: یورگن لوکادیا (پرسپولیس)

مهاجم گران قیمت پرسپولیس‌ که با اصرار یحیی گل محمدی جذب شد در دومین دیدار در ترکیب تیم توانست گل زنی کند و نشان دهد می‌تواند دغدغه‌های یحیی گل‌محمدی را در خط حمله برطرف کند. گلی که لوکادیا زد حاصل فرصت طلبی و چهارچوب شناسی او بود که با یک چرخش به موقع و ضربه دقیق، احسان مرادیان را وادار به اشتباه کرد و گل اول تیمش را به ثمر رساند. لوکادیا هم از لحاظ قدرت بدنی و هم تکنیک در محوطه جریمه توانایی آزار دادن خط دفاعی حریف را دارد و این خبر خوبی برای یحیی گل محمدی است که امسال مهره قابل اتکایی در نوک حمله تیمش دارد. 

 

مهاجم: شهریار مغانلو (سپاهان)

معمولاً مهاجمی که موفق به گلزنی در یک بازی نمی‌شود راهی به تیم منتخب هفته پیدا نمی‌کند ولی شهریار مغانلو واقعاً نقش ستاره تیمش در بازی با فولاد را ایفا کرد و به جز گلزنی می‌شود گفت همه کار در این بازی انجام داد. مغانلو خط دفاعی فولاد را با قدرت بدنی بالای خودش آزار داد و چندین بار با حرکت‌های انفرادی خودش را در موقعیت گل قرار داد ولی بدشانسی مانع از این شد که بتواند دروازه شاگردان نکونام را باز کند. او یک بار هم می‌توانست پاس گل بدهد ولی توپ ارسالی او مورد استفاده هم تیمی‌هایش قرار نگرفت. 

 

تیم منتخب هفته چهارم لیگ برتر

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز