خبرگزاری کار ایران

نبرد حساس و سرنوشت‌ساز سرخابی‌ها در ۵ ایستگاه پایانی؛ این رقابت هنوز ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۳۲۹۳

با نتایج روز گذشته لیگ برتر و کاهش فاصله استقلال و پرسپولیس در صدر جدول حالا رقابت پنج هفته پایانی جذاب‌تر از همیشه دنبال می‌شود.

به گزارش ایلنا، رقابت‌های هفته بیست و پنج لیگ برتر هم روز گذشته به پایان رسید و هرچه به انتهای فصل نزدیک می‌شویم، حساسیت‌ها در بالا و پایین جدول بیشتر می‌شود و تیم‌ها سعی دارند از آخرین فرصت‌های خود برای کسب بهترین رتبه ممکن در جدول استفاده کنند. در این میان مهم.تریم رقابت میان دو تیم استقلال و پرسپولیس در بالای جدول و در مسیر قهرمانی است. رقابتی که روز گذشته با تساوی استقلال مقابل سپاهان و برتری پرسپولیس برار پیکان با کاهش اختلاف از ۶ به ۴ امتیاز به اوج خودش رسید و حالا ۵ دیدار باقی مانده دو تیم در اوج حساسیت برگزار خواهد شد و همچنان حدس زدن قهرمان پایان فصل کار ممکنی به نظر نمی‌رسد. به بررسی دیدارهای باقی مانده دو تیم می‌پردازیم:

 

هفته بیست و ششم

پرسپولیس باید این هفته به مصاف ذوب آهن برود و در ورزشگاه فولادشهر برابر این تیم بازی کند. این دیدار در شرایطی برگزار می‌شود که شاگردان مهدی تارتار اوضاع خوبی ندارند و بعد از ۴ بازی پیاپی با نتایج خیلی خوب، در دو دیدار اخیر مقابل نفت مسجد سلیمان و هوادار تهران تن به شکست دادند تا مشخص شود گاندوها این روزها اوضاع خوبی ندارند و این موضوع شاید به سود پرسپولیس باشد. 

در سمت مقابل استقلال در تهران میزبان پدیده مشهد است. اگرچه شاید پیش بینی تقابل صدر و قعر جدول یک دیدار آسان و یک طرفه باشد ولی باید دقت کرد پدیده از آخرین فرصت‌هایش برای بقا استفاده می‌کند و همین چند هفته قبل هم شاگردان داوود سیدعباسی پرسپولیس را متوقف کردند و دست کم گرفتن آنها ممکن است پشیمانی به بار بیاورد. 

 

هفته بیست و هفتم

سخت‌ترین چالش استقلال در ادامه مسابقات در این هفته از رقابت‌ها رقم می‌خورد. جایی که مجیدی و شاگردانش باید به اهواز بروند و مقابل تیم آماده این روزهای جواد نکونام قرار بگیرند. فولاد با درخشش در رقابت‌های آسیایی نشان داد در اوج آمادگی قرار دارد و از طرفی جواد نکونام انگیزه‌های شخصی زیادی هم برای شکست دادن مجیدی و تیمش دارد و همین موضوع به علاوه امتیاز میزبانی فولاد کار را برای استقلال سخت می‌کند. 

در آن سوی میدان پرسپولیس هم کار آسانی در این هفته نخواهد داشت و باید در زمین بی طرف از سپاهان میزبانی کند و این دشوار‌ترین نبرد شاگردان گل محمدی در پنج هفته پایانی است و باید دید محرم نویدکیا و شاگردانش که این هفته با امتیاز گرفتن از استقلال، رقابت صدر را به سود پرسپولیس چرخاندند، می‌توانند دوباره آن را تکرار و این بار به سود استقلال عمل کنند یا نه. 

 

هفته بیست و هشتم

پرسپولیس در این هفته باید در تبریز از تراکتور میزبانی کند. میزان حساسیت بازی برای حریف تبریزی در این دیدار بستگی به وضعیت آنها در آن مقطع دارد. اگر تراکتور در هفته‌های بیست و ششم و بیست و هفتم نتایج خوبی بگیرد و خطر سقوط کاملاً رفع شود انگیزه خاصی برای این بازی به جز حساسیت و اهمیت ذاتی آن ندارد ولی اگر خطر سقوط در کمین شاگردان ساغلام باشد بازی به مراتب برای یحیی و شاگردانش دشوارتر خواهد بود. از سوی دیگر این بازی در ورزشگاه یادگار و مقابل پرشورها برگزار می‌شود و احتمالاً استقبال خوبی از آن خواهد شد و همین موضوع کار پرسپولیس را سخت‌تر خواهد کرد. 

در سمت دیگر میدان استقلال در این هفته میزبان آلومینوم اراک با هدایت مهدی رحمتی است و مجیدی یک هفته بعد از تقابل با فولاد نکونام، این هفته باید به مصاف تیم مهدی رحمتی، یکی دیگر از استقلالی‌های سابق برود و رحمتی هم مثل نکونام برای شکست دادن مجیدی انگیزه‌های زیادی دارد. آلومینیوم بعد از رسیدن به فینال جام حذفی نشان داده تیم قابل اعتنایی است و بعید نیست برای استقلال دردسرساز شود، هرچند بازی در آزادی کار را برای این تیم سخت خواهد کرد.  

 

هفته بیست و نهم 

پرسپولیس در این هفته باید در تهران میزبان پدیده باشد. این دیدارهم مثل بازی با تراکتور میزان حساسیت و سختی آن بر می‌گردد به وضعیت تیم حریف و اینکه پدیده در آن مقطع شانس بقا دارد یا سقوطش قطعی شده است و اگر سقوط این تیم مسجل شده باشد بعید است پرسپولیس کار سختی در تهران برابر این تیم داشته باشد ولی اگر شانس بقا هنوز زنده باشد اوضاع به مراتب متفاوت است. 

در سوی دیگر استقلال کار خیلی سختی در هفته بیست و نهم دارد و باید در رفسنجان میهمان مس باشد. تیم محمد ربیعی در این فصل یقه خیلی از مدعیان را گرفته و در خانه به این راحتی ها اجازه کسب سه امتیاز به هر تیمی نخواهد داد و یک چالش سخت پیش روی مجیدی و شاگردانش است. 

 

هفته سی‌ام؛ ایستگاه پایانی

حدس زدن مناسبات هفته پایانی در صدر جدول اصلاً کار راحتی نیست و برای آن نیاز داریم بدانیم در آن مقطع رقابت صدر جدول در چه وضعیتی قرار دارد. شاید اصلاً رقابت به هفته پایانی نکشد و شاید حتی تا آن زمان صدرنشین لیگ تغییر کرده باشد و اینکه اختلاف دو تیم باید دید چقدر خواهد بود ولی پیش بینی می‌شود رقابت امسال به هفته پایانی بکشد و احتمالاً این هفته از رقابت‌ها در اوج حساسیت برگزار خواهد شد. 

در هفته پایانی استقلال میزبان نفت مسجدسلیمان خواهد بود و اگر این تیم بقایش در آن هفته مسجل شده باشد کار آبی‌ها راحت تر خواهد بود و در سوی دیگر پرسپولیس باید در شیراز به مصاف فجر برود که این تیم هم مدعی سقوط است و باید دید در هفته سی‌ام چه وضعیتی دارد. بازی در آزادی در مقابل بازی در چمن نامطلوب حافظیه شیراز پوئن مثبت استقلال نسبت به رقیبش در هفته پایانی است و شانس بالا بردن جام قهرمانی در تهران هم نکته حائز اهمیتی است ولی باید دید سرنوشت پرسپولیس و استقلال در پایان آن هفته و پایان فصل چه خواهد شد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز