خبرگزاری کار ایران

افاضلی: درباره اسکوچیچ انصاف رعایت شود/ مشکل تیم المپیک ساختاری است/ در لیگ یک تیم‌های پولدار موفق می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۳۱۶۱

کارشناس فوتبال ایران گفت: تیمی که در 15مسابقه فقط یک شکست و یک تساوی داشته خوب نیست درباره مربی‌اش اینطور صحبت شود و انصاف هم نیست.

هومن افاضلی در گفتگو با ایلنا، در خصوص گروه‌بندی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2022 قطر، اظهار داشت: جام جهانی جای تیم‌های بزرگ دنیا است و نمی‌توانیم بگویم گروه آسانی داریم. کیفیت انگلیس و آمریکا که مشخص است. البته انگلیس به نسبت آمریکا سطح بالاتری دارد، اما این دلیل نمی‌شود آمریکا را دست کم بگیریم. 

وی افزود: فارغ از فضای احساسی تیم سومی که قرار است از طریق پلی آف مشخص شود هم تیم آسانی نیست. ولز و اسکاتلند یا اوکراین هم نباید دست کم گرفته شوند.

کارشناس فوتبال ایران گفت: باید با دقت زیادی برای جام جهانی روند آماده‌سازی خودمان را دنبال کنیم و تدارکات مناسبی داشته باشیم.

افاضلی پیرامون صحبت‌هایی که در موافقت یا مخالفت با ادامه همکاری اسکوچیچ و تیم ملی عنوان می‌شود، تصریح کرد:‌ تیمی که در 15مسابقه فقط یک شکست و یک تساوی داشته خوب نیست درباره مربی‌اش اینطور صحبت شود و انصاف هم نیست. به نظرم تا روز آخری که سرمربی با تیم ملی همکاری دارد باید از جایگاهش اطمینان کامل داشته باشد. خواه اسکوچیچ یا هر سرمربی دیگری، نباید دلسرد شود.

وی با اشاره با آماده‌سازی تیم ملی زیر نظر مهدوی‌کیا و طلسم صعود این تیم به المپیک عنوان کرد: قبلاً در تیم ملی المپیک کار کرده‌ام به نظرم فارغ از اینکه چه کسی سرمربی تیم باشد، چند معضل مهم داریم. بحث خروجی بازیکنان به خاطر مشکل نظام وظیفه، نگاه فدراسیون به تیم ملی امید و تدارکات آن، تجربه کم بازیکنان پیش از رقابت‌های مقدماتی. در گذشته میان کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال هم تفاوت دیدگاه‌هایی وجود داشت که حالا این موضوع کمرنگ‌تر شده است. 

افاضلی افزود: بعضی وقت‌ها نگاه فدراسیون به تیم ملی امید نگاه درستی نیست. انگار آنها هم یک تیم لیگ برتری هستند. این تیم نیازمند حمایت، بازی دوستانه و زیرساخت‌های بهتری است. در بخش تجربه هم باید بگویم معمولاً تا قبل از برگزاری دیدارهای مقدماتی المپیک بازیکنان امید جدی گرفته نمی‌شوند و حتی خیلی در باشگاهای‌شان فرصت بازی پیدا نمی‌کنند. اما بعد از رقابت‌های مقدماتی دیگر وقتی که کار تیم امید به پایان رسید با پیشنهادهای آنچنانی و توجه بیشتر به این استعدادها هستیم. با این اوصاف در تیم امید بیشتر مشکل ساختاری داریم تا سرمربی. 

وی درباره اینکه آیا با پیشنهاد جدید همکاری از سوی تیم‌های فوتبال کشور روبرو است، اظهار داشت: در این چند وقت سه تجربه کاری با تیمهایی داشتم که در میان فصل هدایت آنها را برعهده گرفتم. دیگر نمی‌خواهم اینطور پیشنهادات را قبول کنم. چون خیلی سخت است در میانه فصل کار شکست خورده سرمربی دیگر را جمع و جور کنید. ضمن اینکه دیگر می‌خواهم به تیمی بروم که مشکل آب معدنی، قرارداد و زمین تمرین نداشته باشد. راستش از نظر مالی هم وابسته صرف به فوتبال نیستم که پیشنهاد هر تیمی را قبول کنم. 

کارشناس فوتبال کشور با اشاره به رقابت‌های لیگ دسته یک و رقابت ملوان و مس برای قهرمانی، عنوان کرد:‌ در لیگ یک وقتی تیمی پولدار باشد و بتواند هزینه کند شانس اصلی قهرمانی و صعود است. وقتی پرداختی نامنظم باشد، بازیکنان با کاهش انگیزه روبرو می‌شوند. تمرکزشان روی فوتبال کم می‌شود. جمع و جور کردن چنین تیمی سخت می‌شود. ملوان و مس هزینه خوبی کردند و حالا شانس اصلی قهرمانی هستند. 

افاضلی درباره اینکه چرا بعضی بازیکنان بعد از درخشش چند ساله نمی‌توانند به حق‌ واقعی‌شان در فوتبال برسند، گفت: گاهی شرایط فوتبال جوری پیش می‌رود که بازیکن در انتخاب تیم یا راهش اشتباه می‌کند. اما سه جایگاه است که بازیکن یا مربی برای همکاری با آن نباید شک کنند. کسی که در موقعیتی قرار می‌گیرد که مورد توجه تیم ملی، استقلال یا پرسپولیس قرار می‌گیرد بدون شک باید پیشنهادها را قبول کند.

وی درباره پاسخ به این سوال که چرا برای تماشای بازی گل‌گهر و تراکتور به کمپ الیاف رفته است یا با تراکتور همکاری فنی دارد، عنوان کرد: با دعوت امیر قلعه‌نویی به کمپ الیاف رفتم. دوم اینکه بعضی شاگردانم در دو تیم تراکتور و گل‌گهر بازی می‌کنند. علاقه داشتم بازی آنها را تماشا کنم. مانند قادری، اخباری و... قضیه خاصی نیست!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز