خبرگزاری کار ایران

بابایی جعفری : پیش بینی ۶ مدال برای تیم کشتی ایران در المپیک توکیو

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۸۷۱۵

قهرمان پیشکسوت کشتی عنوان کرد: با وجود آن که فدراسیون کشتی بر جوان گرایی تمرکز دارد و ورزشکاران این رشته از تجریه کمی برخوردارند اما کسب 5 تا 6مدال برای تیم ملی قابل پیش بینی است.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو؛ برنامه «ورزش بدون ویرایش» با موضوع بررسی شرایط کاروان ورزشی ایران در آستانه برگزاری المپیک توکیو با حضور قاسم بابایی جعفری، قهرمان پیشکسوت کشتی و ارتباط تلفنی با مهدی منصرف، کارشناس ورزشهای رزمی روانه آنتن شد.

در آغاز قاسم بابایی جعفری عنوان کرد: گرچه تیم ملی کشتی ایران بسیار جوان است اما من خوشبین هستم و برای این رشته ورزشی در مسابقات المپیک بین 5 تا 6 مدال پیش بینی می‌کنم.

وی تاکید کرد: با وجود این که کشتی ورزش ملی و افتخار ایران است اما این موضوع نباید موجب فشار بر بازیکنان و کادر فنی این رشته شود و انتظارات نابه جا ایجاد کند. در واقع مسئولین باید نگاه ویژه به این ورزش داشته باشند و زمینه و زیرساخت‌های مورد نیاز برای تقویت آن را فراهم کنند.

این قهرمان پیشکسوت کشتی با بیان این که ورزش‌های انفرادی شانس و احتمال مدال آوری بالاتری برای کشور دارند، اظهار کرد: اگر نگاهی به تاریخچه قهرمانی کشور داشته باشیم موفقیت رشته‌های انفرادی بسیار بیشتر از گروهی بوده است، از این رو مسئولان باید منابع مالی هنگفتی که برای به کارگیری مربیان خارجی صرف می‌کنند را متوقف کنند و از مربیان داخلی استفاده کنند تا منابع بیت المال برای ورزش‌های موفق هزینه شود.

* طلای حتمی کاروان المپیک محروم شد

در ادامه برنامه « ورزش بدون ویرایش »، مهدی منصرف با بیان این که کاراته یکی از شانس‌های اصلی ایران در رقابت‌های المپیک بود، نسبت به محرومیت بهمن عسگری ابراز تاسف کرد و گفت: این ورزشکار مدال طلای حتمی المپیک بود و شخصی بود که به هیچ وجه نیازی به مواد نیروزا نداشت و تنها یک بی احتیاطی سبب شد سهمیه را از دست بدهیم.

وی به وضعیت تیم تکواندو اشاره و عنوان کرد: المپیک با حضور نخبه‌های دنیا برگزار می‌شود و به این دلیل کار برای همه ورزشکاران سخت خواهد بود و این میدان بسیار ناشناخته است. ورزش تکواندو، در المپیک توکیو در بخش آقایان دو و در بخش بانوان یک سهمیه دارد که با قدرت حضور خواهند یافت.

این کارشناس ورزش‌های رزمی در رادیو گفت‌وگو افزود: هر دو تکواندوکار مرد که سهمیه حضور در رقابت‌های المپیک را دارند دارای مدال جهانی این رشته هستند و آرمین هادی پور با وجود مصدومیت با غیرت و تلاش بالا در این رقابت‌ها حاضر می‌شود تا پاسخ زحمات چندسال گذشته خود را دریافت کند.

منصرف در خاتمه درباره ورزش‌های توپی گفت: در همه جای دنیا توجهات به ورزش‌هایی مانند فوتبال بسیار زیاد است اما حساسیتی که در ایران نسبت به این ورزش وجود دارد به دلیل این است که از منابع دولتی برای اداره آن استفاده می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز