خبرگزاری کار ایران

المپیک توکیو- والیبال مردان؛ آغاز ماجراجویی بزرگان/ برنامه روز اول

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۷۸۲۴

رقابت‌های والیبال بازی‌های المپیک در بخش مردان، با حضور 12 تیم برگزیده دنیا از ساعت 4:30 بامداد شنبه -دوم مرداد- در دو گروه 6 تیمی آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از فدراسیون والیبال، برنامه و ساعت تمام بازی‌ها بر اساس قرعه‌کشی مشخص شده است. همچنان‌که 30 دقیقه پس از پایان آخرین بازی مرحله گروهی (آمریکا – آرژانتین)؛ برای تعیین ساعت بازی‌های مرحله حذفی قرعه کشیده خواهد شد.

– بازی برای کسب مدال برنز در ساعت 9 صبح شانزدهم مرداد، و بازی برای کسب مدال طلا و عنوان قهرمانی نیز رأس ساعت 16:45همین روز آغاز خواهد شد.

– مراسم توزیع جوایز 15دقیقه پس از پایان بازی فینال آغاز می‌شود و 20 دقیقه به طول می‌انجامد.

– مسابقات تکنیکال‌تایم‌اوت (وقت استراحت یک دقیقه‌ای در پوئن‌های 8 و 16 ست‌های اول تا چهارم) ندارد.

– 16 داور قضاوت مسابقات و 3 داور نیز وظیفه بازبینی تصاویر چالش‌ها را در نرم‌افزار چشم عقاب بر عهده دارند.

– بنابر اعلام کمیته برگزاری بازی‌ها: هر لحظه ممکن است مقررات مسابقات، تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا تغییر کند که فورا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

– تیم‌های حاضر در گروه یک عبارتند از: ژاپن، ایران، ایتالیا، لهستان، کانادا، ونزوئلا.

– تیم‌های حاضر در گروه دو عبارتند از: برزیل، آمریکا، روسیه، آرژانتین، فرانسه، تونس.

– روسیه، به دلیل محرومیت بین‌المللی مرتبط با دوپینگ، با پرچم کمیته ملی المپیک خود و نام اختصاری آن (ROC) در مسابقات حاضر است.

– این پنجمین المپیک قرن بیست‌و‌یکم است: برزیل، روسیه و ایتالیا در چهار دوره گذشته بازی‌ها پای ثابت مرحله نیمه‌نهایی بوده‌اند.

– آمریکا سه بار و بلغارستان یک بار جمع چهار تیم پایانی چهار دوره گذشته والیبال مردان المپیک را با برزیل، ایتالیا و روسیه کامل کرده‌اند.

– برزیل مدافع عنوان قهرمانی و موفق‌ترین المپیکی قرن حاضر است؛ که در هر چهار دوره گذشته فینالیست شده و دو طلا و دو نقره بر گردن آویخته است.

– ایتالیا دو بار و هر کدام از آمریکا و روسیه یک بار حریف برزیل در فینال‌های چهار دوره گذشته المپیک بوده‌اند.

– لهستان ناکام‌ترین المپیکی قرن حاضر است که در هر چهار دوره گذشته از صعود به مرحله نیمه‌نهایی بازمانده و با عنوان پنجمی مشترک از دهکده بازی‌ها خارج شده است.

– آرژانتین با سه ناکامی در صعود به نیمه‌نهایی المپیک طی چهار دوره گذشته بازی‌ها، پس از لهستان در رتبه دوم ناکام‌ترین‌های قرن بیست‌و‌یکم است.

– این دومین حضور مردان ایران در المپیک است. رویای المپیکی ایران برای نخستین بار، 52 سال پس از المپیکی‌شدن رشته والیبال (1964) در ریو 2016 محقق شد و ایران در این بازی‌ها به عنوان پنجمی مشترک (همراه با لهستان، کانادا و آرژانتین) دست یافت.

* برنامه بازی‌های شنبه (روز اول)

ساعت 4:30) ایتالیا – کانادا/ گروه یک

ساعت 6:35) برزیل – تونس/ گروه دو

ساعت 9:50) روسیه – آرژانتین/ گروه دو

ساعت 11:55) ژاپن – ونزوئلا/ گروه یک

ساعت 15:10) ایران – لهستان/ گروه یک

ساعت 17:15) آمریکا – فرانسه/ گروه دو

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز