خبرگزاری کار ایران

توماس باخ: بیایید این لحظه را گرامی بداریم/ سرانجام همه ما در اینجا با هم هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۷۸۱۹

توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک، امروز در سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه بازی های معوق توکیو2020، خطاب به حاضرین در استادیوم ملی توکیو؛ بازی های امسال را نویدبخش امید و احیاءکننده همبستگی دانست.

به گزارش ایلنا و به نقل از کمیته ملی المپیک و به نقل از  IOC؛ باخ پیش از اعلام آغاز رسمی بازی های توسط امپراطور ژاپن گفت: "بیایید این لحظه را گرامی بداریم. سرانجام همه ما در اینجا با هم هستیم: ورزشکاران کمیته های ملی المپیک از 205 کشور و همگی که در دهکده المپیک زیر یک سقف زندگی می کنند. این{رویداد} قدرت وحدت بخش ورزش است. این{رویداد} پیام همبستگی ، پیام صلح و پیام مقاومت است. این {رویداد}باعث امیدواری همه ما برای سفر بعدی با هم می شود". رئیس کمیته بین المللی المپیک با تقدیر از کادر درمان و مردم ژاپن افزود: "ما بخاطر حضور شما فقط می توانیم در اینجا همه با هم باشیم، بخاطر شما ژاپنی ها ، میزبانان مهربانمان ، مردم ژاپن ، که می خواهیم تمام قدردانی و احترام خود را به آنها ابراز کنیم. کمیته برگزاری و مقامات ژاپنی در همه سطوح فعالیت های خارق العاده ای انجام داده اند که من به نمایندگی از تمام ورزشکاران المپیک می خواهم از آنها نهایت قدردانی را داشته باشم".

 

باخ ادامه داد: "ده سال پیش ، شما برای بازگشت روحیه المپیک به توکیو پس از بازیهای برجسته المپیک 1964 در سفر بودید. این سفر دشوار بود، با چالش های بی سابقه: نخست ، بازسازی پس از زلزله بزرگ در شرق ژاپن و سپس بیماری همه گیر کرونا. به همین دلیل است که قدردانی و تحسین شما حتی بیشتر است. ما از همه قهرمانان گمنام ، پزشکان ، پرستاران و همه مردم ژاپن که در مهار همه گیری کمک می کنند ، سپاسگزاریم".

 

رئیس IOC در ادامه سخنان خود ضمن تاکید بر اهمیت سپاسگزاری از تمامی دست اندرکاران در مسیر دشوار برگزاری بازی های معوق توکیو؛ خطاب به ورزشکاران خاطرنشان ساخت:" ورزشکاران عزیز: جامعه المپیکی، امشب{در افتتاحیه} و در طول کل بازیهای المپیک با شما هستند. میلیاردها نفر از سراسر دنیا به صفحه نمایش خود خیره هستند و شور و شوق ، انرژی و شادی شما را برای شما ارسال می کنند. جامعه المپیک ما آموخته است که تنها در صورت کنار هم بودن می تواند به چالش های بزرگ زمانه خود بپردازد. درسی که آموختیم این است: ما به همبستگی بیشتری نیاز داریم. همبستگی بیشتر در بین جوامع و همبستگی بیشتر. همبستگی معنای دیگری بیش از احترام گذاشتن یا عدم تبعیض دارد. همبستگی یعنی کمک؛ اشتراک گذاری مراقبت".

 

توماس باخ در انتهای سخنان خود ضمن تاکید بر استمرار همبستگی و وحدت؛ افزود: "این همان کاری است که ما در جامعه المپیک خود انجام می دهیم. ما با همبستگی ایستاده ایم تا بازیهای المپیک انجام شود و همه شما ورزشکاران همه کمیته های ملی المپیک ، بزرگ یا کوچک ، ثروتمند یا فقیر ، وهمه  ورزشهای المپیک را قادر به شرکت در بازیهای المپیک کنیم. همبستگی مأموریت ما را تقویت می کند تا از طریق ورزش دنیا را به مکانی بهتر تبدیل کنیم. فقط به دلیل همین همبستگی ما می توانیم امشب در کنار هم باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز