خبرگزاری کار ایران

صالحی‌امیری: به دنبال دیپلماسی ورزشی با عربستان هستیم/ تصمیم AFC برای میزبانی بحرین غلط بود

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۱۰۷

رییس کمیته ملی المپیک می گوید با هماهنگی مقامات ارشد کشور به دنبال دیپلماسی فعالیت ورزشی با کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله عربستان هستیم تا بتوانیم بستری برای دیپلماسی سیاسی و بازسازی روابط فراهم کنیم.

به گزارش ایلنا، رضا صالحی امیری در اولین سمپوزیوم بین المللی دیپلماسی و حقوق بین المللی ورزشی با اشاره به اینکه دیپلماسی ورزشی یکی از پازل های دیپلماسی فرهنگی است، اظهار کرد: نیازمند گفتمان جدید و بازاندیشی نسبت به رویکردهای گذشته و سنتی در حوزه دیپلماسی ورزشی هستیم چرا که مفهوم دیپلماسی در عصر جدید تغییر کرده است و با پدیده متفاوتی روبرو هستیم و نگاه خود را باید با مفاهیم جدید تطبیق دهیم.

او ادامه داد: در گذشته دیپلماسی را در حوزه سیاسی تعریف می کردند و مبتنی بر اصل رقابت، قدرت و منافع بود، اما دیپلماسی عمومی در دیپلماسی جدید مدنظر قرار گرفته و دیپلماسی ورزشی یکی از مباحث جدی است.

رییس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه هم اکنون با هماهنگی مقامات ارشد کشور به دنبال دیپلماسی فعالیت ورزشی با کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله عربستان هستیم تا بتوانیم بستری برای دیپلماسی سیاسی و بازسازی روابط فراهم کنیم، گفت: در حقیقت دیپلماسی ورزشی یکی از ابزارهایی است که می تواند در کاهش تنش، افزایش فرصت، زیست مسالمت آمیز، تقویت روابط ملت ها اثرگذار باشد.

رییس کمیته ملی المپیک با اشاره به اینکه دیپلماسی سیاسی به راحتی شکل می گیرد، گفت: امروز توافق ما با عربستان سعودی برای برگزاری یک مسابقه دوستانه در ریاض و تهران باعث کاهش عصبیت سیاسی بین دو ملت خواهد شد.

صالحی امیری با اشاره به اینکه سیاست خارجی پویا می تواند به کمک ورزش پویا بیاید و ورزش نیازمند حمایت اقتصادی و سیاسی دولت ها است، گفت: به همین اتفاقی که در رقابت های مقدماتی جام جهانی برای ایران رخ داد توجه کنید و رویدادی که در کشور بحرین در حال برگزاری است باید در ایران انجام می شد، معتقد هستیم با یک تصمیم سیاسی این مساله به ورزش منتقل شد و ما از تمامی ابزارهای خود استفاده کردیم تا این اتفاق شکل نگیرد اما کنفدراسیون فوتبال آسیا یک تصمیم غلط را اتخاذ کردند و با منتقل کردن برگزاری مسابقات به بحرین، حق فوتبال ایران تضییع شد. در این شرایط دیپلماسی سیاسی باید به کمک ورزش بیاید و برای موفقیت دیپلماسی ورزشی از دیپلماسی سیاسی کمک بگیریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز