خبرگزاری کار ایران

دبیر سابق فدراسیون بسکتبال: بسکتبال ما به کارگر ساده مجرب نیاز دارد نه پروفسور جراحی!

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۴۶۷۱

توفیق اظهار کرد: بزرگترین ضعف بسکتبال از ابتدا تاکنون نبود نیروی انسانی متخصص در این حوزه بوده است، در واقع ما به کارگر ساده مجرب نیاز داریم نه پروفسور جراحی.

به گزارش ایلنا، علی توفیق با حضور در برنامه «ورزش بدون ویرایش» به بررسی وضعیت تیم ملی بسکتبال برای حضور در المپیک و لیگ برتر بسکتبال پرداخت و عنوان کرد: پس از حضور تیم ایران در رقابت های جام جهانی 2019 ، به عنوان بهترین تیم آسیایی جواز حضور در مسابقات المپیک توکیو را به دست آورند.

وی رقابت های پیش روی بسکتبالیست های کشور را برشمرد و بیان کرد: مسابقات کاپ آسیا و پس از آن مسابقات انتخابی جام جهانی 2023 برای تیم بزرگسالان کشور برنامه ریزی شده است. همچنین مسابقات پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا را در اردن خواهیم داشت که تیم برای نهایی شدن روند انتخابی در آن شرکت می کند.

علی توفیق دبیر سابق فدراسیون بسکتبال با یادآوری این که پاندمی کرونا وضعیت همه تیم ها از جمله بسکتبال را تحت شعاع قرار داده است، اظهار کرد: تغییر در برنامه برگزاری رقابت های المپیک به دلیل شیوع ویروس کرونا ، تاثیر زیادی در برنامه ریزی تیم های بسکتبال داشته است.

توفیق با بیان این که رقابت های توکیو آخرین المپیک بسیاری از ستارگان نسل طلایی بسکتبال کشور است، عنوان کرد: فدراسیون در این شرایط می تواند دو راهبرد در نظر بگیرد؛ نخست این که از بالاترین ظرفیت و حداکثر تجربه موجود استفاده کند و به این مسابقات و رقابت های پس از آن یعنی کاپ آسیا ورود کند، با امید و توجه به این موضوع که احتمال صعود تیم بسکتبال ایران به دور بعدی المپیک دور از دسترس نیست.

وی ادامه داد: روش دیگر این است که حضور تیم بسکتبال در این مسابقات، نه ناامیدانه، بلکه با در نظرگرفتن توسعه آینده، با یک تیم ترکیبی از بازیکنان و استعدادهای جوان به همراه چند بازیکن که تجربه حضور در المپیک های پیشین را داشته اند به این مسابقات اعزام شوند و برنامه ریزی طولانی تری را نسبت به مسابقات بعدی یعنی کاپ آسیا و انتخابی جام جهانی 2023 داشته باشند.

این کارشناس بسکتبال درپاسخ به پرسش مجری رادیو گفت‌وگو مبنی بر این که چرا والیبال از اقبال بیشتری برخوردار است، توضیح داد: گرچه مدیریت در این مورد اهمیت دارد اما همه چیز به این مقوله ختم نمی شود. یکی از مهمترین فعالیت ها که موجب محبوبیت والیبال نسبت به بسکتبال شده است، تبلیغات است که آقای مشحون(مسئول فدراسیون دور پیش) نسبت به مدیران فدراسیون والیبال بسیار ضعیف عمل کرده است.

توفیق افزود: مولفه دیگر که در این موضوع اهمیت دارد ساختار ورزش است یعنی والیبال پیچیدگی های بیومکانیک و ذاتی بسکتبال را ندارد.

وی، عدم تعامل فدراسیون بسکتبال با مطبوعات و رسانه ها را یکی دیگر از دلایل کم شدن محبوبیت این رشته ورزشی دانست و عنوان کرد: در زمان آقای مشحون ارتباط با رسانه و مدیا نسبت به دوران پیشین بسیار کاهش یافت که موجب شد مردم با این ورزش بیگانه شوند.

به عقیده توفیق بزرگترین نقدی که به همه مدیران بسکتبال از ابتدا تا کنون وارد است استفاده نکردن از نیروی انسانی متخصص در این حوزه بوده است، در واقع ما به کارگر ساده مجرب نیاز داریم نه پروفسور جراحی.وی در خاتمه اظهار کرد: همه به نامناسب بودن مدیریت در بسکتبال کشور اذعان داریم، زمان آن رسیده است که این بحث از حالت شعاری خارج شود و تدبیری برای آن صورت بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز