خبرگزاری کار ایران

با حضور رئیس کمیته ملی المپیک؛

برگزاری نشست هم اندیشی با روسای ادوار سازمان تربیت بدنی،روسا ودبیران کل اسبق کمیته ملی المپیک

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۷۲۰

با حضور سید رضا صالحی امیری نشست هم اندیشی با روسای ادوار مختلف سازمان تربیت بدنی، روسا و دبیران کل اسبق کمیته ملی المپیک ظهرامروز (چهارشنبه 8 بهمن ماه) در سالن همایش های استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزارشد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛این نشست  با حضور سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، اعضای هیات اجرایی و مشاورین، معاونین وزارت ورزش و روسای ادوار مختلف سازمان تربیت بدنی، روسا و دبیران کل اسبق کمیته ملی المپیک برگزار شد.

در ابتدای نشست صالحی امیری ضمن خیرمقدم به حضار اظهار داشت: روالی را از گذشته داشتیم که بزرگان و‌مسئولان‌پس از انقلاب را به صورت دوره ای گرد هم می آوردیم  ولی بدلیل کرونا یکسالی است که این مثنوی به تاخیر افتادو حالا با کاهش کرونا مجددا گرد هم آمدیم.  

وی افزود : یک حقیقتی وجود دارد که هر کسی گذشته را نادیده بگیرد ابتر است و بایستی هر کسی در مسند مدیریت می نشیند  بداند که بر میراث گذشته گان قرار گرفته و مقصد و مقصود همه ما ارتقاء ورزش ایران  است.

در ادامه با  تاکید بر اینکه همگان باید بدانند که روزی و روزگاری مدیرانی بودند که بسیار سخت کوشی کردند تا امروز ورزش در این‌جایگاه قرار گرفته است  و نهال ورزش ایران را به سامان رساندند .  افزود: ما یک استراتژی داریم آن‌ هم‌این‌ است که‌ما یک‌هویت داریم آن ورزش ایران است و این مرزبندی ها را ژله ای و بی اساس می دانیم؛ ما یک‌خانو‌اده‌ با یک‌هدف هستیم. تلاش ما این‌بود وارد حاشیه نشویم و خدا را شکر به این مهم رسیدیم . امروز که با شما صحبت می کنم  هفته اول سال چهارم حضور ما در کمیته ملی المپیک است و نشان دادیم که در این‌امر موفق بودیم .

وی ادامه داد: منطق ‌‌ و عقل به ما می آموزد که هیچ‌کس با حاشیه به نتیجه نمی رسد و با چراغ روشن ‌به دور از روزمرگی در مسیری که تدوین کرده بودیم حرکت می کنیم و در این سه سال به ۸۰ درصد از اهداف تعریف شده رسیده ایم .

 صالحی امیری با اشاره به اهمیت و جایگاه مدیران سابق و پیشکسوتان ورزش ایران افزود : ما به شما نیاز داریم‌به قول یک‌اندیشمند غربی وقتی یک پیشکسوت می میرد یک کتابخانه می سوزد ، پس شما بسیار ارزشمند هستید.  اگر کرونا اجازه دهد در آغاز قرن ۱۵ از بزرگ ترین پروژه  تاریخ شفاهی که سازمان ورزش ایران است ، با حمایت و همکاری شما رونمایی خواهیم کرد . 

رییس کمیته  ملی المپیک  اضافه کرد : ورزش آلودگی سیاسی ندارد ، هر کسی یک قدم در ورزش بردارد هویت تاریخی دارد ‌و عضو این خانواده است.

 برگزاری نشست هم اندیشی با روسای ادوار سازمان تربیت بدنی،روسا ودبیران کل اسبق کمیته ملی المپیک

وی ادامه داد:  بزرگ‌ترین پروژه تاریخ شفاهی با عنوان پروژه تاریخ شفاهی سازمان تربیت بدنی و وزارت ورزش و جوانان ایران است که بر اساس توضیحات مدیران اسبق و روسای سابق وزارت و سازمان تربیت بدنی تدوین خواهد شد .

صالحی در خاتمه با تاکید بر تفاوت اساسی خاطره نگاری با تاریخ شفاهی اظهار کرد: ما تاریخ نگاری داریم نه خاطره نگاری ، پژوهشگر تاریخ شفاهی پس از بررسی صحبت های اهالی آشنا به موضوع ، بر اساس متدولوژی علمی تاریخ واقعی را استخراج می کند؛ این بزرگ‌ترین پروژه تاریخ شفاهی است که با کمک و حمایت شما بزرگان ورزش اجرا خواهد شد و در تاریخ ورزش این کشور ماندگار خواهد ماند ؛که ‌علاوه بر پخش مستقیم در صدا و سیما به صورت مجلد نیز ارائه خواهد شد .

وی بار دیگر در پایان یاد آور شد که اگر امروز شما همکاری نکنید آیندگان تاریخ را جعل خواهند کرد و آنچه ما انجام دادیم تداوم کار شما بوده است و قطعا اگر ورزش به هر موفقیتی دست پیدا کند ثمره تلاش شما خواهد بود .

در ادامه پس از پخش کلیپ ویژه موزه ملی ورزش صالحی امیری توضیحی در خصوص تالار مشاهیر ورزش ایران و بخش باقیمانده از تندیس های قهرمانان ورزشی ارائه کرد.

همچنین پس از پخش کلیپ تاریخ شفاهی مدیران و مجریان پروژه تاریخ شفاهی به معرفی خود و مسئولیت هایی که در این پروژه برعهده دارند، پرداختند.

در ادامه نشست حسن غفوری فرد، سید اسماعیل داودی شمس، محمد علی آبادی، مهدی کرباسیان، محمود گودرزی، محمود خسروی وفا، حمید سجادی،

مهین فرهادی زاد، محمد درخشان، محمد رضا داورزنی، مهدی علی نژاد  جمعی از مدعوینی بودند که ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در این دوره کمیته ملی المپیک از جمله راه اندازی موزه ملی ورزش، پروژه تاریخ شفاهی ورزش کشور نقطه نظرات خود را جهت بهبود روند این دو پروژه بزرگ ارائه کردند.

همچنین کلیپی درخصوص تاریخ شفاهی تحولات ورزش زنان ایران پخش شد.

این نشست با توضیح مختصری توسط حبیب هنری مجری طرح تاریخ شفاهی سازمان تربیت بدنی وزارت ورزش و جوانان در خصوص این طرح پایان یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز