خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد:

اثرگذاری کرونا بر گردشگری کیش بیشتر از آن چیزی است که تصور می‌شد/ ابهام در برگزاری جشنواره تابستانی

asdasd
کد خبر : ۹۳۳۶۹۳

هر سال جشنواره تابستانی در جزیره کیش برگزار می‌شد اما به نظر می‌رسد امسال با توجه به وضعیت کرونا آن گونه که باید جشنواره تابستانی کیش مثل هر سال برگزار نمی‌شود

مجتبی دلجو، مدیرعامل مرکز تجاری کیش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به وضعیت اقتصادی جزیره کیش گفت: متاسفانه به دلیل گسترش ویروس کرونا کل صنعت گردشگری آسیب دیده است و کیش نیز از این قاعده مستثنی نبوده است البته هفته ابتدایی خرداد و بعد از بهبودی نسبی و بازشدن فرودگاه‌ها نتعدادی مسافر به کیش آمدند اما همچنان شاهد عدم رونق اقتصادی در کیش هستیم.

وی ادامه داد: سازمان منطقه آزاد کیش همه تلاش خود را می‌کند تا با ضد عفونی فرودگاه‌ها و هواپیماها و همچنین همکاری با هتل‌ها شرایط  را برای ورود مسافران و گردشگران فراهم کند و همچنین به جد پیگیر اجرای پروتکل‌های بهداشتی هستند و در زمینه اقتصادی نیز تلاش‌هایی برای رونق اقتصادی انجام شده است اما اثرگذاری کرونا بسیار بیشتر از آن چیزی است که تصور می‌شد.

دلجو ادامه داد: ما هر سال جشنواره تابستانی را در جزیره کیش اجرا می‌کردیم که بسیار در رونق اقتصادی جزیره کیش اثرگذار بود اما به نظر می‌رسد امسال با توجه به وضعیت کرونا آن گونه که باید جشنواره کیش مثل هر سال برگزار نمی‌شود زیرا تابستان متفاوتی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: باید در فرودگاه‌های مبدا از مسافران تست‌های لازم گرفته شود و وضعیت سلامتی آنها مشخص شود و بعد اجازه پرواز به کیش داده شود تا زمانی که فردی وارد جزیره کیش می‌شود خدای ناکرده بیمار نباشد تا وضعیت کیش را بدتر نکند.

دلجو افزود: مرکز تجاری کیش نیز آمادگی لازم را برای پذیرش مسافران و خریداران دارد و تلاش می‌کند تا پروتکل‌های بهداشتی را به صورت کامل اجرا کند.

 مسیح الله صفا رییس هیئت مدیره جامعه هتلدراران کیش نیز در گفتگو با خبرنگار ایلنا  درباره آمادگی هتل‌ها برای برگزاری جشنواره تابستانی کیش با توجه به گسترش ویروس کرونا گفت: از ابتدای خرداد که مجوز باز شدن هتل‌ها صادر شد همه هتل‌های کیش با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمام نکات اعلام شده را رعایت کردند و آماده باز شدن بودند و امروز از 51 هتل موجود حدود 34 هتل باز شدند و فعالیت می‌کنند و هر فردی می‌تواند هر زمانی از شبانه‌روز به این هتل‌ها مراجعه کنند شاهد خواهند بود که همه پرسنل با ماسک، دستکش و شیلد فعالیت می‌کنند و ورودی هتل‌ها نیز دستگاه ضدعفونی وجود دارد.

وی ادامه داد: تمام اتاق‌های هتل‌ بعد از تخلیه مسافران ضدعفونی می‌شوند و پروتکل‌های بهداشتی کاملا اجرا می‌شود و آمادگی پذیرش مسافر هستیم البته برای حفظ سلامتی و بخصوص حفظ سلامتی کیشوندان از مدیران هتل ها خواسته‌ایم که ظرفیت صد در صد هتل خود را اشغال نکند و حداکثر تا 70 درصد ظرفیت هتل مسافر پذیرش کند.

 صفا ادامه داد: متاسفانه به دلیل شیوع مجدد دور دوم ویروس کرونا فقط حدود 30 الی 40 درصد ظرفیت‌های هتل‌ها اشغال شده است و هر چند چند روزی است که جشنواره آغاز شده قرار نیست که با عنوان جشنواره تابستانی برنامه‌ها اجرا شود بلکه قرار است تحت حفظ پروتکل‌های بهداشتی با عنوان دیگری مثلا جشنواره سلامت برنامه‌ها اجرا شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز