خبرگزاری کار ایران

مرحبا:

نباید برق صنایع قطع شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۵۶۶۰

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نباید برق صنایع همچون فولاد و سیمان قطع شود گفت که باید جلوی خاموشی ها چه در سطح خانگی و چه در سطح صنعت را گرفت چون قطعی انرژی به اقتصاد ما ضربه می زند.

غلامرضا مرحبا در گفت وگو با ایلنا، با اشاره به ضرورت برنامه ریزی برای افزایش تولید برق و جلوگیری از قطعی برق در صنایع مادر نظیر فولاد و سیمان، اظهار کرد: برق مقوله ای است که با آرامش خانواده ها ارتباط دارد پس باید جلوی خاموشی ها را چه در سطح خانگی و چه در سطح صنعت گرفت چون اساسا قطعی انرژی به اقتصاد ما ضربه می زند.

وی ادامه داد: در این بین با شروع خاموشی ها، صنعت اولین جایی است که با قطعی ها مواجه می شود حال اینکه قطعی برق صنایع از جمله سیمان و فولاد به آن ها آسیب می زند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نباید انرژی در صنعت و مصارف خانگی قطع شود ، یادآور شد: ما زمانی صادرکننده انرژی بودیم، امروز که با مشکل در تولید برق مواجه شده ایم، باید خودمان را بازسازی کرده و نیروگاه ها اورهال کنیم، همچنین مساله را با نیروگاه های خصوصی حل کرده و شبکه ها انتقال بازسازی شود؛ قطعا می‌توان با مدیریت صحیح این وضعیت را جبران و درست کرد.

مرحبا همچنین با تاکید بر اینکه نیاید برق صنایع قطع شود، افزود: باید از ظرفیت های خوب کشور استفاده کرد. البته ممکن است سرمایه گذاری ها با اورهال اساسی در صنعت انرژی و بازسازی شبکه ها زمان بر باشد اما با مدیریت صحیح و شاید با تبادل انرژی با همسایگان می‌توان در زمان پیک مصرف، کمبودها را جبران کرد و انرژی مورد نیاز صنعت و مصارف خانگی را فراهم نمود. در چنین شرایطی قطعی های برق به حداقل رسیده و دچار گرفتاری سال گذشته نمی شویم.

وی در پایان تاکید کرد: تامین برق و کاهش خاموشی ها امتحانی برای وزارت نیرو است که امیدواریم از این امتحان سربلند بیرون آیند، رسیدن به این هدف مستلزم داشتن تمهیدات و برنامه ریزی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز