خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی:

رویکرد مجلس یازدهم بر شایسته‌سالاری است

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۵۷۴

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: در عزل و نصب‌ها؛ وظیفه نماینده نظارت بر عملکرد دوائر اجرایی خواهد بود و ارائه‌ی مشاوره پیرامون این موضوع نیز بر مبنای شایسته‌سالاری است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، محمدعلی محسنی بندپی در نخستین نشست با خبرنگاران ضمن اشاره به جاری‌بودن شرایط سخت اقتصادی و معیشتی در جامعه، توجه به معضل بیکاری، تقویت بنیه معیشتی آحاد مردم و تزریق اطمینان و آرامش به مردم را از جمله محورهای کلی برنامه‌های این دوره از فعالیت خانه‌ملت برشمرد.

وی به نقش خطیر اهالی خبر و رسانه نسبت به اقدام جهت پایداری تغییرات مثبت در جامعه اشاره کرد و افزود: تغییر مبتنی بر دانش، کلید حل مشکلات جامعه امروز ماست و رسانه‌ها عامل مهمی در پایداری این تغییر هستند.

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت : دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، از جنبه‌هایی آخرین فرصت مردم به مجلس و دولت است و این مساله زنگ خطری برای همه مسئولین می‌باشد.

وی در خصوص احتمال تغییر در کرسی‌های مدیریتی منطقه، بیان کرد: اقدام در تصمیم‌گیری پیرامون مدیران بی‌کیفیت؛ پس از ارزیابی‌های کامل نسبت به عملکردشان، صورت خواهد گرفت. 

محسنی ادامه داد:  در عزل و نصب‌ها؛ وظیفه نماینده نظارت بر عملکرد دوائر اجرایی خواهد بود و ارائه‌ی مشاوره پیرامون این موضوع نیز بر مبنای شایسته‌سالاری است. 

وی در خصوص طرح شفافیت آرا و تصمیم پیرامون انتخاب رئیس مجلس گفت: از جمله‌ی نخستین افرادی بوده‌ام که به طرح شفافیت آرای نمایندگان رای مثبت داده‌ام. در خصوص انتخاب رئیس مجلس یازدهم نیز، رای من بر "قالیباف" بوده است. چرا که وی به نسبت رقبایش، بیشتر برنامه‌محور به نظر رسید.

محسنی همچنین بر اعلام اموال مسئولین و نمایندگان در سامانه مربوطه تاکید کرد.

وی در خصوص انتخاب کمیسیون پیشنهادی خود در مجلس جاری گفت: از میان سه کمیسیونی که حق انتخاب و درخواست داشته‌ام، تنها به کمیسیون بهداشت و درمان تمایل نشان داده‌ام، چرا که در آن کمیسیون تخصص دارم و می‌توانم عملکرد و نتیجه قابل قبولی را ارائه کنم.

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی درباره مبارزه با فساد گفت: برخورد با مفسدین اقتصادی بخشی از برنامه مبارزه با فساد است. برای جلوگیری از فساد جدید، باید سیستم‌ها را اصلاح کرد. باید در عملکرد دستگاه‌های نظارتی بازنگری صورت گیرد.

وی پیرامون اخبار مرتبط با تحقق منطقه آزاد نوشهر یادآور شد: تحقق منطقه آزاد مانند تیغی دو لبه وحشتناکی است. پیش نیاز منطقه آزاد، فراهم آوردن زیرساخت‌های مرتبط با آن است.

محسنی بندپی ادامه داد:  آیا ما در بخش زیرساخت گردشگری آمادگی لازم را داریم؟آیا در حوزه گردشگری، از هتل‌ها و اقامتگاه‌های مناسب برخورداریم؟ ما وقتی در بخش سلامت خود، هنوز جهت درمان بیمارانمان در مناطق دیگر سرگردانیم، چگونه می‌توانیم پذیرای تحقق منطقه آزاد سلامت باشیم؟ چه کسی بیمارش را برای درمان در اختیار ما قرار می‌دهد؛ زمانی که مراکز درمانی ما فاقد استانداردهای لازم پزشکی و بهداشتی و درمانی است؟ ما اگر نخواهیم چنین منطقه آزادی (بدون بهره‌مندی از زیرساخت‌های لازم) محقق گردد؛ چه کسی را باید ببینیم؟!

وی با بیان اینکه نظارت در بخش سرمایه‌گذاری‌ها بسیار ضعیف بوده و متاسفانه هرگز انتظارات بجا در خصوص سهم اشتغال افراد، برای مردم منطقه محقق نشد، اظهار کرد: عموماً افرادی غیربومی از فرصت اشتغال فراهم آمده بهره برده‌اند. اگر قرار است جوانانمان از توسعه منطقه خود سهمی نداشته باشند؛ به توسعه دست نخواهیم یافت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز