خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران در دیدار با رئیس جمهور؛

بازنشستگان آینه کارگران هستند/تبصره ماده 7 قانون کار باید اصلاح شود/توجه به معیشت باعث افزایش بهره وری کارگران خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۷۴۲

رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران با تاکید بر اینکه بازنشستگان آینه کارگران هستند،اظهار کرد:اگر به معیشت و معضلات آنان توجه شود ،باعث افزایش بهره وری و دلگرمی کارگران خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عصر امروز تشکل های کارگری و  بازنشستگی در سراسر کشور با  ریاست جمهوری به مناسبت هفته کارگر به صورت حضوری  و مجازی دیدار داشتند.

نصرالله دریابیگی، دبیراجرایی خانه کارگر استان مازندران، به نمایندگی کارگران و بازنشستگان  استان مازندران در این جمع مشکلات این جامعه سخن گفت.

او با بیان اینکه کارگران اولین قشری بودند که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی داشتند، گفت:کارگران در دوران دفاع مقدس شهیدان زیادی را تقدیم نظام جمهوری اسلامی کردند.

وی با اشاره به اینکه روز کارگر از زمان پیامبر اعظم زمانی که دست پینه بسته کارگری به نام سعد انصاری را بوسید، آغاز شد، ادامه داد : رهبر معظم انقلاب کارگر را قلب تپنده جامعه انسانی دانست.

رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران با تاکید بر اینکه بازنشستگان آینه کارگران هستند،اظهار کرد:اگر به معیشت و معضلات آنان توجه شود ،باعث افزایش بهره وری و دلگرمی کارگران خواهد شد.

وی افزود: امسال افزایش حقوق کارگران قابل قبول تر از سالهای قبل  بوده اما هنوز به تورم و سبد هزینه قانونی فاصله دارد.

این فعال کارگری امینت شغلی برای کارگران در بخش های دولتی، خصوصی و شرکت های پیمانکاری را لازمه اصلاح دانست و گفت :تبصره ماده 7 قانون کار باید اصلاح شود.

دریابیگی با اعلام اینکه کمک های غیرنقدی از طریق اختصاص بن کارگری و کالاهای اساسی با ارز قابل قبول از منابع دولتی و از طریق شرکت های تعاونی مصرف کارگری و اتحادیه امکان به کارگران باید انجام گیرد، تصریح کرد : باتوجه به اینکه 65 درصد بازنشستگان حداقل بگیر هستند،  همسان سازی حقوق بازنشستگان باید براساس توافق کانون عالی بازنشستگان و اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اجرا و تا 11 اردیبهشت احکام آنان  صادر و اجرا و پرداخت شود.

دبیراجرایی خانه کارگر استان مازندران در پایان از کارگران، کارفرمایان، مسؤولین ذیربط و به ویژه استاندار مازندران تشکر کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز