خبرگزاری کار ایران

عضو کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور:

دولت و مجلس مسئول تبعیض آشکار در حق بازنشستگان تامین اجتماعی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۲۹۱۶

نصرالله دریابیگی گفت: بازنشستگان تامین اجتماعی کشور نسبت به اختلاف حقوقی بوجود آمده در بحث اجرای طرح همسان سازی برای بازنشستگان کشوری و لشکری با بازنشستگان تامین اجتماعی معترض هستند و این امر تبعیضی آشکار در کشور است.

نصرالله دریابیگی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا،با اشاره به وضعیت اسفبار معیشتی کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی،گفت:امروز جامعه کارگری به دلیل  نداشتن امنیت شغلی و مشکلات معیشتی، در بدترین وضعیت اقتصادی بسر می برند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ مسئولی توانایی برطرف کردن نیازهای معیشتی خود و خانواده خود را  با حقوق ماهیانه ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را نخواهد داشت،افزود:امروز کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی تلاش می کنند تا زنده بمانند اما هیچ لذتی از زندگی خود نمی برند و مشکلات اقتصادی و تورم کمر سرپرست خانوار را خم کرده است.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه بارها از مشکلات عدیده معیشتی قشر بازنشسته و کارگر گفتیم و تکرار کردیم اما گوشه شنوایی از طرف دولت مردان وجود نداشته است،ادامه داد:براساس آمارها و مصوبه شورای عالی کار حداقل حقوق یک کارگر طبق تورم و رکود اقتصادی کشور در سال جاری برای استان مازندران باید چیزی در حدود ۷ میلیون تومان باشد و در عمل اما شاهد دریافتی هایی بسیار پائین تر از این رقم هستیم و این یعنی سفره کارگران و بازنشستگان روز به روز کوچک تر و خالی تر می شود.

این پیشکسوت جامعه کارگری یکی از مطالبات بحق  بازنشستگان تامین اجتماعی کشور را تبعیض در اجرای همسان سازی  حقوق بین بازنشستگان کشوری و لشکری با تامین اجتماعی دانست و عنوان کرد:جامعه بازنشستگی تامین اجتماعی کشور نسبت به اختلاف حقوقی بوجود آمده در بحث اجرای طرح همسان سازی برای بازنشستگان کشوری و لشکری با بازنشستگان تامین اجتماعی معترض هستند و این امر تبعیضی آشکار در کشور است.

عضو کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور ادامه داد:مسئولیت این تبعیض با مجلس و دولت است و امیدواریم در بودجه سال آینده برای رفع این تبعیض اقدامی صورت گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز