خبرگزاری کار ایران

رئیس موسسه آموزش عالی کار قزوین:

توجه به جایگاه دانش در اشتغالزایی از ضرورت برخوردار است

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۷۹۴۱

رئیس موسسه آموزش عالی کار قزوین گفت: اطلاع رسانی در رابطه با شناخت رشته‌ها و هدایت تحصیلی ضرورت دارد و با توجه به ضروت آگاهی نسبت به جایگاه علوم انسانی در درآمدزایی و اشتغالزایی باید تمام نهادها به این امر مهم توجه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حسن اسدی در مراسم افتتاح نمایشگاه نقش آموزش در تولید دانش بنیان که در دانشگاه کار برگزار شد، گفت: نیاز به نیروی انسانی، مهارت آموزی و راندمان کاری از اهمیت بالایی برخوردار است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

رئیس موسسه آموزش عالی کار قزوین ادامه داد: بیشتر مردم و افراد نسبت به اهمیت برخی رشته‌ها و کسب درآمد از آن‌ها ناآگاه هستند بنابراین شناساندن راه‌های موفقیت و فرهنگ سازی در این حوزه که راه‌های رسیدن به موفقیت متعدد است از اهمیت برخوردار است.

وی عنوان کرد: بیشتر خانواده‌ها اصرار دارند فرزندانشان در رشته‌های تجربی تحصیل کنند این درحالی است که رشته‌های علوم انسانی هم از رشته‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

اسدی گفت: با برپایی این نمایشگاه که دومین دوره آن در حال برگزاری است می‌توان به شناساندن رشته‌های مختلف و اهمیت علم در مشاغل و درآمدزایی کمک کرد.

ضرورت پرورش دانش‌آموزان خلاق

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین هم در این مراسم گفت: باید طوری اطلاع رسانی شود که دانش آوزان و خانواده‌ها نسبت به انتخاب رشته تحصیلی برخورد احساسی نداشته باشند، متاسفانه تجهیزات مدارس فنی ما به گونه‌ای است که تغییر نکرده و با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم.

نقی سیاهکلی مرادی ادامه داد: تحصیل باید تحصیل مهارتی باشد تا افراد بعد از گذراندن دوره تحصیل بتوانند در معیشت خود از آن استفاده کنند.

وی تاکید کرد: باید در انتخاب رشته به مواردی مانند تناسب آن با شغل، توانایی و روحیات توجه شود و اقداماتی داشته باشیم تا بتوانیم دانش‌آموزانی خلاق، کارآفرین داشته باشیم تا بتوانند از عهده امورات خود بربیایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز