خبرگزاری کار ایران

مراحل انجام سئو سایت چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۷۸۲۵

درست است که امروزه شبکه های اجتماعی جای پای خود را محکم کرده‌اند اما هنوز هم سئو سایت نزدیک به 70 درصد استراتژی بازاریابی کسب و کارها را شامل می‌شود.

مراحل انجام سئو سایت

توجه به سئوی سایت هنوز هم مهمترین عامل جذب مخاطب هدف و توسعه هویت برند است. پس بی دلیل نیست همه کسب و کارها در رقابت برای کسب رتبه‌های بالاتر در نتایج جستجوی گوگل، به دنبال ایجاد استراتژی کارآمد برای بهبود سئو هستند؛ اما مراحل انجام سئو سایت چگونه است؟

اصول انجام سئو سایت چگونه است؟

مراحل پیاده سازی سئوی سایت باید در 3 زمینه اصلی زیر تمرکز داشته باشد:

·  سئو فنی (تکنیکال): سئو تکنیکال فرآیند تطابق یک سایت با مسائل فنی جهت ارتقاء رتبه ارگانیک سایت است. معمولاً عناصر اصلی سئوی تکنیکال شامل خزیدن، ایندکس کردن و بررسی ساختار سایت است. ساختار سایت می‌تواند شامل جاوا اسکریپت، نقشه سایت، ساختار مناسب سایت، ساختار ‌URL‌ها، محتوای سایت، تگ‌های کنونیکال، صفحات 404 و ریدایرکت‌های 301 و غیره باشد.

·  سئو داخلی (SEO On-Page): این مورد بر بهینه سازی محتوای سایت برای موتورهای جستجو تأکید دارد. همچنین، سئو داخلی به محتوای مقالات، سئوی عکس، کلمات کلیدی، توضیحات متا، لینک داخلی و موارد دیگر است.

·  سئو خارجی (SEO Off-Page): این مورد از طریق ایجاد بک لینک‌های با کیفیت از وب سایت‌ها و وبلاگ‌های معتبر است (با رتبه الکسا بالا). این مهم یک عامل اصلی رتبه بندی برای موتورهای جستجو است.

مراحل انجام سئو سایت چیست؟

سئو سایت شامل چه مراحلی است؟

مراحل انجام سئوی سایت شامل موارد زیر است:

1- آنالیز سایت از نظر سئو

اولین قدم در اجرای سئو این است که نقاط قوت و ضعف وبسایت را از طریق انجام یک ممیزی کامل و دقیق مشخص شود تا تصویری روشن از چگونگی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو در مقایسه با سایت‌های رقبا ایجاد شود. بررسی کامل و اولیه سایت، یک مرحله اجباری برای افزایش کارآیی استراتژی سئو است زیرا مواردی که نیاز به بهبود دارند را نشان می‌دهند.

2- انتخاب کلمات کلیدی هدف

تحقیقات کلمات کلیدی یک گام مهم با اولویت بالا در انواع استراتژی‌های بازاریابی سئو است زیرا کل فرآیند بهینه سازی موتورهای جستجو، تحت تأثیر انتخاب مؤثرترین و مناسب‌ترین کلمات کلیدی برای هدف قرار دادن مشتری‌های بالقوه و ایجاد محتوای ارزشمند است. کار اصلی در این مرحله ایجاد لیستی از کلمات کلیدی مربوط به کسب و کار مورد نظر است. صفحات محصولات یا خدمات، مقالات وبلاگ و هر صفحه‌ای که نیاز به سئو شدن دارد، باید بر اساس کلمه کلیدی مربوط بهینه سازی شود.

3- تولید محتوای ارزشمند

محتوای بهینه سازی شده اعم از مقاله، ویدئو و عکس، پل ارتباطی کسب و کار مربوطه برای دستیابی به بالاترین رتبه در نتایج جستجوی گوگل است. مرحله فعلی در سئو سایت به برنامه ریزی، تولید، انتشار و به روزرسانی مداوم محتوا نیاز دارد که با استفاده از کلمات کلیدی انتخاب شده انجام می‌شود. محتوا باید مزایای رقابتی محصولات را نشان داده و به تمام سؤالات کاربران پاسخ دهد. تعامل و رفع نیاز کاربر مهمترین موارد در تولید محتوای ارزشمند است.

4- بهبود سئوی داخلی

سئوی داخل به عوامل مختلفی از جمله سئو محتوا، سئو تکنیکال، لینک سازی، به روزرسانی‌های مکرر مقالات و موارد دیگر اشاره دارد. برای کسب رتبه‌های بالاتر نیاز به بهبود سئوی داخلی و رفع مشکلات درونی سایت است. نتایج حاصل از اجرای اصولی سئوی داخلی  سایت می‌تواند فواید بلند مدتی را از طریق ترافیک رایگان و ارگانیک برای سایت‌های بلاگی یا فروشگاه‌های اینترنتی به همراه داشته باشد.

5- بهبود تجربه کاربری

گام بعدی در اجرای استراتژی سئو، تضمین ارائه بهترین تجربه کاربری برای بازدیدکنندگان سایت است. این مهم مربوط به سفر مشتری از زمان ورود او به سایت تا زمان خارج شدنش است. طراحی پاسخگو (ریسپانسیو برای موبایل)، تجربه مثبت طراحی UX، بهبود نمرات جی تی متریکس، سرعت سایت، در دسترس بودن خدمات و راحتی در سفارش و خرید، بخشی از امور مهم در مراحل انجام سئو سایت هستند. همچنین، برای این موضوع می‌توانید از آموزش‌های جی تی متریکس سئولب استفاده کنید.

6- استفاده از استراتژی لینک سازی

در حالی که کیفیت محتوا و تجربه کاربری از فاکتورهای مهم رتبه بندی برای موتورهای جستجو هستند، تعداد بک لینک‌های با کیفیت که به وب سایت می‌رسند نیز یک فاکتور مهم رتبه بندی محسوب می‌شوند. موفقیت برنامه بازاریابی سئو متأثر از کارآیی استراتژی لینک سازی برای دریافت بک لینک‌های با کیفیت از سایت‌های معتبر است. لینک سازی، دشوارترین مرحله در استفاده از استراتژی توسعه سئوی سایت است که در بسیاری از موارد نیاز به کمک متخصصان سئو دارد.

مراحل انجام سئو سایت چیست؟

7- اندازه گیری کردن عملکرد استراتژی سئو

فرآیند بهینه سازی موتورهای جستجو یک فرآیند طولانی مدت است که علاوه بر ارزیابی دوره‌ای ماهانه با استفاده از داده‌های قابل اعتماد و سیستم عامل‌های تجزیه و تحلیل مانند گزارش‌های گوگل آنالیتیکس، به تلاش‌های مستمر نیاز دارد. معیارها و جنبه‌های اصلی برای ارزیابی سئو سایت می‌تواند شامل بررسی حجم ترافیک ارگانیک تولید شده در هر ماه، معیارهای تجربه کاربری (مدت زمان ماندگاری در سایت، میزان نرخ پرش و موارد دیگر)، تعداد لینک‌های ورودی باکیفیت و معیارهای تبدیل (بازده تولید شده، خریدهای انجام شده، نرخ بازگشت سرمایه ROI) باشند.

خدمات سئو در گرندیما

وقتی نوبت به سئو سایت می‌رسد، بهترین انتخاب تهیه و به کار بُردن یک استراتژی مناسب براساس نوع نیازهای سایت و اهداف مورد نظر کسب و کارهاست. این مهم نیاز به همکاری با متخصصین سئو دارد زیرا کارشناسان بهینه سازی سایت به خوبی می‌توانند مشکلات سایت را تحلیل کرده و روند بهبود محتوا و کسب رتبه خوب را پیاده سازی کنند.

برای پیاده سازی سئوی سایت در اصولی ترین روش‌های خود می‌توانید از خدمات سئو آژانس دیجیتال مارکتینگ گرندیما استفاده کنید. گرندیما دارای سابقه‌ای درخشان در اجرای پروژه‌های سئو برای کسب و کارهای مختلف است. تمامی مراحل سئو سایت در گرندیما بر اساس رودمپ‌هایی انجام می‌شود که کاملاً برحسب تجربه و اصول تدوین شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز