خبرگزاری کار ایران

اجرای آثار فولک مازندرانی با سازهای سنتی و کلاسیک

asdasd
کد خبر : ۹۷۶۷۷۴

آلبوم «نواجش» مجموعه‌ای از آثار فولک و محلی مازندرانی با صدای نورالله علیزاده و تنظیم محسن غلامی به مرحله انتشار رسید. همه تصانیف از کارهای قدیمی و شناخته شده مازندران انتخاب شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آلبوم «نواجش» گلچینی از ترانه‌های فولک و محلی مازندرانی منتشر می‌شود.

آلبوم « نواجش» با صدای نورالله علیزاده و تنظیم ارکستر محسن غلامی با اشعاری از علی هاشمی چلاوی، زنده‌یاد غلامرضا کبیری و... گردآوری شده و به مرحله انتشار رسیده است.

محسن غلامی درباره این اثر گفت: همه تصنیف‌های انتخابی در این آلبوم به گوش مردم منطقه آشناست زیرا همگی از کارهای قدیمی و شناخته شده  مازندران انتخاب شده‌اند.

غلامی با اشاره به اینکه در جمع آوری و تنظیم قطعات آلبوم چند نکته تاثیر بسیار مهم داشته است، گفت: از آنجایی که این آلبوم به صورت بازخوانی دوباره تهیه شده نکته حائز اهمیت تنظیم قطعات است. در تمامی قطعات مقدمه و اورتور کاملا ( بر طبق ملودی اصلی تصنیف) تغییر یافته تا از همان اول نوآوری در قطعات انجام شده باشد.

او افزود: نکته بعدی انتخاب سازهاست. ما در این اثر از سازهای موسیقی سنتی و کلاسیک استفاده کرده‌ایم و از سازهای بومی استان بهره‌ای گرفته نشده است. فضای تنظیم ارکستر نیز در حال هوای خاص خود قطعه و همچنین به صورت چندصدایی بوده و کاملا به صورت هدفمند در این سبک استفاده شده و هیچگونه تناسبی با موسیقی فولک مشابه خود ندارد، فقط زمان اجرای کلام شنونده متمایل به موسیقی محلی خواهد شد.

محسن غلامی در پایان گفت: هدف از این کار تجربه‌ای نو و در عین حال شخصی بوده و اینکه خود خواننده و تنظیم کننده از ابتدا بر این اهداف متمرکز بوده‌اند.

 آلبوم «نواجش» دارای 11 تصنیف است که در دستگاه‌های مختلف اجرا شده‌‌اند و عبارتند از: چلچلا (براساس ملودی آی نوونه جان نوونه)، ویشه نشین (براساس ملودی لیلی جان)، بلبل سر دار، غریبه مه یار، نواجش، قلندر، مه همدم جان در انه، وارش (ملودی گل‌نسا)، تلاونگ بزو، عجب نالونه دلخواه، نازنین ته خوی قربون.

از دیگر عوامل آلبوم «نواجش» می‌توان به مجید طریقی (نوازنده تنبک)، مهدی ابراهیمی (نوازنده نی)، محسن قبادی (نوازنده ویلنسل)، حسین رودگر (نوازنده گیتار)، رویا باقرزاده (نوازنده سنتور و تارباس)، محسن غلامی و رویا باقرزاده (گروه کر خط اول و دوم)، فهیمه موسوی، آیدا فرجی، سعید حاتمی (گروه کر خط دوم)، عارف هاشمی (طراح جلد) اشاره کرد. میکس و مستر اثر نیز به عهده محسن غلامی بوده است.

گفتنی است آلبوم «نواجش» به صورت آنلاین و اینترنتی از وب سایت mohsengholami.ir قابل تهیه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز