خبرگزاری کار ایران

«زنان در کوبا: تکوین انقلابی درون انقلاب» روایتی از زنان و دگردیسی آنها در انقلاب کوبا

asdasd
کد خبر : ۹۱۴۸۴۸

کتاب «زنان در کوبا: تکوین انقلابی درون انقلاب» روایتی از زنانی است که چگونه عمل‌شان آنها را دچار دگردیسی کرد و در عین حال، دنیایشان را متحول کردند تا شانه به شانه‌ مردان می‌جنگیدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «زنان در کوبا: تکوین انقلابی درون انقلاب» نوشته ویلما اسپین، اسلا دلوس سانتوس و یولاندا فِرر با ترجمه شهره ایزدی و سعیده شکرخداییان ازجمله کتاب‌هایی است که انتشارت طلایه پرسو در ۳۰۱ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه و  قیمت ۵۰ هزار تومان روانه بازار کرده است.

یکی از جذابیت‌های این کتاب مجموعه عکس‌های تاریخی آن است که شاهدان ثبت شده‌ای برای گفته‌های کلمات آن به شمار می‌روند. این جذابیت در کنار کلمات علاوه بر روی جلد در پشت جلد کتاب نیز تکرار شده و در کنار آن اسامی حاضران در عکس آمده است.

در نوشته پشت جلد کتاب از زبان فیدل کاسترو - خطاب به یگان توپخانه ضدهوایی زنان در حال اعزام به آنگولا، ۱۹۸۸ نوشته شده: ما به شجاعت و قابلیت زنان باور داشتیم. می‌دانستیم که این چنین رویکردی در آینده واجد اهمیت عظیمی خواهد بود." ....امروز، اعزام شما به مأموریت‌ انترناسیونالیستی "یک ضرورت نظامی نیست. بلکه یک ضرور اخلاقی و معنوی است. یک ضرورت انقلابی است."  

در بخش دیگری آمده است: "در حالی که زحمتکشان کوبا تقریبا شصت‌ سال پیش از این برای یکی از خونین‌ترین دیکتاتوری‌های قاره آمریکا می‌جنگیدند، ادغام زنان در میان صفوف و رهبری جنبش زیرزمینی ۲۶ ژوئیه و جبهه‌های ارتش شورشی در کوره‌های شرق کوبا یک استثناء نبود، بلکه، جزو لاینفک خط‌مشی است که رهبری انقلاب برای چندین دهه پیش برده است و در آن ‌زمان تازه داشت داشت شروع می‌شد.

کاسترو گفت که "ما در جامعه طبقاتی‌ای زندگی می‌کردیم که زنان با تبعیض مواجه بودند. جامعه‌ای که باید انقلابی در آن رخ می‌داد، تا طی آن زنان بتوانند قابلیت‌های خود را به منصه‌ ظهور بگذارند. "

روایت آن زنان در اینجا آمده است. روایت آنچه کردند و چگونه عمل‌شان آن‌ها را دگردیس کرد، و در عین حال، دنیایشان و مردانی را دگردیس کردند  که شانه به شانه‌شان می‌جنگیدند.

کتاب «زنان در کوبا: تکوین انقلابی درون انقلاب» در دو قسمت نوشته شده و وقایع نگاری، نقشه‌ها و عکس‌های تاریخی در آن آورده شده است. مترجم درباره این کتاب نوشته: این کتاب درباره زنان نیست. یا شاید دقیق‌تر باشد اگر بگویم که با مبحث زنان شروع نمی‌شود و نمی‌توانست هم که چنین باشد. این کتابی است که درباره انقلاب کوبا.

این کتاب ترجمه فارسی قسمت دوم کتاب زنان در کوبا: تکوین انقلابی درون انقلابی است که انتشارات پاث فایندر منتشر کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز