خبرگزاری کار ایران

جواد نوروزبیگی اعلام کرد؛

با نمایش "مهمانخانه ماه نو" و "سراسر شب" در اینترنت موافقت شد/ اکران اینترنتی‌"خروج" به نفع سینماست

asdasd
کد خبر : ۸۹۶۸۹۹

جواد نوروزبیگی از رایزنی برای اکران اینترنتی فیلم‌های "خون شد" و "عنکبوت" به صورت اینترنتی و اکران قطعی فیلم‌های "مهمانخانه ماه نو" و "سراسر شب" خبر داد.

جواد نوروزبیگی (تهیه‌کننده سینما) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در واکنش به آغاز اکران اینترنتی فیلم‌ها با فیلم خروج گفت: اکران در بسترهای اینترنتی نمایش فیلم، یک روال مرسوم در بسیاری از کشورهای پیشرفته است. این روش  پیش از این در کشور ما به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌ها و امکان انتشار فیلم در فضاهای غیرمجاز، چندان موردتوجه نبود. خوشبختانه چندسالی است که با تضمین امنیت فیلم‌ها، این شیوه برای نمایش فیلم‌هایی که بعد از اکران وارد شبکه نمایش خانگی می‌شوند، اعمال شده و مخاطبان خاص خود را دارد.

وی اظهار کرد: تصمیمی که از سوی سازندگان فیلم خروج گرفته شد را یک شروع خوب می‌دانم. جریانی که با این اقدام ایجاد می‌شود به نفع سینما است؛ به شرط‌ اینکه ادامه‌دار باشد و فقط به شرایط بحران کرونا محدود نشود. ازسوی دیگر، اگر چند فیلم به‌صورت همزمان در این سامانه‌ها اکران شوند، طبیعی است که هم قدرت انتخاب مخاطبان بالا می‌رود و هم زمینه برای یک رقابت سالم فراهم می‌شود.

نوروزبیگی افزود: به هر حال کسانی هستند که به خاطر دوری راه به سالن‌های سینما دسترسی ندارند، برایشان رفت‌وآمد مقرون به صرفه نیست و یا اینکه به هر دلیلی امکان خروج از منزل را ندارند. این دسته از مخاطبان با رایج شدن این شیوه می‌توانند به راحتی در خانه فیلم ببینند. ضمن اینکه با رفع شیوع ویروس کرونا می‌توانیم شاهد اکران همزمان فیلم در روی پرده و به صورت آنلاین باشیم تا هرکسی شیوه دلخواه خود برای تماشای فیلم را انتخاب کند.

نوروزبیگی عنوان کرد: فعلاً اکران آنلاین با یک فیلم شروع شده است تا مشکلات احتمالی برطرف شود و بعد بتوانند با تعداد بیشتری ادامه دهند. امیدوارم این مسیر درست پیش برود؛ چون اقدام درستی است و برای اهالی سینما نتیجه‌بخش خواهد بود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا فیلمسازان، سرمایه‌گذاران و تهیه‌کنندگان به راحتی این تغییر شیوه اکران را خواهند پذیرفت یا در برابر آن مقاومت می‌کنند، گفت: این یک روند اجتناب‌ناپذیر است و آن را می‌پذیرند. در دوره‌های مختلف و در همه تغییرات فنی سینما، همواره این گونه نگرانی‌ها وجود داشته است.

وی ادامه داد : زمانی برای تبدیل فیلمبرداری از شیوه نگاتیو به دیجیتال نگرانی‌های زیادی بود اما از یک دهه پیش که در کشورمان شاهد این تحول بودیم، به تدریج این نگرانی هم برطرف شد و امروز عملاً در هیچ کجای دنیا به صورت گسترده شاهد استفاده از نگاتیو نیستیم. اکران آنلاین هم چون پیش از این خیلی رایج نبوده شاید نگرانی‌هایی در پی داشته باشد اما وقتی پیامدهای مثبت آن روشن شود، حتماً همه اهالی سینما به این سمت خواهند آمد.

وی با اشاره به اینکه أماده اکران فیلم‌هایش به صورت اینترنتی است، گفت: من قبل از عید و در همان روزهای اول تعطیلی سینماها پیگیر این قضیه بودم و اعلام آمادگی کردم. اکران آنلاین دو فیلم «مهمانخانه ماه نو» و «سراسر شب» که تهیه‌کنندگی آن به عهده من است، قطعی است. برای دو فیلم دیگری که من تهیه‌کننده آنها هستم، یعنی «خون شد» به کارگردانی آقای مسعود کیمیایی و «عنکبوت» ساخته ابراهیم ایرج‌زاد هم درحال رایزنی با سرمایه‌گذاران فیلم هستم. ما نباید این شیوه راکه عملاً بخشی از روند اکران فیلم است، از دست بدهیم.

این تهیه‌کننده سینما اظهار کرد: طبیعی است که شاید در یک سال اول مشکلاتی رخ دهد، اما این آزمون و خطاها ارزشش را دارد. یادمان باشد وقتی سامانه‌های پخش وی او دی تازه شکل گرفته بودند، کمتر کسی آنها را جدی می گرفت اما اکنون می‌بینم که همین سامانه‌های پخش فیلم، کاملا فیلم‌های «دی.وی.دی» را به حاشیه برده‌اند.

 فیلم سینمایی خروج به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا از 24 فروردین از طریق سامانه‌های وی او دی فیلمیو و نماوا به نمایش درمی‌آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز