خبرگزاری کار ایران

حامد رحیمی‌نصر:

اوردوز در سالن تشریح اجساد/ از زوایای پنهان اعتیاد رمزگشایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۶۱۷

حامد رحیمی‌نصر «اوردوز» را گروتسکی اجتماعی خواند که در اتمسفری سورئال روایت می‌شود و زوایایی پنهان از معضل اجتماعی اعتیاد را رمزگشایی می‌کند.

حامد رحیمی‌نصر (بازیگر و کارگردان سینما و تئاتر) به خبرنگار ایلنا گفت: پس از کارگردانی سه نمایش به قلم سیدجواد موسوی با نگارش و اجرای نمایشنامه «اوردوز» به دنیای پرهیاهوی ذهن خویش بازگشتم.

کارگردان نمایش پرمخاطب «علیمردان خان» ادامه داد: موقعیت‌های ویژه «اوردوز» گاهی مخاطب را تا سرحد قهقه پیش می‌برد و لختی بعد تلخی برهنه حقیقت به مثابه پتکی بر او فرود می‌آید. از همین رو، گروتسکی اجتماعی را شاهد خواهیم بود که در اتمسفری سورئال روایت می‌شود.

رحیمی‌نصر خاطرنشان کرد: شاید تجربه‌های متعدد این گونه نمایشی، گروتسک را به استایل شخصی‌ام تبدیل کرده است؛ چرا که در این لباس راحتم و کامل‌تر حرف می‌زنم.

بازیگر فیلم سینمایی «مجبوریم» رضا درمیشان با اشاره به عوامل اصلی نمایش «اوردوز» گفت: حسن اسدی به عنوان تهیه‌کننده اثر نقشی بسیار راهبردی و تاثیرگذار داشته و از ایفای نقش محسن زرآبادی هم به راحتی نمی‌توان گذشت.

رحیمی‌نصر در خصوص قصه و روایت این اثر نمایشی توضیح داد: در این نمایش فرد معتادی چگونگی «اوردوز» کردن‌اش را روایت می‌کند؛ آن‌هم در سالن تشریح اجساد.

او ادامه داد: نمایش‌ها و فیلم‌های بسیاری با موضوع اعتیاد ساخته شده که جز تعداد انگشت‌شماری، الباقی تاثیر چندانی نداشتند. اما در اوردوز زوایایی پنهان از این معضل اجتماعی رمزگشایی می‌شود.

رحیمی‌نصر خاطرنشان کرد: البته محتوای اثر به‌طور کامل توسط شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران کارشناسی فنی شده و مورد حمایت این نهاد است؛ در عین حال مخاطب با یک اثر مستقل و نه سفارشی روبه‌رو خواهد شد.

نمایش «اوردوز» به کارگردانی و نویسندگی حامد رحیمی نصر از ۱۲ آبان ۹۸ در ساعت ۱۹:۳۰ به مدت ۳۰ شب در سالن شماره ۱ تماشاخانه مهرگان روی صحنه خواهد رفت. محسن زرآبادی و حامد رحیمی‌نصر در این نمایش ایفای نقش می‌کنند و حسن اسدی هم تهیه‌کننده آن خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز