خبرگزاری کار ایران

روستا و آبشار خور، مکانی مناسب برای یک سفر نوروزی؛

سفر به خنکای خور+فیلم و عکس

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۲۶۶

روستای خور یکی از خوش آب‌وهواترین روستاهای البرز است که اگر در تهران و کرج هستید، می‌تواند گزینه خوبی برای سفری یک روزه برایتان باشد. گرچه می‌توانید در این روستا چند شبی بمانید و از هوای خوب و منظره دلپذیرش لذت ببرید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهار فصل معتدلی است؛ نه هنوز گرمای تابستان آمده و نه سرمای زمستان کاملا از بین رفته. برای کسانی که در این فصل به تهران یا کرج آمده‌اند، پیشنهاد سفر به یک منطقه خنک و خوش آب‌وهوا می‌تواند گزینه‌ خوبی برای استراحت باشد. «خور» پیشنهاد ما برای آن‌هاست. روستایی در نزدیکی شهر کرج که در مسیر جاده چالوس قرار دارد. روستایی با طبیعتی بی‌نظیر و فراموش‌نشدنی با پیست اسکی مجهزی برای تفریحات زمستانی و آبشار بلند و زیبایی برای مسافران بهار و تابستان. سفر به خور خنک، سفری به دل طبیعت است؛ منطقه‌ای کوهستانی، خوش آب‌وهوا و دیدنی. خور روستایی است کوهستانی با دره‌های سرسبز و باغ‌های زیبا و آبشاری بلند که از دل کوه بیرون آمده. روستایی قدیمی در استان البرز و در مسیر جاده چالوس که در ۱۷ کیلومتری شهر کرج قرار گرفته است.

چطور برسیم؟

مسیر روستای خور در فرعی‌های جاده چالوس است. مسیری پرپیچ‌وخم که باید مراقب باشید راه اصلی را گم نکنید.

پس از طی حدود ۲۰ کیلومتر از جاده چالوس و پس از گذشتن از آدران و (قبل از سد کرج)، به خروجی خوزنکلاه می‌رسید. با دیدن تابلوی آن، به سمت راست بپیچید تا چند صد متر جلوتر به یک دوراه برسید. مسیر سمت راست را انتخاب کنید که آسفالته است و پرپیچ و خم، و با شیب زیاد. پس از گذشتن از چند روستای دیگر مانند سر زیارت به روستای خور می‌رسید.

چطور بگردیم؟

آبشار خور: مشهورترین دیدنی این روستا، آبشار خور است که در ۲ کیلومتری روستاست. برای رسیدن به آبشار جاده‌ای بسیار زیبا را پیش‌رو دارید  که می‌توانید با یک پیاده‌روی حدود یک‌ساعته هم به آن برسید. در مسیر رسیدن به این آبشار از میان درختان و باغ‌ها می‌گذرید و در مسیر، دورنمای آبشار را هم می‌بینید. با طی این مسیر تا زیر آبشار می‌رسید. ارتفاع آبشار خور حدود ۵۰ متر است و از دل صخره‌ای بیرون آمده است. برای همین هم پس از رسیدن به آن، با منظره‌ای شگفت انگیز مواجه می‌شوید. این آبشار در محیطی سرسبز و باصفا درجاده چالوس و در میان کوه‌های سر به فلک کشیده خور جا خوش کرده است.

پیست اسکی خور: پیست اسکی این منطقه حدود ۲۸۰۰ تا ۳۰۰۰ متر ارتفاع دارد. این پیست در استان البرز و در نزدیکی سد امیرکبیر (سد کرج) است و کنار روستای خور قرار دارد.

قله گندم چال: کوهنوردها با این قله آشنا هستند. این قله (پهنه سار یا پشته بند) از دیدنی‌های طبیعی روستای خور هم هست و عموم هم به آن‌جا می‌روند. ارتفاع این قله ۳۶۰۰ متر است و در بین جاده چالوس و جاده سولقان قرار گرفته.

اقامت:

سفر به خور می‌تواند سفری یک روزه از کرج باشد و برای اقامت دوباره به کرج برگردید. اگر می‌خواهید شب را در روستا بمانید در روزهای نوروز برخی روستاییان خانه‌ خود را اجاره می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز