خبرگزاری کار ایران

در نشست رسانه‌ای سریال نجلا ۲ مطرح شد؛

محدودیت‌های مالی و محتوایی صداوسیما در کاهش مخاطبان تاثیرگذار است/ نجلا ۳ ساخته می‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۷۸۷۲

مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه در نشست خبری سریال نجلا۲ گفت: محدودیت‌هایی که سازمان صداوسیما چه در بحث محتوا و چه در بحث منابع مالی دارد، در فضاهایی مانند شبکه نمایش خانگی نیست یا خیلی کم است و همه اینها در میزان و استقبال مخاطبان دخیل هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست رسانه‌ای سریال نجلا ۲، امروز (یکشنبه ۱۸ اردیبهشت) در مرکز در روابط عمومی سازمان صداوسیما با حضور عوامل و بازیگران این سریال برگزار شد.

در ابتدای این نشست، خیرالله تقیانی‌پور (کارگردان) گفت: ما با همه کمبودها و سختی‌هایی که بود، توانستیم با کمک همه عوامل شرمنده مردم نشویم و استقبال مردم نشان می‌دهد که خدا را شکر توانستیم مورد پسند مخاطبان باشیم.

کارگردان سریال نجلا در پاسخ به اینکه آیا ژانر و محتوای این سریال مناسب پخش در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان بود، توضیح داد: به نظرم پخش فقط سریال‌های طنز در عید نوروز برای مخاطب دافعه ایجاد می‌کند و مورد اقبال عموم نیست. یکنواختی ژانر سریال‌ها مردم را اذیت می‌کند و قدرت انتخاب را از آن‌ها می‌گیرد. مردم دوست دارند ژانرهای مختلفی را در نوروز ببینید. ما باید سبد سریال‌ها را برای مخاطب متنوع‌تر کنیم هرچند که امیدوارم دوباره پایتخت شکل بگیرد و مردم خاطرات خوب‌شان را با این سریال تکرار کنند ولی این موضوع دال بر این نیست که همیشه باید صداوسیما سریال طنز بسازد. زمان‌هایی بود که ما به همین دلایل در محرم‌ها هیچ چیزی پخش نمی‌کردیم و حتی کودکان هم از دیدن برنامه‌های مختص خودشان محروم می‌شدند. به نظرم باید همه چیز پخش کنیم. این مدیریت درستی نیست که بخواهیم فقط به یک گونه نمایشی بپردازیم و هر سال در این ایام صرفا چند سریال طنز را روی آنتن ببریم. ضمن آنکه در تلویزیون دوتا باکس مورد اقبال همیشه استفاده بوده و اکثرا سریال طنز روی آنتن می‌رود اما زمانی که همپوشانی از یک ژانر وجود داشته، مخاطب استقبال نکرده است.

وی درباره تنوع لوکیشن‌های نجلا۲ نیز عنوان کرد: ما حدود ۲۵۰ لوکیشن در این کار داشتیم که نماهای داخلی مربوط به تهران و لوکیشن‌های خارجی نیز در شمال و جنوب تصویربرداری شده است.

آرش ظلی‌پور (بازیگر سریال) نیز با بیان اینکه پرتکرارترین چیزی که در بین تماس‌های مردمی بود سوال درباره ساخت فصل سوم نجلا بود، گفت: من خودم به دلیل سختی‌های کار نمی‌توانم از طرف کارگردان کار قول فصل سوم را بدهم و باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

مسعود کریمی (مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما) در ادامه این نشست، با بیان اینکه از مجموعه عوامل نجلا۲ باید تقدیر ویژه کرد که در این شرایط با همه سختی‌ها و جابه‌جایی‌ها توانستند آن را به موقع به آنتن برساند، اظهار کرد: همه عزیزان این سریال، تقریبا همه کار کردند و همه از جمله کارگردان و بچه‌های پشت صحنه، جلوی دوربین رفتند و بازی کردند تا کار به سرانجام برسد.

وی تصریح کرد: در قصه نجلا۲ ترکیب نکات محتوایی جدی با یک عاشقانه بسیار قوی باعث شد سریال از مخاطبان خوبی برخوردار باشد و ما شرمنده بینندگان شبکه سه نشویم.

کریمی درباره ساخت سریال‌های مناسبتی نیز توضیح داد: در نظرسنجی‌ای که اگر اشتباه نکنم در سال ۹۸ یا ۹۹ از مردم صورت گرفت، میل و ترجیح مخاطبان برای تماشای سریال در ایام نوروز مربوط به ژانر ملودرام بود و بعد از آن ژانر طنز. همین امر نشان می‌دهد که ما باید تنوع ژانری را هم مدنظر داشته باشیم.

مدیر گروه فیلم و سریال شبکه ۳ درپاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، درباره کاهش مخاطبان آثار نمایشی صداوسیما و برنامه‌های این شبکه به ارتقای کمی و کیفی تولیدات این شبکه اشاره کرد و گفت: به هر حال رشد روزافزون فضای مجازی و شبکه نمایش خانگی در کاهش مخاطبان بی‌تاثیر نیست و باید این آمارها را با توجه به مجموع شاخص‌های اجتماعی و فرهنگی قضاوت کرد.

وی ادامه داد: محدودیت‌هایی که سازمان صداوسیما چه در بحث محتوا و چه در منابع مالی دارد، در فضاهایی مانند شبکه نمایش خانگی نیست یا خیلی کم است. همه این عوامل در میزان مخاطبان موثر هستند.

کریمی افزود: خوشبختانه ما از همین امروز برای نوروز سال آینده برنامه ریزی‌های خوبی انجام داده‌ایم و به زودی کارها به مرحله تولید خواهند رسید. ما قصد داریم با برنامه‌ریزی مناسب تعداد انتخاب‌هایمان را برای پخش بالا ببریم تا اینگونه نباشد که فقط یک سریال را آماده نمایش داشته باشیم.

وی با بیان اینکه با درایت مدیریت جدید سازمان و همچنین مدیران محترم شبکه و سیمافیلم تصمیمات خوبی برای ساخت و تولید آثار نمایشی گرفته شده است، افزود: اخیرا تایید متن‌ها آغاز شده و کارهای تایید شده در حال سپری کردن مرحله پیش‌تولید هستند تا بلافاصله در زمان مناسب تصویرداری شوند. این خبر را هم می‌دهم که حداقل در شبکه سه، سال بسیار خوبی را به لحاظ ساخت و پخش آثار نمایشی پیش رو خواهیم داشت.

حسین امیرجهانی (یکی از نویسندگان نجلا۲) نیز در این نشست اظهار کرد: خوشبختانه ما با قصه‌ای مواجه شدیم که مطمئن بودیم به سبب آن، نجلای ۲ از نجلای ۱ بهتر خواهد شد. ما ۲۵۰ صفحه متن برای ۲۳ قسمت که نگارش آن تمام شده بود را تحویل سازمان دادیم و وقتی متون خوانده شدند، مورد تایید قرار گرفتند. البته به دلیل سرعت کار و زمان پخش سریال، ما حدود ۱۰۰ دقیقه از کار را نتوانستیم بگیریم و مجبور به حذف آن از فیلمنامه شدیم.

وی خاطرنشان کرد: شاید اگر دست خودمان بود دوست داشتیم نجلا در زمان دیگری روی آنتن برود اما به هر حال سازمان صداوسیما معذوریت‌های خودش را دارد و به دلایلی که شاید منطقی هم به نظر برسد، این کار باید در نوروز و رمضان پخش می‌شد.

امیرجهانی با اشاره به اینکه هروقت دوربین سریال‌ها از تهران خارج شده‌، نتیجه آن استقبال مخاطب بوده است، گفت: امیدوارم سریال‌هایی که به قومیت‌های مختلف ایرانی می‌پردازند در آینده بیشتر ساخته شوند چراکه تجربه نشان داده ما هروقت سراغ قومیت‌ها و اقوام ایرانی رفته‌ایم، کار هم دیده شده و هم برای مردم جذابیت بیشتری داشته است.

محیا دهقانی (بازیگر نقش نجلا) که جایگزین سارا رسول زاده در فصل دوم این سریال شده بود، نیز گفت: هر بازیگری جایگزین بازیگر دیگری می‌شود کار سختی را در پیش دارد و این برای من ریسک بزرگی بود. من زمان خیلی کمی داشتم برای اینکه با لهجه جنوبی آشنا و به آن مسلط شوم اما به کمک همه عوامل که شبیه یک خانواده در کنار هم بودند، توانستم خودم را در سریال پیدا کنم.

وی دباره نقدهایی که به سریال می‌شود، نیز بیان کرد: بله نقدهایی به کار وارد است و هیچ کاری عجله‌ای ۱۰۰درصد عالی پیش نمی‌رود.

سوگل طهماسبی نیز در پایان این نشست گفت: من افتخار می‌کنم که خودم جنوبی هستم و اولین بار بود که به زبان و گویش اصیل خانواده‌ام ایفای نقش می‌کردم. در مجموع نجلا شاید توانسته باشد ۳۰ تا ۴۰ درصد محرومیت استان خوزستان را نشان دهد. مردم نجیب خوزستان مثل نخل‌هایش همچنان سرپا ایستاده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز