خبرگزاری کار ایران

پخش «دفتر یادداشت غزل‌ساز» هم‌زمان با چهلمین روز درگذشت علیرضا غفاری

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۳۸۵۰

«فرزاد فره‌وشی» تهیه‌کننده و کارگردان قسمت دوّم «آقای مجری» با عنوان: «دفتر یادداشت غزل‌ساز»، با تغییر در ساختار روایی این قسمت، تلاش دارد تا در چهلمین روز درگذشت علی‌رضا غفاری، این اثر را به نمایش بگذارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «علی‌رضا غفاری» هنرمندی است که سال‌ها در شاخه‌های مختلف هنری و اداری منشاء خدمات مفیدی بوده و مخاطبان تلویزیون بیشتر وی را به عنوان مجری می‌شناسند؛ در حالی که فعالیت‌های هنری دیگر او مانند کارگردانی تئاتر، نمایشنامه‌نویسی، مستندسازی و...  کمتر مورد توّجه قرار گرفته است.

قسمت دوّم سریال «آقای مجری» با عنوان: «دفتر یادداشت غزل‌ساز» به تمامی فعّالیت‌ها و دغدغه‌های علی‌رضا غفاری می‌پردازد که از سال ۱۳۹۷ آغاز و به دلیل گستردگی شاخه‌های کاری این هنرمند، بنا بود تا بهار ۱۴۰۱ ادامه داشته باشد که با مرگ ناگهانی ایشان، این پروژه سرنوشت دیگری پیدا کرد.

«فرزاد فره‌وشی» تهیه‌کننده و کارگردان این مجموعه، با تغییر در ساختار روایی این قسمت، تلاش دارد تا در چهلمین روز درگذشت علی‌رضا غفاری، این اثر را به نمایش بگذارد که این مهّم، تلاش شبانه‌روزی گروه پس‌تولید را حتی در ایام نوروز می‌طلبید. این در حالی است که این روزها گروه تولید هم به کار برگشته‌اند تا تصاویری منطبق با تغییرات ضبط کنند.

زنده‌یاد غفاری در طول مراحل ضبط همیشه اصرار بر این داشت که «گفتگو با خودم را برای آخر بگذارید» که متاسفانه پلان‌های بسیاری با درگذشت‌شان به مرحله‌ی ضبط نرسید. پروژه‌ی آقای مجری که از سال ۱۳۹۷ آغاز شد، روایتی از دوره‌ی سخت فعالیت مجریان دهه‌ی شصت و هفتاد است و نوع حضور و تبحر آنان در اجرا و محفوظات ذهنی در دوران سخت جنگ تحمیلی را در مقایسه با شیوه‌ی اجراهای این روزها به تصویر می‌کشد.

اسامی افرادی که در این مستند حضور دارند به شرح زیر است:

جمشید مشایخی/ سیروس الوند/ قاسم افشار/ شهرام شکیبا/ کمند امیر سلیمانی/ رامین راستاد/ سیروس همّتی/ ناصر بزرگ‌مهر/ مجید نیامراد/ مهدی میامی/ عزیزالله حاجی‌مشهدی/ مجید رجبی‌معمار/ محمود عبدالحسینی/ فرهاد سپه‌رام/ محمّد فرنود / قدرت‌الله عاقلی/ مرسده بایگان/ هومن حاجی عبدالهی/ سیف‌الله صمدیان/ ایرج راد/ هوشنگ توکلی/ کیوان کثیریان و…

قسمت اوّل این مجموعه که اختصاص به مجری پیشکسوت مجید قناد داشت در سال ۱۳۹۸ در شبکه‌ی نمایش خانگی منتشر شد.

یادآور می‌شود، علی‌رضا غفاری روز ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۰ بر اثر سکته‌ی قلبی دارفانی را وداع گفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز