خبرگزاری کار ایران

معرفی داوران جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۹۶۳۸

داوران بخش‌های مختلف پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان معرفی شدند.

به گزارش ایلنا، از سوی دبیرخانه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، داوران بخش‌های آزاد و آیینی و سنتی و همچنین بخش‌های ویژه، دگرگونه‌های اجرایی، جشنواره جشنواره‌ها و کودک و نوجوان، این رویداد معرفی شدند.

 سعید اسدی، فرهاد قائمیان و محسن اردشیر داوری دو بخش آزاد و آیینی و سنتی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان را برعهده دارند.

سعید اسدی متولد سال ۱۳۵۲ درکرمانشاه است. او دارای مدرک دکترا در رشته تئاتر و سینما از دانشگاه تهران، مدرس دانشگاه، نمایشنامه‌نویس و پژوهشگر تئاتر است که هم اکنون مدیر دفتر پژوهش، آموزش و انتشارات اداره کل هنرهای نمایشی‌ است. مدیریت کمیته انتخاب سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در سال ۱۳۹۰، عضویت در هیئت داوران چندین دوره انتخاب کتاب سال و کتاب فصل جمهوری اسلامی ایران، عضویت در هیئت داوران و بازخوانان چندین دوره ازجشنوارهای ملی و بین‌المللی تئاترسوره، ماه، حقیقت، تجربه و تئاتردانشگاهی؛ ازسوابق اجرایی دکتر اسدی است. او همچنین تاکنون، راهنمایی حدود صد پایان‌نامه دانشگاهی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد سینما و تئاتر را برعهده داشته است.

فرهاد قائمیان بازیگر تئاتر،سینما وتلویزیون متولد سال ۱۳۴۴ در اردبیل است. او از سنین کودکی و با تشویق خانواده تئاتر را آموخت و سپس وارد سینما و تلویزیون شد. قائمیان از سال ۱۳۷۰با بازی در فیلم‌های کوتاه فعالیت سینمایی خود را آغاز کرد و با فیلم «دمرل» به کارگردانی یدالله صمدی به سینمای حرفه ای راه یافت. پس از آن درسال ۱۳۷۹ به فعالیت در تلویزیون پرداخت و در حرفه‌های مختلفی همچون بازیگر، تهیه‌کننده، مدیر تولید و طراح صحنه و لباس ایفای نقش کرد. فرهاد قائمیان علاوه بر فعالیت‌های سینمایی و تلویزیونی، بازیگری و کارگردانی تئاتر را نیز در کارنامه هنری خود دارد. او سال ۷۷ برای بازی در فیلم «هیوا» نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجرشد. منتقدان سینما در سال ۱۳۸۰، وی را برای بازی در فیلم «قارچ سمی» ملا قلیپور، جزو ده بازیگر برتر سینمای ایران معرفی کردند.

محسن اردشیر زاده ۱۳۶۰ درآمل است. وی نویسنده، کارگردان، بازیگر و طراح صحنه است. اردشیر در سینما شاگرد اصغر فرهادی و در تئاتر شاگرد دکتر قطب‌الدین صادقی واسماعیل پرقوه بود. همسر وی غنچه شکوهیان از کارگردانان به نام تئاتراست. این دو با هم گروه تئاتر «سونر» رابه راه انداختند. گروه تئاتر «سونر» در اکثر فستیوال‌های بین‌المللی ومطرح ایران شرکت کرده و جوایز زیادی را کسب کرده است، از جمله کسب ۴ جایزه ازجشنواره بین‌المللی تئاتر فجر برای نمایش «خوشه برنج» و همچنین برنده جایزه ویژه از جشنواره بین‌المللی تئاتردانشگاهی ایران. وی همچنین توانسته است بازیگر برتر مرد را برای نمایش «حرف حرف حرف» از جشنواره بین‌المللی تئاتردانشگاهی ایران شود.

همچنین بخش‌های ویژه، دگرگونه‌های اجرایی، جشنواره جشنواره‌ها و کودک و نوجوان پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان توسط سیمین امیریان، سیروس همتی و علیرضا استادی داوری می‌شود.

سیمین امیریان، نویسنده، کارگردان، مترجم، پژوهشگر و مدرس دانشگاه است. وی مدرک دکترای خود را در رشته نمایش دراما از دانشگاه یوام (UM) مالزی کسب کرده و دوره کارشناسی ارشد و کارشناسی را در رشته ادبیات نمایشی، در دانشکده سینما و تئاتر، دانشگاه هنر و دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران به پایان رسانده است. امیریان تجربیات هنری خود را از سال ۱۳۶۵ با مجسمه‌سازی و نقاشی شروع کرد. درسال ۱۳۷۰ بعنوان انیماتور و عروسک‌ساز در صدا و سیما مشغول به کارشد. وی بعد از ورود به دانشگاه تهران فعالیت نوشتن را بطور جدی آغازکرد. وی تاکنون بیش از۳۰ اثررا به رشته تحریر درآورده که تعدادی از آن‌ها به زبان انگلیسی ترجمه شده‌اند. امیریان نزدیک به دو دهه، استاد دانشگاه هنر ومعماری تهران است و در زمینه نمایشنامه‌نویسی و تکنیک‌های آن چندین مقاله، کتاب و ترجمه به چاپ رسانده‌ است. اولین تجربه کارگردانی وی درسال ۱۳۶۹ رقم خورده و تاکنون ۱۶ اثر نمایشی بزرگسال و کودک را به روی صحنه برده است. امیریان تاکنون به چندین کشورمختلف دنیا برای همایش و کنفرانس و همچنین حضور در ورکشاپ‌های بین‌المللی سفر داشته است. قابل توجه است که در کارنامه وی اجراهای خارج از کشور ایران نیز بچشم می‌خورد.

سیروس همتی متولد ۱۳۵۱ تهران، بازیگر تئاتر و سینما، کارگردان، نمایش‌نامه‌نویس و طراح صحنه است. او از ۱۷ سالگی وارد تئاتر شد و تجربه کارگردانی، نمایشنامه‌نویسی و طراحی صحنه دارد. تحصیلات او کارشناسی ریاضی از دانشگاه تربیت معلم است. تخصص او طراحی صحنه، نویسندگی، کارگردانی و بازیگری است و بازی او در فیلم سینمایی «مارمولک» به کارگردانی کمال تبریزی و سریال «خداحافظ بچه» به کارگردانی منوچهر هادی او را بیش از پیش موردتوجه و علاقه هنردوستان قرار داد. تابحال نمایشنامه‌های زیادی از او توسط نشریات مختلف چاپ شده است.

علیرضا استادی متولد ۱۳۵۲ در شهرری است. او دانش‌آموخته نمایش از دانشکده هنر ومعماری است. استادی، بازیگر تئاتر و سینما است. وی بازیگری سینما را ازسال ۱۳۷۷بافیلم «هیوا» به کارگردانی رسول ملاقلی‌پورآغازکرده است و بافیلم بعدی همین کارگردان به نام «نسل سوخته»این مسیر را ادامه داد. وی در فیلم‌هایی همچون «کلاشینکف»، «لاتاری»، «واسطه» و«اکسیدان» بازی کرده است.

پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان از ۵ تا ۱۰ آبان ماه به دبیری عبید رستمی در شهرستان مریوان در حال برگزاری است.

معرفی داوران جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز