خبرگزاری کار ایران

کتاب «راه روشن: مصاحبه تاریخ شفاهی با منصوره راعی» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۲۸۵۹

مجموعه تاریخ شفاهی «راه روشن» تالیف پیمانه صالحی توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران منتشر شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، کتاب «راه روشن» مصاحبه تاریخ شفاهی با منصوره راعی است. او از استادان، نویسندگان و مترجمان فرهنگ و ادبیات کودک و نوجوان است که توسط انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران- معاونت پژوهش و منابع دیجیتال- چاپ و روانه بازار نشر شده است. 

کتاب «راه روشن» در چهارفصل و سه پیوست تنظیم شده است. در فصل اول خانواده و تحصیلات راعی مورد بحث قرار گرفته و اطلاعات ارزشمندی از مزایا، مشکلات و شیوه مدیریت خانواده در دوره قاجار و پهلوی، خاطرات کودکی، تحصیلات ابتدایی، زندگی در بغداد و حضور مصاحبه‌شونده در مدرسه عالی ادبیات و زبان‌های خارجی ارائه شده است. 

فصل دوم به زندگی حرفه‌ای این نویسنده و فعالیت او در آموزش و پرورش و مدارس تجربی می‌پردازد و خاطرات و دیدگاه‌های راعی درباره وضعیت مدیریت آموزش و پرورش در آن دوران مورد بررسی قرار گرفته است. این فصل از کتاب برشی از تاریخ تحولات و تصمیم کلان مدیریت آموزشی کشور با تاکید بر طرح‌های کلان اجرایی «طرح آموزشی ایران» و «مدارس تجربی» را بیان می‌کند. 

فصل سوم به فعالیت‌های آموزشی راعی پس از انقلاب می‌پردازد و به خاطرات تلخ و شیرین راوی در مدارس و تعامل با مدیران آموزش و پرورش اختصاص دارد و نکات مهم و کلیدی و کارشناسانه در حوزه تعلیم و تربیت را بازگو می‌کند. 

فصل چهارم «انجمن پژوهش‌های آموزشی پویا و شورای کتاب کودک» نام گرفته است. در این بخش مطالبی درباره نقش «انجمن پژوهش‌های آموزشی پویا» در تحول بنیادین پژوهشی در آموزش و پرورش، شورای کتاب کودک، آثار و تألیفات و زندگی خصوصی مصاحبه‌شونده وجود دارد که برای مخاطبان عام و خاص دارای جذابیت است. 

پیوست اول این اثر مربوط به اطلاعات کامل کتابشناختی آثار منصوره راعی شامل: کتاب‌ها، مقالات، طرح‌ها و برنامه‌ها، گفت‌وگوها، سخنرانی‌ها، بزرگداشت‌نامه‌ها و شعارها و پیام‌های روزجهانی کتاب کودک می‌شود و در پیوست دوم و سوم نیز گزیده‌ای از اسناد و مدارک ارائه شده است. 

لازم به توضیح است کتاب «راه روشن: مصاحبه تاریخ شفاهی با منصوره راعی» در ۲۷۰ صفحه منتشر شده است و علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به فروشگاه مجازی سازمان به آدرس: (http://bookshop.nlai.ir) مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز