خبرگزاری کار ایران

مجموعه دانش بنیان «Think Tank» ماحصل پژوهش خود را منتشر می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۷۶۷۲

عطیه بابایی (طراح و صاحب امتیاز مجموعه دانش بنیان «Think Tank») از در اختیار هنرمندان قرار دادن نتایج کار خود پس از پنج سال کار پژوهشی و علمی در حوزه مخاطب‌شناسی موسیقی پاپ، خبر داد.

به گزارش ایلنا، مجموعه دانش بنیان Think Tank به سرپرستی «عطیه بابایی» (دانش آموخته رشته سینما و موسیقی) از حدود پنج سال پیش این خلا را در بازار موسیقی پاپ حس کرده و پژوهشی مفصل در این خصوص را آغاز نمودند. 

اعضای این تیم متشکل از ایده پردازان و پژوهشگران حوزه‌ی رسانه، با همراهی اساتید موسیقی، جامعه‌شناسی، روانشناسی، فرهنگ شناسی، مردم‌شناسی و... پژوهش را بارورتر ساخته و به انسجام رساندند. 

بابایی به اختصار درباره این تحقیقات اظهار داشت: طی این پنج سال، در حال چاره جویی خلاهای موسیقی بودیم و ابعاد مختلف آن را بررسی کردیم و در پایان به پرونده‌ای پژوهشی رسیدیم که به سوال‌های کلیدی این روزها پاسخگوست از جمله این سوال که «چگونه در شرایط کرونایی، بیشترین مخاطب را جذب کنیم؟ 

وی ادامه داد: پس از شیوع کرونا و بی‌اثر شدن بسیاری از شیوه‌های گذشته در ارتباط با مخاطب و از سویی مورد استقبال واقع شدن آثار ضد اخلاقی و به صدا در آمدن آژیر خطر فرهنگی، بیش از پیش جای خالی مخاطب‌شناسی دقیق و علمی حس شد. متاسفانه تا امروز رفتار مخاطب فقط بر اساس تجربه یا حدس و گمان پیش‌بینی می‌شود که نتیجه این امر تولید حجم عظیمی از آثار با تاریخ مصرف محدود و غیر قابل دفاع است که علاوه بر دانش موسیقی توجه چندانی به خواست و نیاز مخاطب نیز ندارند.

گفتنی ست، ماحصل این پژوهش کاربردی به همراه راهکارهای جذب مخاطب حداکثری، در اختیار هنرمندان این عرصه جهت همکاری دو جانبه قرار داده می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز