خبرگزاری کار ایران

بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۲۴۷۴

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی سه شنبه ۵ اسفندماه مراسم بزرگداشت مجازی خواجه نصیر الدین طوسی (فیلسوف، منجم و ریاضیدان برجسته ایرانی) را برگزار می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، این انجمن سه‌شنبه ۵ اسفندماه مراسم بزرگداشت مجازی خواجه نصیر الدین طوسی فیلسوف، منجم و ریاضیدان برجسته ایرانی را از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۱۶:۰۰ برگزار می کند.

در این مراسم حسن بلخاری رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، سیدعبدالله انوار پژوهشگر حکمت اسلامی، منوچهر صدوقی سها عضو شورای علمی انجمن و غلامحسین رحیمی معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری سخنرانی می‌کنند.

خواجه نصیرالدین طوسی (۵۹۷-۶۷۲ ق) فیلسوف، منجم و ریاضیدان هفتم هجری است. او نویسنده کتاب‌ها و رساله‌های بسیاری در علوم اخلاق، منطق، فلسفه، کلام، ریاضیات و نجوم است. اخلاق ناصری، اوصاف الاشراف، اساس الاقتباس، شرح الاشارات، تجرید الاعتقاد، جامع‌الحساب و کتاب مشهور زیج ایلخانی و تذکرة فی علم الهیئة در علم نجوم، از آثار مهم و مشهور او هستند. او همچنین رصدخانه مراغه و در کنار آن کتابخانه مراغه را با بیش از ۴۰۰ هزار جلد کتاب بنا نهاد. برخی از علمای بزرگ شیعه ازجمله علامه حلی، ابن میثم بحرانی و قطب الدین شیرازی از جمله شاگردان مبرز او بوده‌اند.

این نشست از پایگاه اسکای روم انجمن به آدرس https://www.skyroom.online/ch/farhang/anjomanmafakher پخش می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند با فشردن گزینه «میهمان» بیننده این مراسم باشند.

همچنین این برنامه از طریق صفحه اینستاگرام انجمن به نشانی https://www.instagram.com/anjomanasarmafakher۲ نیز پخش خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز