خبرگزاری کار ایران

رحیم‌صفوی:

شهید سلیمانی نقش بزرگی در شکست داعش داشت/ اسراییل از امضای قرارداد با کشورهای منطقه خوشحال نباشد

asdasd
کد خبر : ۹۷۲۸۸۱

مشاور فرماندهی کل قوا گفت: همان گونه که در طول ۴۰ سال گذشته شاهد کاهش قدرت دشمنان منطقه و فرامنطقه‌ای ایران در غرب آسیا هستیم شاهد افزایش قدرت ملی ایران و تبدیل شدن به قدرت فرا منطقه‌ای و گسترش منزلت سیاسی، اجتماعی ملت ایران در مقیاس جهانی و منطقه‌ای هستیم.

به گزارش ایلنا، سید یحیی رحیم صفوی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم چهلمین سالگرد دفاع مقدس در مشهد افزود: همان گونه که پیروزی انقلاب اسلامی زمینه سازی برای آمادگی ظهور حضرت مهدی (عج) و یک تمرین بود خون شهدای مدافع حرم نیز راه قدس را باز خواهد کرد.

او ادامه داد: ائتلاف آمریکا، اسرائیل و کشورهای عربی در منطقه با شکست رو به رو شد و آنها نتوانستند با حمایت و پشتیبانی از داعش به خواسته خود و تسلط بر سوریه و ساقط کردن حاکمیت در عراق دست یابند.

وی اضافه کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان فرمانده مدافعان حرم نقش بزرگی در شکست داعش در این منطقه داشت اما  حضور وی در این جبهه ها با دعوت دولت‌های عراق و سوریه انجام شد.

مشاور فرماندهی کل قوا گفت: اسرائیل خوشحال نباشد که با کشورهای بی ریشه خلیج فارس در حال بستن قرار داد است زیرا هم اکنون شاهد کاهش قدرت آمریکا در سطح جهان هستیم و اسرائیل به زودی این حامی خود را نیز از دست خواهد داد و به زودی شاهد خروج آمریکا از منطقه غرب آسیا هم خواهیم بود.

رحیم صفوی با اشاره به دوران دفاع مقدس افزود: همان گونه که در زمان دفاع مقدس از مولفه‌ها و منابع قدرت ملی استفاده کردیم و دشمن را ناکام گذاشتیم اکنون نیز در این جنگ اقتصادی که هدفش به زانو درآوردن دولت ایران و تسلیم ملّت است باید از آن مولفه ها و منابع استفاده ‌کنیم.

وی اضافه کرد: در آن زمان با رهبری امام راحل و انسجام داخلی، همه گروه های سیاسی و قوای سه‌گانه توانستند بر دشمن پیروز شوند و اکنون نیز با همان مولفه ها باید از درون قوی شده و همدیگر را کمک و از این اوضاع نابسامان عبور کنیم. 

فرمانده پیشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رضایت مردم از حکومت، اساس قدرت ماست و زمانی ضعیف می‌شویم که حمایت مردم از دولت ضعیف شود و به برکت خون شهدا و حاج قاسم سلیمانی در این جنگ اقتصادی نیز با انسجام و به کارگیری همه ظرفیت‌های داخلی و همچنین رهبری انقلاب و با کارآمدی قوای سه‌گانه بر دشمن پیروز می شویم.

رحیم صفوی افزود: نیروهای بسیجی، سپاهی و ارتشی خراسان بزرگ در زمان دفاع مقدس خط شکن بودند و شهدای بزرگواری همچون کاوه، برونسی و ناصری را تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

وی ادامه داد: در زمان جنگ هیچ استانی مانند خراسان بزرگ با حمایت جوانان خود در تشکیل تیپ‌ها و لشگرهای مختلف اثرگذار نبود و نظامیان این استان بعد از جنگ نیز در ایجاد امنیت شرق و جنوب شرقی کشور تلاش‌های بسیاری کردند.

مشاور فرماندهی کل قوا گفت:هم اکنون نیز خراسان رضوی می‌تواند از طریق  مسیر ترانزیتی راه آهن چابهار به مشهد و سرخس در افزایش صادرات خود گام بردارد.

رحیم صفوی افزود: خراسان رضوی می تواند با برنامه ریزی در پذیرش زائران حرم رضوی از کشورهای اطراف خود، علاوه بر ایجاد گردش مالی بر آنها اثرات فرهنگی در راستای ایجاد قطب تمدن اسلامی بگذارد.

همچنین قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی نیز گفت: آستان قدس رضوی با توجه به ماهیت و وظایفی که بر عهده دارد با تاکید و دستور مقام معظم رهبری در طول ۴۰ سال گذشته در عرصه و حوزه های مختلف تلاش کرده و اثرات خوبی نیز بر جای گذاشته است.

مصطفی خاکسار قهرودی افزود: به طور قطع یکی از این تلاش‌ها نیز در حوزه اقتصادی است و سعی می‌شود در حل مسائل با مشارکت ملی بتوان مردم را یاری کرد.

وی ادامه داد: حضور مردم به عنوان یک اصل مهم در انقلاب در این عرصه هم به عنوان پشتیبان و حامی در کارهای مهم شبیه زمان جنگ و دفاع مقدس باید صورت بگیرد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: به دستور و تاکید تولیت این آستان، برنامه ریزی‌های خوبی صورت گرفته است که در آینده شاهد اثرات این اتفاق خواهیم بود.  

خاکسار افزود: آستان قدس رضوی در زمان دفاع مقدس نیز ارتباط اثرگذاری داشت و بیش از ده‌ها شهید، جانباز و رزمنده تقدیم انقلاب و نظام کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز