خبرگزاری کار ایران

سرلشکر باقری خبر داد؛

برگزاری بیش از ۲۶ هزار برنامه به منظور گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با شعار «ما قوی هستیم»

asdasd
کد خبر : ۹۷۱۱۶۱

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در حضور مقام معظم رهبری به ارائه گزارش از برنامه‌ها، تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته به منظور حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و همچنین برنامه‌های چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس، پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروزهای مسلح در مراسم تجلیل از یک میلیون نفر از رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس که صبح امروز و به صورت ویدئو کنفرانس در سراسر کشور و با حضور مقام معظم رهبری برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی، مدافعان حرم و مدافعان کشور در عرصه‌های دیگر به ویژه شهید سلیمانی در سخنانی گفت: سالروز آغاز دفاع مقدس تضمین‌کننده امنیت، استقلال و هویت کشور و ملت شد را گرامی می‌داریم، خود را موظف می‌دانیم که یاد و خاطره آن دوران را زنده نگهداریم و از آن پاسداری کنیم.

وی افزود: ما مصمم هستیم تاریخ دوران دفاع مقدس که ذخیره‌ای گرانبها برای پیشرفت، عزت، امنیت، سلامت، استقلال و آزادی کشور است را حفظ کنیم و از هرگونه تحریف در خصوص آن جلوگیری و با آن مقابله کنیم و اجازه ندهیم که آن دوران سراسر افتخار به فراموشی سپرده شود.

سرلشکر باقری در ادامه با ارائه گزارش از اقدامات صورت گرفته و برنامه‌های بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، بیان داشت: امروز با تلاش همه مسئولان ۵۰۵ ستاد کشوری در سراسر کشور همزمان با تهران از تاریخ ۳ خرداد تا پایان سال در حال فعالیت هستند، تا امروز برنامه‌های متنوعی به اجرا درآمده و در ادامه تا پایان سال نیز ادامه خواهد داشت، از جمله این‌ها برگزاری بیش از ۲۶ هزار برنامه به منظور گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با شعار «ما قوی هستیم»، است.

باقری در ادامه سخنان خود به اقدامات مختلف صورت گرفته با هدف نشر و حفظ ارزش های دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: جلسات امنای شورای هماهنگی حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس با حضور دستگاه‌ها و نهادهای مختلف کشور به صورت مستمر برگزار می‌شود که تا کنون ۴۱۷ جلسه در ۴ سال گذشته برگزار شده است و همچنین نشست های فصلی در استان‌ها در حال برگزاری است، در همین راستا تاکنون ۱۱ آیین‌نامه اصلی در این جلسات مطرح شده، به تصویب رسیده و برای اجرا ابلاغ شده است.

وی افزود: همکاری بسیار نزدیکی شوراهای شهر و شهرداران با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در این نهاد‌ها برای ساخت موز‌ه‌ها و یادمان های دفاع مقدس داشته و داریم، همچنین ارتباط بسیار نزدیکی با رسانه های مختلف اعم از خبرگزاری ها و مطبوعات به ویژه رسانه ملی داریم.

رییس ستادکل نیروهای مسلح در ادامه به رشد تولیدات ادبی در سال های اخیر، بیان داشت: در راستای صدبرابری کردن تولیدات فرهنگی به ویژه کتاب روند رو به رشدی داشته‌ایم، میزان تولید آثار ادبی مرتبط با دفاع مقدس از مجموعه تولید ادبی کشور از ۵/۳ درصد در سال ۹۷ به ۱۹ درصد در سال ۹۸ رسیده است. همچنین توجه ویژه‌ای به تولید کتب صوتی و نرم‌افزارهای کاربردی مناسب با تلفن های همراه هوشمند اولویت دیگر ما بود که به درستی انجام شد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر با هدف جلوگیری از تحریف و انحراف، بر تولید و انتظار قریب به ۴۰۰۰ عنوان کتاب و محصولات ادبی نظارت داشته‌ایم، همچنین قریب به ۳۰۰۰ جلسه نقد کتب دفاع مقدس نیز در سال های گذشته برگزار شد، اقدام دیگری که در مسیر ترویج ارزش‌های دفاع مقدس برای ما اهمیت داشت تقویت نهضت خاطره‌گویی بود که این مهم با حضور و فعالیت راویان جنگ و پیشکسوتان دفاع مقدس انجام شد.

باقری در ادامه سخنان خود از تکمیل و تجهیز موزه‌های دفاع مقدس خبر داد و گفت: در راستای حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس تکمیل و تجهیز موزه‌های دفاع مقدس به عنوان پایگاه‌های محوری برای پیشکسوتان و جوانان در دستور کار بود که تاکنون موزه ‌های دفاع در ۱۱ استان افتتاح شده و به بهره برادری رسید و با همکاری دولت و استانداران ۸ موزه اکنون آماده بهر‌ه‌برداری است و طبق برنامه تا سال ۱۴۰۴ این عدد به ۳۶ موزه دفاع مقدس در سطح استان های کشور خواهد رسید و همچنین یک موزه بین‌المللی استکبارستیزی در طبس نیز احداث خواهد شد.

وی ادامه داد: کشور ما بیش از ۶۰۰۰ شهید والا مقام گمنام دارد، برای بزرگداشت این عزیزان در سال های گذشته ۱۲۲۵ یادمان طراحی و ساخته شده و ۱۸۴۱ یادمان در حال اجرا است و طبق برنامه در سال ۱۴۰۰ کلیه یادمان ها به پایان خواهد رسید.

باقری در ادامه اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم انجام شده تدوین و ابلاغ سند جامع راهیان نور کشور است که در آن برای ۴۰ سازمان و مجموعه تقسیم وظیفه صورت گرفت و از سال ۹۶ تا کنون ۲۵ میلیون زائر از مناطق عملیاتی بازدید نمودند، همچنین ایمنی زائران که مورد نظر و تاکید حضرتعالی بود نیز مورد توجه بود که با کمک گرفتن از دستگاه‌های ذی‌ربط آمار تلفات به صفر رسیده است.

وی ادامه داد: دیگر اقدام صورت گرفته با هدف جمع‌آوری و مستندسازی اسناد دفاع مقدس، جمع آوری و ساماندهی اسناد مکتوب، دیداری و شنیداری این حوزه بود که انجام شد. همچنین با نیت ارتباط با مخاطبان خبرگزاری دفاع مقدس راه‌اندازی شد که در ۳۰ شعبه در سراسر کشور دارد و موفقیت هایی را در زمینه ارتباط با مخاطبان نیز کسب کرده است. از سوی دیگر ۲ دوره جشنواره فیلم با حضور ۱۰۷ کشور در بخش بین‌الملل آن‌ها و سه دوره جشنواره فانوس با دریافت ۵۵۹۱ اثر برگزار گردیده است.

رییس ستادکل نیروهای مسلح در بخش دیگر سخنان خود گفت: با هدف اعزام مبلغین به همراه کاروان های راهیان نور ۷ جلد کتاب مرجع و ارائه درس ۲ واحدی در حوزه های علمیه انجام شده است. همچنین با تلاش و پیگیری در قانون برنامه ششم مصوب مجلس نیز دولت و وزارتخانه ها مکلف به حمایت و پشتیبانی از نشر ارزش های دفاع مقدس شدند.

وی در بخش پایانی سخنان خود ضمن تشکر و قدردانی از تمامی مقامات و مسئولانی در جایگاه های مختلف کشوری و لشکری و همچنین دولتمردان، نمایندگانف ائمه جمعه و جماعات به دلیل همکاری در انجام و اجرای برنامه های دفاع مقدس، به صورت اجمالی به سرفصل برنامه هایی که در روز های آینده به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد، اشاره کرد، که برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و همچنین افتتاح ۸ موزه دفاع مقدس از جمله این برنامه ها بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز