خبرگزاری کار ایران

مقام سابق آمریکایی در گفت‌وگو با ایلنا:

آمریکا در سیاست خارجی منزوی شده است/ ترامپ می‌خواهد از افزایش تنش برای پیروزی در انتخابات استفاده کند/ او نمی‌تواند تهدیدهایش را علیه ایران عملی کند

asdasd
کد خبر : ۹۷۰۸۴۸

مقام سابق آمریکایی بر انزوای این کشور در سیاست خارجی تاکید کرد‌ و گفت: فکر نمی‌کنم ترامپ به فکر عملی ساختن تهدیدهایش در مورد آغاز جنگ با ایران باشد‌؛ او این را نه می‌خواهد و نه می‌تواند.

راس بیکر (Ross K. Baker) استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه روتگرز است. وی به صورت تخصصی در حوزه‌های روابط بین‌الملل و دولت آمریکا تحقیق و بررسی کرده است. بیکر همچنین مقاله‌نویس «لس آنجلس‌تایمز» و «نیوزدی» است و همکاری‌ زیادی با سایر مجلات معروف و حرفه‌ای دارد. وی پیش از این به عنوان مشاور در کمیته دموکراتیک مجلس نمایندگان ایالات متحده و مشاور ارشد سناتور پاتریک جی لیی و چاک هگل مشغول به کار بوده است.

آمریکا در سیاست خارجه منزوی شده است

ترامپ می‌خواهد از افزایش تنش برای پیروزی در انتخابات استفاده کند

راس بیکر به ایلنا گفت: ترامپ و دولت او از نظر سیاسی به ویژه سیاست خارجه آسیب زیادی دیده و منزوی شده است. این موضوع در جدایی آمریکا از متحدان اروپایی در مورد تمدید تحریم‌ها و فعال‌سازی مکانیزم ماشه مشخص است. اما ترامپ می‌خواهد از افزایش تنش و تهدید علیه ایران استفاده کند تا برای بار دوم رئیس‌جمهور آمریکا شود.

با وجود بایدن یک فرصت واقعی برای احیای برجام وجود دارد

طرفداران برجام در کابینه بایدن کار خواهند کرد

این استاد دانشگاه افزود: اگر بایدن انتخاب شود، فکر می‌کنم یک فرصت واقعی برای احیای برجام وجود دارد. طرفداران برجام در کابینه بایدن کار خواهند کرد. اگر بایدن انتخاب شود، من فکر می‌کنم تغییر رویه‌ای را شاهد باشیم.

ایران با وجود بایدن در کاخ سفید می‌تواند معامله بهتری با آمریکا داشته باشد

به ایران توصیه می‌کنم فرصت را غنیمت شمارد

وی اضافه کرد: من به دولت ایران توصیه می‌کنم که برای مصالحه با ایالات متحده در دوره بعدی اقدام کند. ایران با وجود بایدن در کاخ سفید با ایالات متحده معامله بسیار بهتری خواهد داشت و باید تا انتخابات صبر کند.

راس بیکر ادامه داد: با توجه به اتفاقات اخیر، من پیروزی بایدن را محتمل می‌دانم و به ایران توصیه می‌کنم فرصت را غنیمت شمارد و در دولت بعدی مذاکرات را آغاز کند.

جنگ ایران و آمریکا بعید است

وی در مورد تنش‌ها و تهدیدهای واهی ترامپ علیه ایران گفت: فکر می‌کنم ایران آخرین چیزی است که ذهن ترامپ را در این زمان به خود درگیر می‌کند. او در سخنرانی‌های انتخاباتی خود به آن اشاره کرده است اما تنها به ایران نپرداخته و فقط به طور غیرمستقیم در رابطه با توافق‌نامه بین کشورهای خلیج فارس و اسرائیل، به ایران اشاره می‌کند. من فکر نمی‌کنم ترامپ به فکر عملی ساختن تهدیدهایش در مورد آغاز جنگ با ایران باشد‌ او این را نه می‌خواهد و نه می‌تواند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز