خبرگزاری کار ایران

مصباحی مقدم در گفت‌وگو با ایلنا:

اصلاح‌طلبان از حق حضور خود در انتخابات استفاده کنند/ اصولگرایان به سمت رییس‌جمهوری پخته با کابینه جوان می‌روند/ جامعه روحانیت در انتخابات حضور فعال خواهد داشت

asdasd
کد خبر : ۹۶۹۹۲۳

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: رییس جمهور آینده باید فردی باشد که بتواند وضعیت اقتصادی کشور را متحول کند و تغییر دهد، بدیهی است که شرایط کنونی اصلا قابل قبول توده مردم نیست، بخش عمده‌ای از مردم در فشار هستند.

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم عضو شورای مرکزی و سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به سوالی پیرامون اینکه «برخی اصولگرایان می‌گویند اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده ریاست جمهوری شرکت نکنند چرا که ما پیروز هستیم و رقابت درون جناحی است»، گفت: اینکه گفته می‌شود «اصلاح‌طلبان شرکت نکنند» تحلیل شخصی افراد است، برخی افراد هستند که احساس می‌کند با توجه به شرایط موجود پیروز انتخابات هستند و رقیب را توصیه به عدم حضور می‌کنند، همچنین برخی هم هستند که فکر می‌کنند اصلاح‌طلبان در این دوره به صورت جدی به میدان نخواهند آمد، در مجموع این نظر و تحلیل شخصی افراد است.

وی ادامه داد: اما من نظر خودم را می‌گویم و آن این است که نظام جمهوری اسلامی همواره متکی به مردم است، هرچه مردم بیشتر پای صندوق‌های رای بیایند پشتوانه نظام محکم‌تر می‌شود و در سطوح بین‌المللی و داخلی کارسازتر و مفید‌تر است، همچنین در مقابل آن هرچه تعداد کمتری در انتخابات حضور یابند و مشارکت کاهش پیدا کند، این پشتوانه دچار خلل می‌شود.

مصباحی‌مقدم در ادامه با اشاره به نظرات و موضع‌گیری‌های مقام معظم رهبری در انتخابات‌های مختلف، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب هم همواره بر مساله حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای تاکید همیشگی دارند، حتی در این خصوص فرمودند که اگر کسی مرا هم قبول ندارد یا اگر کسی نظام جمهوری اسلامی را هم قبول ندارد، در انتخابات شرکت کند. موضع ما هم چنین است، ما این موضع را قبول داریم و از آن پیروی می‌کنیم.

وی افزود: ما معتقدیم که باید هم اصولگرایان و اصلاح‌طلبان و هم کسانی که در این دو قالب نمی‌گنجند و خارج از این دو مجموعه سیاسی هستند، پای صندوق‌های رای بیایند چراکه این حق آن‌ها است و باید از حق خود استفاده کنند، اگر کسی به وظایف ملی یا وظیفه شرعی معتقد است، این وظیفه شرعی و ملی است که در انتخابات ریاست‌جمهوری پرشور و با آگاهی تمام شرکت کند و فریب تبلیغات داخلی یا خارجی مبنی بر تحریم انتخابات را نخورد که چیزی جز زیان از نظر مصالح ملی نخواهد داشت.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که اصولگرایان در انتخابات آتی ریاست جمهوری، چه تصمیمی خواهند داشت؟، گفت: پیش‌بینی من این است که اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری به سمت یک چهره پخته اما با تیم و کابینه جوان خواهند رفت.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، همچنین در خصوص نحوه فعالیت این تشکل در انتخابات پیش‌رو، بیان داشت: جامعه روحانیت در این دوره به صورت فعال به انتخابات ورود خواهد کرد، البته این ورود همراه با مشارکت مجموعه کسانی است که مایل هستند با جامعه روحانیت همکاری کنند.

مصباحی مقدم در ادامه درخصوص برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر حضور رییس‌جمهور نظامی و همچنین اینکه چه افرادی می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای انتخابات سال آینده باشند، گفت: من خصوصیتی برای رئیس‌جمهور نظامی نمی‌بینم، آنچه که مهم است این است که رئیس‌جمهور کارآمد باید باشد.

وی ادامه داد: رییس جمهور آینده باید فردی باشد که بتواند وضعیت اقتصادی کشور را متحول کند و تغییر دهد، بدیهی است که شرایط کنونی اصلا قابل قبول توده مردم نیست، بخش عمده‌ای از مردم در فشار هستند و در سختی‌های شدیدی به‌سر می‌برند.

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه اظهار داشت: این مشکلات و فشارها هم ناشی از تحریم‌‌ها، هم ناشی از مدیریت اقتصادی کشور و هم ناکارآمدی‌ها است. به همین دلیل رئیس جمهور و کابینه‌ای کارآمد و دارای برنامه که بتواند مسیر تحول را نشان دهد و بگوید که چگونه می‌خواهد در چارچوب سیاست‌های کلی ابلاغی رهبری عمل کند، لازم است. اگر چنین چیزی رقم بخورد اقتصاد ایران نجات پیدا می‌کند و اگر خدای نکرده شرایط اقتصادی کشور از شرایط کنونی بدتر شود یا در همین وضع کنونی هم بماند، به نظر من قابل تحمل بخش مهمی از جمعیت جامعه ما نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز