خبرگزاری کار ایران

نوروزی در گفت‌وگو با ایلنا:

تشکیل نشدن کمیسیون حقوقی و قضایی به دلیل تخلف هیأت رئیسه است/ جای قضات و حقوقدان‌ها در کمیسیون قضایی است؛ نه عمران و کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۹۵۸۹۰۴

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: هیأت رئیسه باید تلاش کند که کمیسیون حقوقی و قضایی هرچه زودتر تشکیل شود ااما متأسفانه این کار را انجام نمی‌دهد و از آنچه که گفته شده تخلف کرده است.

حجت‌الاسلام حسن نورزوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره تشکیل نشدن کمیسیون حقوقی قضایی مجلس باتوجه به اهمیتی که این کمیسیون در بررسی طرح‌ها و لوایح دارد، گفت: باید از هیأت رئیسه این موضوع را پرسید، هیأت رئیسه باید تلاش کند که کمیسیون حقوقی و قضایی هرچه زودتر تشکیل شود که متأسفانه این کار را انجام نمی‌دهد. 

نماینده رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا به جز آن ۸ نفری که برای حضور در کمیسیون حقوقی و قضایی اعلام آمادگی کرده‌اند افراد دیگر اضافه شده‌اند، گفت: خیر، همان ۸ نفر هستند. هیأت رئیسه باید از حقوق‌دان‌ها و قضات بخواهد که به عضویت این کمیسیون دربیایند که این کار را انجام نمی‌دهد. 

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این‌که مگر قرار نبود افراد بر اساس سوابق اجرایی و تحصیلی در کمیسیون‌های تخصصی حضور پیدا کنند؛ در این دوره هم کم حقوق‌دان و قاضی وارد مجلس نشده‌اند اما چرا این کمیسیون تا کنون تشکیل نشده است، گفت: این کار از تخلفات هیأت رئیسه است، طبق آن‌چه که گفته شد افراد باید بر اساس سوابقی که دارا هستند به عضویت کمیسیون در بیایند اما این‌گونه نشده است.

نوروزی تاکید کرد: جای قاضی و حقوقدان در کمیسیون حقوقی و قضایی است؛ جز اینجا باید کجا باشد؟ چرا قاضی باید در کمیسیون عمران عضو شود؟ چرا قاضی باید به کمیسیون کشاورزی برود؟ خب این‌ها تخلف است دیگر.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز