خبرگزاری کار ایران

میرزایی به ایلنا خبر داد؛

نمایندگان امضای خود در خصوص سوال از رئیس‌جمهور را پس نگرفته‌اند/ شکایت از قالیباف به کمیسیون اصل ۹۰ به دلیل استنکاف از قانون

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۷۹۲

یک عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگانی که سوال از رئیس‌جمهور را امضا کردند نه سوال و نه امضای‌شان را پس نگرفته‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین حسین میرزایی در گفت‌وگو با ایلنا، با بیان این‌که از رئیس مجلس شورای اسلامی به دلیل استنکاف از قانون به کمیسیون اصل ۹۰ شکایت شده است، گفت: همانطور که می‌دانید قریب به یک‌ و نیم ماه پیش نزدیک به ۲۰۰ نماینده طرح سوال از جناب آقای رئیس‌جمهور را امضا کردند.

این عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، افزود: به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی لارگانی عضو هیئت رئیسه و طراح اصلی سوال از رئیس‌جمهور این سوالات در تاریخ ۲۵ /۴ /۹۹ به هیئت رئیسه تحویل داده شده است.

وی یادآور شد: بنابر قانون آیین‌نامه داخلی مجلس؛ رئیس مجلس مکلف است در اسرع وقت سوالات واصل شده را به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع دهد، اما آقای قالیباف تاکنون اقدام به این کار نکرده است و به اصطلاح استنکاف از اجرای قانون انجام داده است.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هفته گذشته روز یکشنبه بنده به عنوان یک عضو مجلس شورای اسلامی از ایشان به کمیسیون اصل ۹۰ شکایت کردم، عنوان کرد: در جلسه غیرعلنی در این خصوص  بعضی از همکاران هم تذکراتی را مطرح کردند، در جلسه علنی هم پس از شکایت بنده باز تذکراتی در این مورد به رئیس مجلس داده شد اما متاسفانه پاسخ درخور و مناسبی شنیده نشد.

وی در خصوص فرآیند رسیدگی به شکایت مطرح در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، گفت: فرآیند رسیدگی در کمیسیون اصل نود اینگونه شد که پس از وصول شکایت، رئیس کمیسیون پرونده را به یکی از کمیته‌های زیرمجموعه کمیسیون ارجاع دهد آن کمیته پس از بررسی مدارکی را درخواست کرد که بنده آن‌‌ها را تحویل دادم و درحال حاضر در دست پیگیری است.

میرزایی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که پس از سخنان رهبری با نمایندگان مجلس، وکلای ملت سوال از رئیس‌جمهور را متنفی دانستند و شاید برای این است که رئیس مجلس سوال از آقای روحانی را به جریان نینداخته‌، عنوان کرد: اولاً فرمایشات حضرت آقا بعد از طرح سوال از رئیس جمهور بود، ثانیاً در سخنرانی حضرت آقا به هیچ وجه درباره سوال یا استیضاح نفیاً و  یا اثباتاً چنین چیزی گفته نشد، این برداشتی است که دیگران به دوش ایشان گذاشتند.

وی خاطر نشان کرد: حضرت آقا در دیدار با نمایندگان فرمودند  قانونی و شرعی بدون توهین، تشنج و مجادله با رعایت اخلاق نمایندگان باید وظایف قانونی شان را انجام دهند و از ابزارهای نظارتی مانند سوال، تحقیق و تفحص و امثال آن استفاده کنند.

این عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به هیچ وجه این مسئله بار و هزینه‌هایش نباید بر دوش حضرت آقا گذاشته شود؛ زیرا قبل از فرمایشات ایشان طرح سوال از رئیس‌جمهور مطرح بود. به اضافه اینکه در خصوص استیضاح مطالبی گفته می‌شود اما در مورد سوال هیچ کسی به حضرت آقا این نسبت را نداده‌ که ایشان سوال کردن را منتفی دانسته‌اند، بنابراین حضرت آقا نه استیضاح تایید کردند و نه رد کردند، سوال و بقیه مطالب را بر عهده خود مجلس گذاشتند.

وی بیان کرد: نمایندگان پیش از امضا سوال از رئیس‌جمهور قطعا درباره مسائل و محور سوالات با یکدیگر گفت‌وگو می‌کنند و قطعا به یک نتیجه مشترک می‌رسند که سوال را تقدیم هیات رئیسه می‌کنند، امروز یک ماه و نیم از آن امضاها گذشته است و آرام آرام مجلس دارد به ساخت و پاخت با دولت متهم می‌شود که این امر ناشی از عمل نکردن به قانون توسط رئیس مجلس است.

میرزایی تاکید کرد: نمایندگانی که سوال از رئیس‌جمهور را امضا کردند نه سوال و نه امضای‌شان را پس نگرفته‌اند. باز هم می‌گویم هزینه و باری در خصوص سوال از رئیس‌جمهور نباید بر دوش حضرت آقا گذاشته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز