خبرگزاری کار ایران

واکنش جهاد اسلامی و حماس به اقدام تروریسی آمریکا علیه هواپیمای ایرانی

asdasd
کد خبر : ۹۴۴۴۶۵

جهاد اسلامی و حماس ضمن محکوم کردن اقدام جنگنده‌های آمریکایی علیه هواپیمای ایرانی، از همه مسلمانان خواستند که متحد شوند.

به گزارش ایلنا، "جنبش حماس" روز جمعه سوم مرداد ۹۹ با انتشار بیانیه‌ای اقدام هواپیمای نظامی آمریکا در تعرض به یک فروند هواپیمای مسافربری ایرانی و به خطر انداختن سرنشینان آن را محکوم کرد. 
 
جنبش حماس افزود: همه گروه‌ها در امت اسلامی باید اختلافات و مناقشه‌ها بین خودشان را کنار بگذارند و با یکدیگر متحد شوند.
 
جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در این باره اعلام کرد: «بشدت اقدام تروریستی برای تجاوز به هواپیمای مسافربری ایرانی را محکوم می‌کنیم».
 
جنبش جهاد اسلامی در ادامه تأکید کرد: «این حادثه تروریستی، مقاصد خصمانه آمریکا و نقش این کشور در ایجاد تهدید برای امنیت منطقه ما را نشان می‌دهد».
 
این جنبش همچنین تأکید کرد: «حق ایران است که برای پاسخ به این اقدام تروریستی علیه هواپیما، تمام گام‌ها و اقدامات [لازم]را اتخاذ کند».
در پی تعرض هواپیما‌های جنگنده ایالات متحده امریکا بر فراز خاک سوریه به پرواز ۱۱۵۲ شرکت هواپیمایی ماهان که روز پنجشنبه دوم تیرماه ۱۳۹۹ در کریدور‌های بین المللی هوایی در آسمان سوریه از فرودگاه بین المللی امام خمینی عازم بیروت بود، تعدادی از مسافرین به دلیل عکس العمل خلبان جهت پیشگیری از تصادم با با پرواز‌های متعرض، دچار جراحات شدند. 
 
سازمان هواپیمایی کشوری ایران، اقدام هواپیما‌های جنگنده امریکایی در تعرض به هواپیمای مسافربری ایرانی را مصداق بارز نقض حقوق بین الملل و مقررات و استاندارد‌های هوانوردی دانست و مراتب اعتراض جدی خود را رسما به شورای سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری (ایکائو) نموده، خواستار رسیدگی فوری به موضوع شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز