خبرگزاری کار ایران

نامه حاجی بابایی به رئیس سازمان استخدامی:

شرط سنی برای انتصاب و ارتقا شغلی نیازمند قانون‌گذاری در مجلس است

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۴۲۶

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در نامه‌ای به رئیس سازمان اداری استخدامی، گفت: منوط کردن تصدی پست های مدیریت عملیاتی، پایه، میانی و ارشد به رعایت سقف سنی نیازمند قانون گذاری در مجلس است و لازم است مفاد تصویب نامه شورای عالی اداری در این رابطه اصلاح شود.

به گزارش ایلنا، در نامه حمیدرضا حاجی بابایی به جمشید انصاری آمده است:

«تصویب نامه شورای عالی اداری مورخ ۳۱ تیر ۹۸ با توجه به مفاد ماده ۵۳ قانون مدیریت خدمات کشوری (انتصاب و ارتقا شغلی کارمندان باید با رعایت شرایط تحصیلی و تجربی لازم و پس از احراز شایستگی و عملکرد موفق در مشاغل قبلی آنان صورت گیرد) و مفاد ماده ۵۷ قانون مذکور (دستورالعمل اجرایی فصل هشتم قانون مدیریت خدمات کشوری (انتصاب و ارتقا شغلی) و شرایط تخصصی و عمومی پست های مدیریت حرفه ای و نحوه ارتقا مسیر شغلی با پیشنهاد سازمان به تصویب شورای عالی اداری می رسد) مبنای قانونی ندارد.

استحضار دارید که شورای مذکور طی تصویبنامه صدرالاشعار، تصدی پست های مدیریت عملیاتی، پایه، میانی و ارشد را موکول به رعایت سقف سنی کرده است. در صورتی که شرط سنی در مفاد فصل هشتم قانون مدیریت خدمات کشوری به عنوان شرایط انتصاب و ارتقا شغلی تعیین نشده و مستلزم قانون گذاری در مجلس است. بنابراین خواهشمند است دستور فرمایید ضمن بررسی مجدد موضوع نسبت به اصلاح مفاد تصویبنامه مذکور اقدام فرمایند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز