خبرگزاری کار ایران

باقری کنی:

آمریکایی‌‌ها پس از برجام هسته‌ای به‌دنبال برجام موشکی و برجام منطقه‌ای بودند

asdasd
کد خبر : ۹۳۸۹۹۰

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: آمریکایی‌‌ها پس از برجام هسته‌ای به‌دنبال برجام موشکی و برجام منطقه‌ای بودند تا مؤلفه‌های قدرت ملت ایران را که ضامن صیانت از سربلندی و آزادگی این ملت است، سلب کنند.

به گزارش ایلنا، علی باقری کنی، معاون امور بین الملل و حقوق بشر قوه قضائیه در حاشیه‌ بازدید از نمایشگاه کارتون و کاریکاتور «نمی‌توانم نفس بکشم» که از ۲۱ خردادماه در گالری عالی حوزه هنری تهران برپا شده، در رابطه با جنایات امریکایی‌ها، اظهار کرد:  هر جایی از کره‌ی زمین که امریکایی‌ها به آنجا وارد شده‌اند، نمایشگاه واقعی حقوق بشر آمریکایی در آنجا برپا است. واقعیت‌های حقوق بشر امریکایی را باید در عراق و افغانستان و فلسطین و یمن جستجو کرد؛ جایی که جان انسانها به اندازه‌ی بند پوتین دانکی‌های متجاوز و اشغالگر هم ارزش ندارد.

دبیر ستاد حقوق بشر افزود: ملت ایران چند دهه است که با همه‌ی وجود ماهیت ضدانسانی حقوق بشر امریکایی را لمس کرده‌است و به همین جهت شعار مرگ بر امریکا، فریاد ملت مظلومی است که زخم حقوق بشر امریکایی بر اندام آن هویدا است؛ از کودتا در دهه‌ی سی تا حمایت از اشغالگری و تروریسم در دهه‌ی شصت و اکنون نیز تهدید و تحریم، اینها جلوه‌های عینی حقوق بشر امریکایی در ایران است.

معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر رئیس قوه قضائیه، تصریح کرد: هنرمندان متعهد رزمندگان بدون مرز انقلاب اسلامی هستند که با شعار برخاسته از شعور انسانی، اسلامی و انقلابی، ملتها را از افتادن در دام ظاهرسازی‌های فریبنده‌ی متجاوزان و سلطه‌گران نجات می‌دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه هیچ نمایشگاهی توانایی نمایش عمق و ابعاد ضدانسانی رفتار رژیم امریکا در قبال ملتها را ندارد، یادآور شد: آزادگی هنر و هنرمند، ضامن استقلال و آزادی ملت است، از اینرو صیانت از حقوق ملت‌ها و ایستادگی در برابر تجاوز و زیاده‌خواهی قدرت‌ها که بسترساز تعالی جامعه و پیشرفت کشور است، رسالت اصلی هنر و هنرمند انقلاب اسلامی است.

باقری با تأکید بر اینکه حقوق بشر امریکایی، حقوق بشر مُغولی است، گفت: در حقوق بشر آمریکایی، ملت‌ها باید تسلیم خواسته‌ها و زیاده‌خواهی‌های رژیم امریکا شوند که در این صورت از حقوق بردگی برخوردار خواهند شد، ولی چنانچه از انجام خواسته‌های این رژیم سرپیچی کنند و قصد داشته باشند تا از هویت خود صیانت کرده و تسلیم امریکا نشوند، هیچ حقی حتی حق حیات هم نخواهند داشت. 

وی افزود: در حقوق بشر آمریکایی، زندگی معنا ندارد، انسانها باید یا "برده" باشند یا مرده.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به ناکامی آمریکایی‌ها در مواجهه با ملت ایران افزود: ملت ایران با اتخاذ راهبرد مقاومت فعال به امریکایی‌ها فهماند نه تنها تسلیم زیاده‌خواهی‌های نامشروع آنها نشده و نخواهد شد، بلکه با باور به نصرت الهی و اتکا به ظرفیت‌های درونی، ترفند نخ نمای تحریم برای تسلیم را به الگوی پیشرفت در سایه‌ی تحریم تبدیل خواهد نمود.

وی در پایان سخنانش با اشاره به این که فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی، بهای سرپیچی ملت ایران از بردگی آمریکا است، خاطرنشان کرد: مذاکره، فرش قرمز امریکایی‌ها برای ورود ملت‌ها به تالار تسلیم است، به همین جهت امریکایی‌ها پس از برجام هسته‌ای به‌دنبال برجام موشکی و برجام منطقه‌ای بودند تا مؤلفه‌های قدرت ملت ایران را که ضامن صیانت از سربلندی و آزادگی این ملت است، سلب کنند، اما دفاع مقدس ملت ایران در پاسداری از هویت اسلامی و انقلابی و ملی خود آنها را ناکام گذاشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز