خبرگزاری کار ایران

حدادی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

بررسی اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در کمیسیون شوراها/ اگر طرح مدیریت جامع شهری در صحن رأی بیاورد، بسیاری از مشکلات را حل می‌کند

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۵۹۳

سخنگوی کمیسیون شوراها از اصلاح قانون انتخابات شوراها و ریاست جمهوری در این کمیسیون خبر داد.

علی حدادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره بررسی لایحه اصلاح قانون انتخابات در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت اول اعضای کمیسیون شوراها اصلاح قانون انتخابات  شوراها و ریاست جمهوری است که تا چند ماه دیگر برگزار می‌شود. 

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با اشاره به این‌که جلسات بررسی اصلاح قانون انتخابات در حال برگزاری است، ادامه داد: برای این‌که ما به یک نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم، باید کار کارشناسی لازم را انجام دهیم که خوشبختانه اعضای کمیسیون شوراها افرادی کارشناس هستند و شناخت لازم را در این موضوع دارند که اگر این اصلاحات به صحن برسد، ان‌شاالله نتایجی خوبی خواهیم گرفت.

وی افزود: سعی‌مان این است که قبل از ورود به بحث برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر مواردی که باید اصلاح شود تا کسانی که قصد نامزدی و حضور در میدان انتخابات را دارند، باتوجه به محورها و اختیاراتی که دارند، ورود کنند. 

نماینده ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان تاکید کرد: امروز خلاء‌های بسیاری در بخش نظارت بر شوراهای شهر و روستا وجود دارد که با کار کارشناسی باید این خلاء‌ها را برطرف کرد. 

وی ادامه داد: امروز مدیریت جامع شهری مشکلات زیادی دارد، شوراهای شهر و روستا باتوجه به اینکه در قانون اساسی وظایفی برایشان تعریف شده، اختیارات‌شان محدود است.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شوراهای شهر و روستا وقتی می‌خواهند خدماتی داشته باشند به دلیل ناهماهنگی بین دستگاه‌های میسر نمی‌شود. بنابراین اگر طرح مدیریت جامع شهری به صورت یک پارچه و با کارشناسی دقیق و صحیح به صحن بیاید و رأی بیاورد، مشکلات بسیاری را حل خواهد کرد. 

وی تاکید کرد: اگر طرح مدیریت جامع شهری اجرایی شود، در موضوعات مختلف می‌تواند به کف جامعه خدمات بسیاری را ارائه کند.

حدادی درباره برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک بیان کرد: برای این‌که بتوانیم انتخابات را در کشور به صورت الکترونیک برگزار کنیم، باید کارشناسی‌های لازم را در این موضوع به خوبی انجام دهیم. 

وی ادامه داد: برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک نرم‌افزار و سخت‌افزار خودش را می‌خواهد که این امر هم به وزارت کشور و شورای نگهبان ارتباط پیدا می‌کند، مجلس باید بررسی کند اگر موانعی در ارتباط با این کار وجود دارد، بردارد و یا اگر قانونی لازم است تصویب کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز