خبرگزاری کار ایران

نوباوه در گفت‌وگو با ایلنا:

مهم‌ترین کار مجلس در یک سال پیش رو، «اصلاح قوانین» است/ حل مسائل معیشتی راه‌کارهای کوتاه مدت ندارد/ باید از فرصت تولید داخلی حتی با کیفیت پایین‌تر و هزینه بیشتر بهره ببریم

asdasd
کد خبر : ۹۱۳۲۰۹

نماینده تهران در مجلس یازدهم تاکید کرد: حل مشکلات معیشتی و اقتصادی یکی از اولویت‌های مجلس یازدهم است.

بیژن نوباوه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره اهداف و اولویت مجلس یازدهم در شرایط فعلی کشور گفت: مهم‌ترین وظیفه مجلس قانون‌گذاری و نظارت بر قوانین است که درحال حاضر باتوجه به قوانین جاری در کشور شاید مهم‌ترین مسئله نظارت بر اجرای همین قوانین موجود است که ما باید به این بُعد توجه بیشتری داشته باشیم.

نماینده تهران در مجلس یازدهم با بیان این‌که مسئله معیشت باید مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: مسئله مهمی که این رزوها توجه مردم را به خودش جلب کرده و افکار عمومی را تحت تاثیر قرار داده مشکلات اقتصادی و معیشتی است که ما باید به آن‌ها توجه کنیم. البته حل مسائل معیشتی راه‌کارهای کوتاه‌مدت ندارد و حتما برای مرتفع کردن‌شان یک نگاه منطقی لازم است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره تولید و افزایش اشتغال در کشور ادامه داد: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند بحث افزایش تولید در هر نظام و کشوری مهم‌ترین راه کار است. ایجاد اشتغال خود به خود معیشت مردم را افزایش می‌دهد و باعث بهره‌وری می‌شود.

نوباوه ادامه داد: معتقدم مسائلی که در حاشیه ایجاد شغل‌های جدید و معیشت مطرح است به قوانین بسیار دست و پا گیر و مقررات غیرضروری که رهبری به خوبی به آن‌ها اشاره کردند بازمی‌گردد و این مسئله تا حل نشود، کسب وکار در کشور ما رونق نمی‌گیرد.

وی یادآور شد: کشور ما در حال حاضر تحریم است و شاید بسیاری از اقلام مورد ضرور کشور وارد نمی‌شود؛ بنابراین می‌توانیم از فرصت تولید هرچند با کیفیت پائین‌تر، سختی و هزینه بیشتر بهره ببریم.

نماینده یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: معتقدم مشکل سرمایه در کشور نداریم و شاهد هستیم نقدینگی بیش از حد استاندارد در کشور وجود دارد که اگر امنیت سرمایه‌گذاری و کسب و کار در کشور فراهم شود، قطعا این سرمایه‌های سرگردان به سمت تولید خواهد آمد.

وی ادامه داد: حتما مشاهده کرده‌اید در این چند روزه مسئله بورس در در کشور بسیار  رونق گرفته است، لذا معتقدم ایجاد امنیت شغلی مهم‌ترین مسئله‌اش برداشتن قوانین دست و پا گیر و غیر ضرور در امر تولید است. حتی در کشاورزی که قوانین بسیار زیادی وجود دارد که موجب رانت و تخلف دستگاه‌ها می‌شود و از سوی دیگر دست و پای مردم را برای ایجاد کسب و کار جدید می‌بندد.

نوباوه تاکید کرد: به نظر من مجلس حداقل یک سال پیش رو مهم‌ترین مسئله‌اش اصلاح قوانین است و در کنار این و سایر اهدافش به مسئله شفافیت در رفتار و آرای نمایندگان باید ورود پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: شفافیت در آرا و رفتار نمایندگان بسیار مهم است، زیرا هنگامی که به مشکلی بر می‌خوریم هیچ کسی مسئولیت کار خودش را بر عهده نمی‌گیرد، درصورتی که همین افراد به طرح‌ها و لوایح خوب؛ رأی ندادند و با یک نگاه خاص رأی دادند و یا شاید کم کاری کردند که باعث مشکلات شده است.

نماینده تهران در محلس شورای اسلامی ادامه داد: در کنار تمامی اقداماتی که گفته شد برخی از اشکالاتی که در داخل خود مجلس شورای اسلامی وجود دارد باید برطر ف کنیم که این کار  در این چندماه پیش رو مسئله مهمی است.

وی درباره اینکه این روزها مطرح می‌شود دیگر مجلس در رأس امور نیست، گفت: این که بیان می‌شود مجلس رأس امور قرار گیرد بسیار غلط است؛ مجلس در رأس امور هست اما رفتارهایی که در مجلس صورت گرفت خود به خود مجلس را به حاشیه برد.

نماینده یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دخالت‌های دولت در امور مجلس ناهماهنگی‌ها و حتی هماهنگی‌های بیش از حد رئیس مجلس و این که یکسری خودشان در سه دوره قبلی مجلس پدر خوانده بودند باعث شد که مجلس وظیفه خودش را نتواند انجام دهد.

وی ادامه داد: در این مجلس قبل می‌خواستید یک سوال از یک وزیر بپرسید اعلام وصول آن حتی شاید یک ماه طول می‌کشید چرا؟ چون هیأت رئیسه مجلس را اداره می‌کرد نه نمایندگان! اینکه رئیس مجلس مانند همه جای دنیا سخنگو باشد و وظایفی که بر عهده‌اش است را انجام دهد یکی از هدف‌های اصلی مجلس یازدهم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز