خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌و‌گو با ایلنا:

حداقل افزایش حقوق کارگران، باید دو برابر اعمال می‌شد/ در مورد قرنطینه، ضعیف عمل کردیم

asdasd
کد خبر : ۸۹۸۰۲۵

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به تورمی که به طور رسمی بالای ۴۰ درصد اعلام شده است، به نظر من حداقل افزایش حقوق کارگران باید دو برابر اعمال می‌شد.

احمد بیگدلی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در خصوص میزان افزایش حقوق کارگران، اظهارکرد: با توجه به تصمیم شورای عالی کار حقوق کارگران ۲۱ درصد افزایش پیدا کرد در حالی که معاون اقتصادی وزیر کار اخیرا طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که ۳۰ درصد به حقوق کارگران افزوده شده است که باید یادآور شد، درست است که حق مسکن، حق فرزند و حق تأهل افزایش یافته اما معمولاً این حقوق پرداخت نمی‌شود و تنها پایه حقوق یعنی یک میلیون و هشتصد پرداخت می‌شود و با توجه به تورمی که به طور رسمی بالای ۴۰ درصد اعلام شده است، به نظر من حداقل افزایش باید دو برابر اعمال می‌شد.

وی افزود:‌ با وجود شرایط اقتصادی کنونی و گرانی و افزایش قیمت‌ها باید در این تصمیم تجدیدنظر شود چون برای قشر کارگر تصمیم می‌گیریم، قشری که نه پس‌انداز و نه مسکن ندارد و با حداقل امکانات زندگی می‌کند و این رقم یک میلیون و هشتصد کفاف هزینه رفت و آمد، ‌اجاره خانه و هزینه‌های جاری زندگی را نمی‌دهد؛ بنابراین باید در نظر داشته باشیم که برای چه گروهی تصمیم می‌گیریم.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت:‌ کمیسیون اجتماعی امروز جلسه‌ای با وزیر کار دارد که این جلسه در خصوص موضوعات روز یعنی کسب و کارها و مشکلاتی که بر اثر کرونا به وجود آمده است و مطمئناً ‌این بحث حقوق کارگران نیز مطرح خواهد شد.

نماینده مردم خدابنده از توابع استان زنجان درباره وضعیت مبتلایان به کرونا در زنجان نیز اظهار کرد: طبق آماری که اعلام شده، وضعیت تقریباً‌ تثبیت شده است اما رفت‌و‌آمدها محدودیتی ندارد. ما برای از بین بردن ویروس کرونا سه راه بیشتر نداریم؛ یا باید قرنطینه کامل ۴۰ روزه داشته باشیم تا تماس افراد سالم و ناقل کاملاً‌ قطع شود و یا امکان تست برای همه قابل انجام باشد یعنی تست فراوان و ارزان و سریع فراهم کنیم؛ سومین راه نیز اسن است که واکسن را در اختیار داشته باشیم که در حال حاضر از لحاظ علمی ثابت شده است که تا یک سال آینده نمی‌توانیم واکسن داشته باشیم. در نتیجه همین جداسازی افراد ناقل و افراد سالم بهترین راه برای جلوگیری و مقابله با کروناست که به نظر من در این مورد ما ضعیف عمل کردیم.

بیگدلی در پایان از منفی بودن تست کرونای خود خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز