خبرگزاری کار ایران

رحمانی‌فضلی در صحن مجلس:

از ۱ اسفند ستاد مقابله با کرونا در وزارت کشور تشکیل شد/ وزارت بهداشت در آمادگی کاملِ تامین امکانات و تجهیزات قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۸۹۵۷۲۶

وزیر کشور گفت: با گزارش وزیر بهداشت در خصوص شیوع کرونا ویروس در کشور از یک اسفند ستاد مقابله با کرونا تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا رحمانی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۹ فروردین) مجلس شورای اسلامی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور، گفت: آقای نمکی ۳۰ بهمن گزارش دادند که کرونا در کشور وجود دارد که یکم اسفند ستاد مقابله با کرونا در وزارت کشور  با مسئولیت آقای دکتر نمکی تشکیل شد.

وزیر کشور با بیان کرد: با هماهنگی که در سطح ملی و استانی نسبت به موضوع مبارزه با کرونا بین مسئولین انجام شده، آنچه الان در آن واقع هستیم و می توانیم یک ارزیابی نسبت به آن داشته باشیم این است که همه مسئولان و دستگاه‌های اجرایی نسبت به مساله توجیه، شناخت مکفی دارند و هماهنگی‌ها بسیار خوب است. ما الان در جایی ایستادیم که وزارت بهداشت ما در آمادگی کامل در شناخت مناسب و در تامین امکانات و تجهیزات کامل قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: این موضوعات با هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی در کشور انجام شد و نتیجه آن شده که ما امروز در مدیریت این مساله مسیری را که در پیش گرفتیم کاملا برای مسئولان و مردم مشخص است؛ مردم عزیزمان در این ایام با افزایش سطح آگاهی و خود کنترلی و مدیریت خودشان توانستند به ما کمک‌های عظیمی کنند.

رحمانی‌فضلی با اشاره به طرح فاصله‌گذاری گفت:  طرح فاصله‌گذاری اجتماعی کمک‌های بسیاری را به ما کرد  از ۷ فرودین این طرح آغاز شد که با هماهنگی بسیار خوب شرایط مطلوب و مناسبی داشته باشیم. حدود ۱۳۵۷ شهر داریم که شهرداری‌ها با هماهنگی لازم اقدامات خوبی در زمینه ضدعفونی صورت گرفت.

وی با اشاره به اقدامات وزارت کشور در مقابله و مبارزه با کرونا، عنوان کرد: در کنار ایجاد هماهنگی و پیگیری  وزارت بهداشت مسائل امنیتی، انتظامی سایر اقدامات مانند کنترل مسائل انتظامی، روند رسیدگی به مسائل سیل و غیره را هم انجام دادیم.

رحمانی فضلی افزود: با اجرای مرحله جدید فاصله اندازی هوشمند اصناف را به دسته ریسک پایین، متوسط و بالا تقسیم کردیم و قرار شد از ۲۳ فروردین به جز تهران کار را آغاز کنند.

وی در خصوص آغاز به فعالیت اصناف در تهران گفت: در تهران هم ۳۰ فروردین قرار است آغاز به کار کند، درخصوص آموزش و پروش هم قرار است تا ۳۰ فرودین شرایط را بررسی کنیم و سپس تصمیم بگیریم.

وزیر کشور تاکید کرد: تلاش ما این است که با افزایش سطح اطلاعات مردم بتوانیم بیماری را در کنار وزارت بهداشت کنترل کنیم. کمیته امنیتی و انتظامی وزارت کشور است، عهده‌دار هماهنگی استان‌ها است تا بتوانیم شرایط بهتری را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: آقای رئیس جمهور پیگیر این مسائل بودند چندین و چند جلسه در این مدت برگزار کردند. 

رحمانی فضلی ادامه داد: روند کرونا در خیلی از استان‌ها کاهشی است مثلا از گیلان پرسیدم که گفتند در ایام عید ۲۰۰۰ نفر در تخت بیمارستانی بستری بودند که الان به ۴۰۰ تخت رسیده است. وضعیت مازندران وخراسان هم همین گونه است البته این بدان معنا نیست که شرایط به گونه‌ای است که فعالیت‌ها عادی باشد باید  کار را ادامه دهیم؛ از یک طرف نظام حاکمیت و مسوولان هستند و از طرف دیگر مردم که به خوبی مشارکت داشته و باید ادامه دهند. امیدواریم طول عمر بیماری و میزان فوتی‌ها و هزینه‌های انسانی کم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز