خبرگزاری کار ایران

استاد حقوق بین‌الملل دانشگاه کوئینز بلفاست:

تحریم‌ها در شرایط شیوع کرونا نقض حقوق بشر است /حق زندگی و سلامت جزو حقوق اصلی مردم ایران است/ همه دنیا باید برای قانع کردن آمریکا تلاش کند

asdasd
کد خبر : ۸۹۵۶۴۰

استاد حقوق بین الملل با انتقاد از تحریم‌ها در شرایط کنوی تحریم‌ها را نقض حقوق بشر دانست و گفت: جهان باید با آمریکا در خصوص تحریم‌ها مقابله کند. او تحریم‌ها نقض حقوق بشر دانسته و معتقد است جهان باید آمریکا را برای برداشتن تحریم‌ها در شرایط فعلی و هر چه سریع‌تر قانع کند. جهان امروز باید در کنار هم بایستد نه مقابل هم.

کولین هاروی (Colin Harvey) استاد حقوق و حقوق بشر دانشگاه کوئینز بلفاست ایرلند شمالی است. وی در گفت‌وگو با ایلنا به بیان نظرات خود در مورد بحران شیوع کرونا در ایران و جهان پرداخته است. 

تحریم‌ها در شرایط شیوع کرونا نقض حقوق بشر است

این استاد حقوق بشر در ابتدا در مورد تحریم‌ها در شرایط کنونی با اشاره به سخنان دبیرکل سازمان ملل گفت: من با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل موافق هستم. وی اخیراً خواستار همبستگی جهانی شد و تأکید کرد که اکنون زمان سیاست‌های تحریمی نیست. کرونا یک بحران در زمینه بهداشت عمومی در سطح جهان است و تحریم‌ها در این شرایط  نقض حقوق بشر است که باید فورا با آن مقابله شود. سازمان‌های بین‌المللی باید در این راستا تلاش خود را به کار گیرند.

حق زندگی و سلامت جزو حقوق اصلی مردم ایران است 

وی در ادامه در مورد راه پیروزی بر کرونا گفت: بحران  فعلی مستلزم همکاری بین‌المللی و همبستگی جهانی است. اولویت باید امنیت و رفاه مردم در همه جای دنیا باشد. حق زندگی و حق سلامت جزو حقوق اصلی مردم ایران است که باید در این شرایط مورد توجه قرار گیرد و نباید از این حق به دلیل تحریم‌ها محروم شوند. تحریم‌ها در واقع نقض حقوق بشر در ایران است.

همه جهان باید برای قانع کردن آمریکا به برداشتن تحریم‌ها تلاش کنند 

تحریم‌ها مانعی برای تلاش‌ها در جهت مقابله با کرونا در ایران شده است

این استاد دانشگاه در ادامه تاکید کرد: مردم ایران همچنان به دلیل تحریم‌های اقتصادی از نقض حقوق خود رنج می‌برند. تحریم‌ها مانعی برای تلاش‌ها در جهت مقابله با کرونا در ایران شده است. در حال حاضر ضروری است که دولت‌ها به جنبش جهانی همبستگی برای مقابله با کرونا بپیوندند و با همکاری و ایستادن درکنار هم با همه‌گیری ویروس کرونا مقابله کنند. اکنون باید همه جهان برای قانع کردن آمریکا و برای برداشتن تحریم‌های علیه ایران در این شرایط همکاری کنند.

آمریکا برای مقابله با کرونا به سرعت تحریم ها را بردارد

جهان امروز باید در کنار هم باشد نه مقابل هم

وی همچنین تاکید کرد: اکنون زمان مناسبی برای اتخاذ سیاست‌های تحریمی علیه ملت‌ها نیست و آمریکا باید برای مقابله با کرونا تحریم‌ها را بردارد. جهان باید با آمریکا در خصوص تحریم‌ها  مقابله کند و تحریم‌ها را نقض حقوق بشر دانسته و آمریکا را برای برداشتن تحریم‌ها در شرایط فعلی و هر چه سریع‌تر قانع کند. جهان امروز باید در کنار هم بایستد نه مقابل هم. چرا که هم بستگی جهانی راه غلبه بر کرونا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز