خبرگزاری کار ایران

رایزنی پاکستان با اعضای «سارک» با موضوع لغو تحریم‌های ضدایرانی آمریکا

asdasd
کد خبر : ۸۸۹۴۹۷

وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه تلاش‌های دیپلماتیک این کشور با محور لزوم لغو تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا، روز یکشنبه با برخی از همتایان خود از کشورهای عضو اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ جنوب آسیا (سارک) به صورت تلفنی در این خصوص رایزنی کرد.

به گزارش ایلنا، "شاه محمود قریشی" امروز پس از تماس تلفنی با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص شیوع ویروس کرونا و تشریح موضع اسلام‌آباد علیه تحریم‌های آمریکا، با همتایان خود از نپال و سریلانکا به عنوان اعضای سارک به صورت جداگانه تلفنی گفت‌ و گو کرد.

قریشی روز گذشته نیز در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه آلمان بر لزوم لغو تحریم‌های آمریکا تاکید کرد و گفت: تداوم تحریم‌های اقتصادی مانع جدی پیش روی مردم ایران برای مقابله با ویروس همه‌گیر کووید-۱۹ است.

وزارت امور خارجه پاکستان امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: شاه محمود قریشی در تماس‌های جداگانه با وزیران امور خارجه نپال و سریلانکا آخرین تحولات مربوط به شیوع ویروس کرونا را بررسی کرده و بر ضرورت تقویت تلاش‌های منطقه‌ای برای غلبه بر این بحران تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: وزیر امور خارجه پاکستان تاکید کرد که لغو تحریم‌های ایران برای مقابله موثر با کرونا و از بین بردن این بیماری همه‌گیر در سطح جهانی اجتناب ناپذیر است.

قریشی گفت: نخست وزیر پاکستان از سران کشورهای توسعه یافته نیز خواسته تا درباره بدیهی‌های خارجی کشورهای در حال توسعه تجدید نظر کنند تا این کشورها بتوانند از حداقل منابع مالی خود برای نجات جان ملت‌ها و همچنین تقویت معیشت در این بحران استفاده کنند.

وزیر امور خارجه پاکستان موضوع تحریم‌های ایران را با همتای نپالی خود مطرح کرد. وزیر امور خارجه نپال با استقبال از تلاش‌های دیپلماتیک اسلام‌آباد، نسبت به تحریم‌های آمریکا علیه ایران ابراز نگرانی کرد.

قریشی همچنین بر لزوم فعال‌سازی سازمان همکاری‌ کشورهای جنوب آسیا (سارک) برای مقابله به پدیده کرونا تاکید کرد و گفت: پاکستان آماده میزبانی برگزاری نشست وزیران بهداشت سارک است و از برگزاری اجلاس ویدئو کنفرانسی جهت بررسی راه‌های مقابله با شیوع بیماری کووید-۱۹ استقبال می‌کند.

وزیر امور خارجه پاکستان روز گذشته ضمن ابراز همبستگی با ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران به دلیل شیوع ویروس کرونا، نگرانی خود را نسبت به تداوم تحریم های اقتصادی ایران اعلام کرد و گفت: تلاش‌های دیپلماتیک اسلام آباد برای کمک به لغو این تحریم‌ها آغاز شده است.

"عمران‌خان" نخست وزیر پاکستان نیز که پیش‌تر تحریم‌های آمریکا علیه ایران را ناعادلانه و ظالمانه توصیف کرده بود، امروز در پیامی خطاب به دونالد ترامپ از آمریکا خواست تا این تحریم‌ها لغو شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز