خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهور:

مردم از روز پنجشنبه می‌توانند از اتوبان همت-کرج استفاده کنند/ با همت پزشکان غم از کشور خواهد رفت

asdasd
کد خبر : ۸۸۷۳۴۱

رئیس جمهور گفت: در سال‌های گذشته هنگامی که مردم در اتوبان همت رانندگی می‌کردند ناگهان با یک تابلویی روبه‌رو می‌شدند که نشان از پایان آزادراه داشت اما باید بگویم که از روز پنجشنبه از این اتوبان می‌توانند استفاده کنند و دیگر با آن تابلوی قرمز رنگی که پایان آزادراه را نشان می‌داد، رو به رو نیستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام حسن روحانی در افتتاح آزاد راه همت-کرج با بیان این‌که در آستانه نوروز و سال جدید آزاده راه همت به کرج افتتاح شد، گفت: در آغاز دولت این آزادراه تنها ۳ درصد اجرایی و عملیاتی شده بود و ۹۷ درصد باقی مانده آن در این ۶ سال تأمین اعتبار و اجرا شد. امروز این آزادراه ۱۰۰ درصد اجرایی و افتتاح شده که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس‌جمهور یادآور شد: در سال‌های گذشته هنگامی که مردم در اتوبان همت رانندگی می‌کردند ناگهان با یک تابلویی روبه‌رو می‌شدند که نشان از پایان آزادراه داشت اما باید بگویم که از روز پنجشنبه از این اتوبان می‌توانند استفاده کنند و دیگر با آن تابلوی قرمز رنگی که پایان آزادراه را نشان می‌داد، رو به رو نیستند.

وی افزود: به مردم تهران و کرج بابت افتتاح این آزادراه تبریک می‌گویم، در این ماه‌ها چند پروژه بزرگ در استان البرز افتتاح شد مانند مترو هشتگرد که برای تهران و البرز بسیار با اهمیت است، افتتاح آزاد راه تهران شمال هم بسیار مهم بود چرا که قدرت صنعت جاده‌سازی ایران را در ایجاد تونل و پل به نمایش می‌گذارد.

رئیس دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: آزاد راه تهران شمال سراسرش پل و تونل است و این قدرت تونل مهندسین عزیز کشور را نشان می‌دهد.

وی یاد آور شد: تقریبا ۳ سال بود که از آقای نوبخت می‌پرسیدیم این اتوبان کی افتتاح می‌شود می‌گفت امسال که خدا را شکر امسال اتوبان با اعتبار بیش از ۱۰ میلیارد افتتاح شد که ارزش آن برای مردم ۲۵ هزار میلیارد تومان است.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: بنده از هر فرصتی استفاده می‌کنم تا در این شرایط به پزشکان و پرستاران خسته نباشید بگویم؛ برای زحماتی که می‌کشند در برابر آنها تعظیم می‌کنیم. این روزهای سخت خواهد گذشت و این غم پایان خواهد پذیرفت و ما از این مقطع عبور خواهیم کرد.  غم با  همت پزشکان از کشور خواهد رفت. خدا به ما توفیق می‌دهد. توجه ما باید به خداوند عظیم و بزرگ ما باشد. امسال جسم ما از اماکن متبرکه فاصله دارد اما روح ما از هر سال به آنها نزدیک‌تر است و مخصوصا امسال در روز اول فروردین به نام مولای ما موسی‌بن جعفر است و فرزندان عزیز و بزرگوارش از امام هشتم (ع) تا شاه چراغ و تا حضرت معصومه در کشور ما هستند. ملت ما روزهای سختی را در روزهای پایانی سال ۹۸ در کسب و کارشان پشت سر می‌گذارند و حتما مردم ما در سال ۹۹ به آنها کمک خواهند کرد؛ امروز بیش از سایر مواقع باید یکدیگر را یاری کنیم.

وی ادامه داد: از وزارت راه، استانداری کرج بسیار تشکر می‌کنم؛  ادامه این جاده بسیار اهمیت دارد و این ۱۷ کیلومتر که باید ادامه پیدا کند تا جاده کرج-قزوین این پروژه را تکمیل می‌کند و ما امیدواریم در سال ۹۹ افتتاح شود و آقای استاندار البرز و شهردار کرج کمک کنند این جاده را تکمیل کنیم. این اتوبان زمین‌های اطراف را چند برابر می‌کند. پول اتوبان را این زمین‌ها تامین می‌کند. اگر متعلق به دولت، بخش دولتی یا نیروهای مسلح است آن نهاد محترم باید پولش را بدهد. پول آزادراه باید از همین راه تامین شود. در همه دنیا ارزش آزادراه به زمین‌هایی است که در اطراف آن قرار دارد. اگر این مساله قانونی نیاز دارد آقای اسلامی تهیه کند و به دولت بیاورد تا تصویب کنیم.

روحانی در پایان ضمن تبریک پیشاپیش سال جدید گفت: امیدوارم ماه های ابتدایی سال جدید سال پایان این بیماری باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز