خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهور در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا:

میزان افراد مرخص شده از بیمارستان افزایش پیدا کرده است/ مردم نگران نباشند

asdasd
کد خبر : ۸۷۷۱۸۰

رئیس‌جمهور گفت: مراجعه‌کننده‌ها کاهش پیدا کرده و میزان افراد مرخص شده از بیمارستان که آزمایش‌شان مثبت بود افزایش پیدا کرده که هر دو خبر امیدوار کننده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی در اولین جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: در این روزها با تلاش پیگیر و همه جانبه با این ویروس مبارزه می‌کنیم و همه تمام تلاش خود را به کار گرفتند.

وی افزود: امروز به وزیر بهداشت تاکید کردیم پرسنل بیمارستانی هر نیازی دارند در اولویت باشد گزارشی که وزیر  در آغاز جلسه داد امیدوارکننده بود که حرکت به سمت کنترل ویروس است.

رئیس‌جمهور یادآور شد: بر همین اساس مراجعه‌کننده‌ها کاهش پیدا کرده و میزان افراد مرخص شده از بیمارستان که آزمایش‌شان مثبت بود افزایش پیدا کرده که هر دو خبر امیدوار کننده است.

روحانی یادآور شد: امکانات بهداشتی و پرسنل ما جزو بخش‌های نمونه کشوری است و همه مردم می‌توانند به طور کامل به آنها اعتماد کنند.

وی افزود: در چند ماه پیش هم که آنفولانزای نوع بی آمد این پرسنل به خوبی تلاش کردند الان هم مطمئنم این‌ها در کوتاهترین زمان ممکن کنترل را انجام می‌دهند، مردم نباید نگران باشند.

روحانی ادامه داد: ضمن اینکه مردم باید همکاری کامل داشته باشند همینطور که تاکنون داشته‌اند. دستورالعمل‌ها از سوی وزارت بهداشت صادر می‌شود مرجع هم باید برای مردم صدا و سیما باشد و همه توصیه‌هایی که از طریق وزارت بهداشت و درمان و توسط صدا و سیما اعلام می‌شود مردم باید به آنها توجه کرده و تلاش کنند تا آن‌ها را اجرا کنند.

وی ادامه داد: کار و فعالیت در کشور باید به صورت هفته‌های گذشته ادامه پیدا کند هر کجا که جمعیت و اجتماعی است باید مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی توصیه شود اگر مدرسه، دانشگاه و کارگاهی وجود دارد باید فعالیت کنند و همه باید دقت کنند مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را انجام دهند این یکی از نقشه‌ها و توطئه‌‌های دشمنان است که با هراس افکنی زیاد کشور را به تعطیلی بکشانند همه باید کار کنند همه باید مراقبت کنند و اگر مورد مشکوکی بود به بیمارستان منتقل کنند.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: در این جلسه نیروهای مسلح  قول دادند از همه نیروهای خود استفاده کنند اگر وزارت بهداشت و درمان نیاز به پرسنل بیشتری داشته باشند کمک کنند چنانچه تخت بیمارستانی مورد نیاز باشد نیروهای مسلح آماده هستند تا در اختیار وزارت بهداشت قرار دهند همچنین اگر بیمارستان صحرایی فوری نیاز باشد نیروهای مسلح آماده‌اند و در کنار این ستاد ملی هستند

روحانی تصریح کرد: وزارت صمت در این جلسه اطمینان دادند که همه تولیدکنندگان که در زمینه مواد ضدعفونی باید فعال باشند متعهدانه و شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند همه بخش‌ها به دو شیفت و سه شیفت تبدیل شده‌اند. مردم برای ماسک ضدعفونی نگرانی نباید باشند تعدادی معدودی سوءاستفاده کردند نیروی انتظامی گزارش‌هایی از انبارهایی دادند که می‌خواستند سوءاستفاده کنند قوه قضاییه و تعزیرات با همه برخورد می‌کند.

وی درباره اجتماعات گفت: اجتماعات غیرضرور در کشور نه تنها توصیه نمی‌شود بلکه توصیه ما این است که انجام نشود یک وقتی یک اجتماعی واجب و ضروری است و جایی که واجب نیست حتی برای اماکن متبرکه که برای ما مقدس هستند و مورد توجه مردم هستند باید توصیه پزشکی و بهداشتی را رعایت کرد توصیه می‌شود مردم تجمعی نداشته باشند و به توصیه‌های پزشکی توجه کنند.

رییس جمهور در ادامه اظهار داشت: این ایام، روزهایی است که کاروان‌های راهیان نور خود را آماده می‌کردند که در این خصوص تصمیم‌هایی اتخاذ شد و دستورات لازم را دادم.

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم که هر موضوعی را ستاد ملی پیشگیری و مبارزه امروز تصمیم گرفت و ابلاغ شد، همه آن تصمیم را به عنوان امر لازم و شرعی تلقی کنند چرا که این مصوبه شورای امنیت ملی است و مورد تایید مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

روحانی در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: این ستاد اگر موردی را از شنبه لازم دید که جایی تعطیل شود، اعلام خواهد کرد. در غیر اینصورت از روز شنبه همه روال‌ها به صورت عادی خواهد بود مگر موارد خاص و شرایط ویژه که خود ستاد ملی اعلام می‌کند و در این زمینه اجتهاد در برابر نص نداشته باشیم و همه اطاعت کنند.

وی همچنین در ادامه سخنان خود، بیان داشت: درخصوص آموزش نیز متخصصان و صداوسیما فعال باشند و واقعیت‌ها به مردم گفته شود، اگر مبتلا داریم، اگر فوت اتفاق افتاده و اگر عده‌ای مرخص شدند همه این‌ها باید به مردم گفته شود. نکته مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد، اعتماد مردم است که برای ما اولویت دارد و اصل است، همچنین مردم باید به وزارت بهداشت اعتماد کنند و این اعتماد سرمایه اصلی ما است.

رییس جمهور همچنین در خصوص انتشار اخبار خلاف واقع در خصوص این بیمای اظهار داشت: مرجع اصلی اخبار باید وزارت بهداشت و صداوسیما باشد. البته در فضای مجازی و رسانه‌های معاند برخی حرف‌های عجیب و غریب گفته می‌شود که از مردم می‌خواهم به آن ها توجه نکنند و از مسئولانی که در این زمینه مسئولیت دارند، می‌خواهم کار خود را انجام دهند و امیدوارم که همگی در کنار هم با کمترین مشکلات از این بحران عبور کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز