خبرگزاری کار ایران

سروش در گفت‌و‌گو با ایلنا خبر داد؛

جلسه کمیسیون بهداشت مجلس با کمیته‌های بهداشت و درمان سراسر کشور با موضوع کرونا

asdasd
کد خبر : ۸۷۵۳۷۹

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بنا است روز دوشنبه در کمیسیون جلسه‌ای با حضور کمیته‌های بهداشت و درمان سراسر کشور داشته باشیم.

ابوالفضل سروش در گفت‌و‌گو با ایلنا درباره شیوع بیماری کرونا در برخی نقاط کشور گفت: به نظر من کرونا یک نوع ویروس سرماخوردگی است و قبلا هم وجود داشته است اما این ویروس اخیرا مقداری جهش پیدا کرده است و به نظر من جو روانی‌اش بیشتر از واقعیت بیماری مردم را ترسانده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در آمارهای بهداشت جهانی هم که گزارش می‌شود، مرگ‌ومیر آنفولانزاهای دیگر بیشتر از کرونا است. کرونا فقط شیوع زیادی دارد یعنی انتقال و سرایت آن زیاد است. شاید خیلی از مردمی که به درمانگاه‌ها مراجعه می‌کنند کرونا داشته باشند و خوب شوند.

نماینده مردم تهران گفت: مهمترین نکته‌ای که در رسانه‌ها هم وجود دارد بحث پیشگیری است. این بیماری را باید پیشگیری کرد تا از این طریق کنترل شود. در میان مردم عادی هم ممکن است خیلی‌ها دچار این بیماری شوند، اما خوب می‌شوند. تنها کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند، باید مقداری بیشتر دقت کنند، از جمله کسانی که آسم، یا بیماری‌های قلبی و سرطان دارند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکانات پزشکی و بهداشتی کشور در حدی است که بتوان، در صورت شیوع وسیع این بیماری از بروز چالش برای کشور جلوگیری کرد؟ گفت: کشور ما در نظام بهداشتی و درمانی جزو کشورهای خوب دنیا است. ان‌شاالله می‌توانیم این بیماری را خیلی خوب ظرف یک ماه کنترل کنیم. به نظر من جای نگرانی ندارد.

سروش با بیان اینکه آمارها را به طور دقیق ندارم اظهار داشت: در ۲۵ کشور دنیا الان ثابت شده که این بیماری وجود دارد و یکی از آن کشورها ایران است.

وی درباره پیگیری‌های کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مورد کرونا گفت: بنا است روز دوشنبه در کمیسیون جلسه‌ای با حضور کمیته‌های بهداشت و درمان سراسر کشور داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز