خبرگزاری کار ایران

موسوی در گفت‌وگو با ایلنا:

مسیر اصلاحات از صندوق رای می‌گذرد

asdasd
کد خبر : ۸۷۵۰۰۶

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ما معتقدیم که مسیر اصلاحات از صندوق رای می‌گذرد و صندوق رای را یکی از از دستاوردهای مهم و بزرگ انقلاب اسلامی می‌دانیم و همانطور که امروز در اخبار مخابره شد اکثریت دوستان اثرگذار در جریان اصلاح طلبی در انتخابات مشارکت کرده و حضور داشتند.

سید فرید موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص عدم تصویب لایحه جامع انتخابات، گفت: متاسفانه ما در کشورمان از انباشت تجربیات گذشته استفاده نمی‌کنیم و خیلی دیر به این مسئله رسیدیم؛ در واقع دوستان از ابتدا که در مجلس حضور پیدا کردند زمان صرف شد تا با چالش‌ها و مشکلات آشنا شده و به سمت رفع و حل آن حرکت کنند. بنابراین ما قانون جامع انتخابات را خیلی دیر تصویب کردیم و این لایحه به شورای نگهبان رفت از نظر این شورا به اصلاحات نیاز داشت اما دیگر زمانی برای انجام آن اصلاحات نبود.

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم که مجلس یازدهم از ابتدای شروع به‌کار باید به این مسئله بپردازد تا بتوانند در تصویب آن موفق باشد.

نماینده مردم تهران همچنین در خصوص برخی نظرات مبنی بر تنزل جایگاه مجلس یا عدم نقش‌آفرینی آن در مواقع حساس مانند گران شدن بنزین اظهار داشت:  مجلس در این مواقع سکوت نکرده است و چندین بار با گرانی بنزین مخالفت کرده و بعد از آن هم در حال تلاش است تا اقداماتی را در این خصوص صورت دهد، اینکه ما به این روند ها معترض باشیم اشکالی ندارد اما راه بیان اعتراض قهر کردن با صندوق رای نیست، از همین جهت من و سایر دوستان مجدداً در انتخابات حضور پیدا کردیم و حتی آن دسته از دوستان که رد صلاحیت شده‌اند معتقد هستند که راه اصلاح این روند‌های مورد اعتراض حضور پرقدرت در انتخابات و در مجلس است تا با استفاده از ابزارها و امکاناتی که در اختیار مجلس از طریق به تصویب قوانین و همچنین با بهره‌گیری از ابزارهای نظارتی مجلس در این ساختار اصلاح ایجاد کنیم.

وی افزود: شاید نتوانیم اقدام بزرگی را یک‌شبه انجام دهیم اما قطعاً اصلاح انجام می‌شود.

موسوی همچنین در خصوص عملکرد مجلس دهم تصریح کرد: یکی از دلایلی که چنین قضاوت‌هایی در خصوص عملکرد مجلس دهم صورت می گیرد به دلیل ترکیب داخلی مجلس است این مجلس در میان ادوار مختلف یک استثنا بود چرا که هیچ جناحی در آن اکثریت غالب را در اختیار نداشت و اعضای مجلس در قالب سه فراکسیون دسته بندی شدند که هیچکدام از آنها در اکثریت نبودند.

نماینده مردم تهران گفت: اصلاح طلبان انتخابات را تحریم نکرده‌اند بلکه به دلیل رد صلاحیت‌های گسترده امکان انتشار لیست سراسری در کل کشور از آنها گرفته شد،  ضمن اینکه با توجه به کاندیداهای تایید شده و ظرفیت های موجود تعدادی از احزاب اصلاح طلب اقدام به انتشار لیست کرده‌اند.

موسوی ادامه داد: ما معتقدیم که مسیر اصلاحات از صندوق رای می‌گذرد و صندوق رای را یکی از از دستاوردهای مهم و بزرگ انقلاب اسلامی می‌دانیم و همانطور که امروز در اخبار مخابره شد اکثریت دوستان اثرگذار در جریان اصلاح طلبی در انتخابات مشارکت کرده و حضور داشتند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز