خبرگزاری کار ایران

زهرا ساعی:

مجلس دهم طرح‌های خوبی را آماده کرده است/ هجمه‌هایی که به مجلس شده منصفانه نیست

asdasd
کد خبر : ۸۷۴۸۸۸

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: ما در مجلس دهم برنامه‌ها و طرح‌هایی برای خودمان تعریف کردیم؛ در حوزه زنان، جوانان و در زمینه بحث‌های اقتصادی و معیشتی و در حوزه نهادهای مختلف. خیلی از این طرح‌ها یا ملغی مانده یا در نوبت صحن قرار دارد.

زهرا ساعی (نماینده مردم تبریز در مجلس) که برای شرکت در انتخابات در حسینیه ارشاد حاضر شده بود، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، خاطرنشان کرد: ما در مجلس دهم برنامه‌ها و طرح‌هایی برای خودمان تعریف کردیم؛ در حوزه زنان، جوانان و در زمینه بحث‌های اقتصادی و معیشتی و در حوزه نهادهای مختلف. خیلی از این طرح‌ها یا ملغی مانده یا در نوبت صحن قرار دارد.

ساعی این طرح‌ها را طرح‌هایی خوب و آماده خواند که اگر مجلس یازدهم آنها را ادامه دهد شاهد اتفاقات بسیار خوبی خواهیم بود.

او ادامه داد: منتها باید با توجه به شرایط روز آنها را اولویت‌بندی کنند به خصوص برنامه ششم توسعه که در سال ۹۵ نوشته شد باید در اولویت باشد و خیلی باید تلاش کنیم که به آن نزدیک شویم چون متاسفانه در کشور ما بیش از ۱۵ الی ۲۰ درصد این برنامه‌ها عملیاتی نمی‌شود.

این نماینده مجلس دهم یادآور شد: اگر حرکت مجریان و همچنین نمایندگان مجلس بر مبنای برنامه توسعه باشد خیلی بهتر می‌توانیم به اهدافمان برسیم چون برنامه توسعه همه جوانب را در همه حوزه‌ها در نظر گرفته و قوانین لازم و بایدها و نبایدهایی که باید رعایت شود در آن دیده شده تا در عرض ۵ سال به نقطه مورد نظر برسیم. فکر می‌کنم اگر بر مبنای این برنامه حرکت کنیم در رسیدن به اهداف‌مان بسیار موفق‌تر خواهیم بود.

ساعی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی معتقدند با اتفاق هایی که در کشور رخ داده مجلس دیگر در راس امور نیست، گفت: اگر خواست و مطالبات مردم دیده شود همانطور که مقام معظم رهبری هم در فرمایشات‌شان تاکید داشته‌اند و هر چقدر به این مسیر نزدیک شویم دوباره مجلس به جایگاه واقعی‌اش برمی‌گردد و اقتدارش حفظ می‌شود چراکه مجلس خانه ملت است.

او با اشاره به اینکه یکسری مسائلی هم پیش آمده که ممکن است برخی فکر کنند مجلس در راس امور نیست، گفت: این قضیه علل متعددی دارد که باید بررسی و موشکافی شود. ضمن اینکه در این مدت هجمه‌هایی هم به مجلس شده که انصاف نبوده چون اینطور نبوده که نمایندگان نخواهند وظیفه وکیلی‌شان را انجام دهند. است اما باید فکر کنیم و ببینیم قضیه چه بود.

ساعی با اشاره به مسأله گرانی بنزین به عنوان یکی از این عوامل، گفت: مجلس برای این قضیه طرح دیگری آورده بود که آن را به صورت خاص انجام دهد اما این طرح اجرا نشد چون دیدیم سیاست کلان کشور در سمت دیگری است اما این‌ها باید گفته شود.

او در پایان تصریح کرد: هر چقدر که از جناح‌های مختلف از اصولگرا و اصلاح‌طلب حضور قوی و پر معنایی در مجلس داشته باشند مطمئناً کارایی مجلس بالاتر می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز