خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران:

تا این لحظه نیم میلیون نفر در استان رای خود را به صندوق‌ها انداخته‌اند

asdasd
کد خبر : ۸۷۴۸۷۵

استاندار تهران گفت:‌ تا این لحظه نیم میلیون نفر در استان رای خود را به صندوق‌ها انداخته‌اند و بررسی ما نشان می‌دهد که حضور مردم در انتخابات مجلس پرشور بوده و تمام اقشار در این جشن ملی مشارکت دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی دقایقی پیش با حضور در صحن اصلی حرم شاه‌عبدالعظیم حسینی (ع) رأی خود را به صندوق انداخت.

وی در هنگام رأی‌گیری در واکنش به اجبار مردم به اخذ اثر انگشت در هنگام رأی‌گیری اظهار کرد: به دستور شورای نگهبان اخذ اثر انگشت در هنگام رأی‌گیری برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا ممنوع شده و هیچ‌یک از شعب حق اجبار مردم به این امر را ندارند.

محسنی بندپی ادامه داد: مردم در صورت مشاهده این مورد اعتراض خود را به مسئولان مربوطه که در حوزه‌های رأی‌گیری حضور دارند، اعلام کنند.

استاندار تهران یادآور شد: عدم اخذ اثر انگشت در هنگام رأی‌گیری با هماهنگی شورای نگهبان بوده و این امر برای حفظ سلامتی رأی‌دهندگان است.

وی پس از اعتراض به مسئولان حاضر در شعب رأی‌گیری صحن حضرت شاه‌عبدالعظیم حسنی (ع) برای اجبار مردم برای اخذ اثر انگشت با وزارت کشور تماس گرفت و از آنها خواست تا این موضوع را هرچه سریعتر به تمام شعب اخذ رأی اعلام کنند.

استاندار تهران گفت:‌ هر کس به سربلندی، قوی‌تر شدن، اقتدار کشور فکر می‌کند در حماسه انتخابات شرکت کند.

انوشیروان محسنی بندپی‌ در پاسخ به این پرسش خبرنگار ایلنا که مهمترین دغدغه نمایندگان در مجلس آتی با توجه به شرایط کنونی اقتصادی و سیاسی کشور چیست اظهار کرد: نمایندگان در مجلس دو وظیفه اساسی دارند که یکی از آنها تصویب و تقنین قوانین و دیگری نظارت بر آنها است.

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم هر چقدر افرادی که در مجلس حضور پیدا می‌کنند از توان علمی، تخصصی، کارشناسی و سلامت در ابعاد مختلف برخوردار باشند قوانینی که از این مجلس بیرون می‌آید کارآمدی بیشتری خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه قوانینی که از مجلس خارج می‌شود در رونق تولید و اشتغال‌زایی موثر است افزود: قوانین که از مجلس با تصویب نمایندگان خارج می‌شود در ابعاد مختلف چه در رونق تولید و چه در رابطه با اشتغال تحصیل‌کرده‌ها و سایر اقشار جامعه و چه در مسائل فرهنگی و اجتماعی اثرگذاری بسیاری دارد.

محسنی بندپی با اشاره به اهمیت نظارت نمایندگان مجلس بر اجرای قوانین اظهار کرد: قوانینی که در مجلس تصویب می‌شود پس از ابلاغ به دستگاه‌های اجرایی باید مورد نظارت قرار گیرد تا میزان عمل به آن مشخص شده و اثرگذاری آن بر رفع مشکلات مردم بررسی شود.

وی اضافه کرد: نمایندگان باید دستگاه‌های اجرایی را مکلف کنند که آنچه قانون است زمینه اجرایی عملیات خود در ابعاد مختلف قرار دهند.

محسنی بندپی امنیت، آسایش و معیشت مردم را نتیجه تصمیماتی دانست که در مجلس گرفته می‌شود و نمایندگان نسبت به آن مسئول هستند.

استاندار تهران مشارکت مردم در انتخابات مجلس را پرشور ارزیابی کرد و گفت:‌ تا این لحظه نیم میلیون نفر در استان رای خود را به صندوق‌ها انداخته‌اند و بررسی ما نشان می‌دهد که حضور مردم در انتخابات مجلس پرشور بوده و تمام اقشار در این جشن ملی مشارکت دارند.

محسنی بندپی در پاسخ به پرسش دیگر ایلنا مبنی بر اینکه چه توصیه‌هایی برای کسانی که هنوز نسبت به حضور در انتخابات تردید دارند دارید، گفت: هر کس که سربلندی کشور، قوی‌تر شدن و ا قتدار آن را می‌خواهد باید در ا ین حماسه حضور پیدا کند.

وی ادامه داد: حضور مردم در انتخابات نماد قدرت و عظمت کشور محسوب می‌شود و ما از مردم خواهش داریم در این حماسه ملی و جهاد حضور پررنگ داشته باشند.

محسنی بندپی یادآور شد: از ابتدای انقلاب تاکنون تمام توطئه‌هایی که علیه اقتدار ایران تدارک دیده شده با حضور مردم خنثی و به نتیجه نرسیده است.

استاندار تهران درباره زمان انتخابات و احتمال تمدید آن اظهار کرد: ما از مردم می‌خواهیم که از فرصت استفاده کرده و زودتر به پای صندوق‌های رای بیایند تا مجبور به تمدید مکرر آن نباشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز