خبرگزاری کار ایران

قمی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

همان قانونی که شامل حال مطهری و تابش شده باید شامل حال قالیباف هم بشود/ سرنوشت انتخابات آینده مقداری مبهم است

asdasd
کد خبر : ۸۶۷۶۱۳

یک نماینده مجلس گفت: اگر قانون در مملکت است و کاندیداها بر اساس قانون رد صلاحیت و تایید صلاحیت می‌شوند، این باید شامل همه بشود.

محمد قمی در گفت‌و‌گو با ایلنا در پاسخ به این سوال که باتوجه به کاندیداهایی که تایید صاحیت‌ شده‌اند، شکل‌گیری صف‌بندی‌های انتخاباتی را طی دو هفته آینده و تا پیش از برگزاری انتخابات چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفت: اولا شرکت در انتخابات به فرموده رهبری لازم است و مردم حق و تکلیف‌شان است که در انتخابات شرکت کنند. طبیعتا این احزاب و گروه‌ها در ذهن مردم سابقه خوبی ندارند، چه اصولگرایش و چه اصلاح‌طلبش.

نماینده مردم پاکدشت در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مردم از این‌ها (احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا) و برنامه‌هایشان راضی نیستند اما در شهرهای بزرگ مردم بالاخره ناچار می‌شوند به یکی از این لیست‌ها یا به ترکیبی از این دو لیست رای بدهند. به نظر می‌آید اصولگراها مقداری اختلاف بین‌شان است و اصلاح‌طلبان هم به اندازه کافی تایید نشده‌اند که بتوانند لیست بدهند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران تاکید کرد: بنابراین آینده انتخابات ابهام دارد که اگر مشارکت مردم در انتخابات زیاد باشد و مردم بیشتر شرکت کنند طبیعتا پیروزی با اصلاح‌طلبان است، اگر کم شرکت کنند پیروزی با اصولگراها است. البته مردم یک جوری می‌‌خواهند که از این حلقه اصولگرا و اصلاح‌طلب بیرون بیایند و یک جریانی را بیاورند که به کارشان بیاید و به مشکلات‌شان پاسخ دهد و برای آن‌ها دلسوزی داشته باشد. این است که سرنوشت انتخابات آینده مقداری مبهم است.

قمی درباره تایید صلاحیت قالیباف و در پاسخ به این سوال که چرا علیرغم اینکه معاون او در بازداشت است و شبهه فسادهایی در زمان تصدی‌گری او بر شهرداری تهران در جامعه وجود دارد به راحتی تایید صلاحیت شد؟ و شورای نگهبان حتی با تایید صلاحیت قالیباف هم توضیحی در این خصوص نداد که برای عموم جامعه روشن کند که او واقعا مشکلی نداشته است، گفت: این را باید سخنگوی شورای نگهبان پاسخ دهد.

وی در واکنش به این که ارزیابی شما را می‌خواهیم، گفت: برای من فرقی نمی‌کند که قالیباف باشد یا هر کسی. به هر جهت اگر قانون در مملکت است و کاندیداها بر اساس قانون رد صلاحیت و تایید صلاحیت می‌شوند، این باید شامل همه شود. مثلا همینطور که شامل آقای مطهری و تابش شده، شامل آقای قالیباف هم باید بشود، اگر واقعا مشکل و مساله دارد خب نباید تایید صلاحیت شود.

قمی گفت: نباید به صرف اینکه (قالیباف) یک مدت شهردار تهران بوده یا مثلا برای ریاست‌جمهوری تاییدش کرده بودند حالا هم تایید شود، ؛ بر اساس قانون باید با او هم مثل دیگران برخورد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز