خبرگزاری کار ایران

پنتاگون:

ترور سلیمانی به دستور ترامپ انجام شد

asdasd
کد خبر : ۸۵۴۴۵۶

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که ترور سردار سلیمانی در عراق به دستور ترامپ انجام شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز وزارت دفاع آمریکا بامداد جمعه در بیانیه‌ای تایید کرد که براساس دستور رییس‌جمهوری [دونالد ترامپ] ارتش ایالات متحده اقدام دفاعی قاطعی برای حفاظت از نیروهای آمریکایی در خارج با ترور قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام داده است.

پنتاگون در بیانیه بی‌اساس خود مدعی شد که سلیمانی و نیروی قدس مسئول مرگ صدها آمریکایی و اعضای ائتلاف [ضد داعش] و مجروح ساختن هزاران تن دیگر بود.

در این بیانیه در ادامه گزافه‌گویی‌های مسئولان آمریکایی ادعا شده است که سردار سلیمانی در چند ماه گذشته حملاتی را علیه پایگاه‌های ائتلاف در عراق طراحی کرده بود که منجر به کشته و زخمی شدن چندین نیروی آمریکایی و عراقی دیگر شد و حمله به سفارت آمریکا در بغداد را که این هفته روی داد، تایید کرد.

پنتاگون در این بیانیه افزود که هدف این حمله پیشگیری از برنامه‌های آینده ایران برای حمله بود. ایالات متحده به انجام همه اقدام های لازم برای محافظت از مردم ما و منافعمان در همه جای دنیا ادامه خواهد داد.

منابع رسمی رسانه ای در عراق سحرگاه جمعه اعلام کردند که سردار قاسم سلیمانی فرمانده قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه «ابو مهدی مهندس» جانشین فرمانده الحشد الشعبی در بغداد به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز